5 TOITU, MIS aitavad sul stressi vähendada
Foto: shutterstock

Stress ja masendus võivad kiire argi- ja tööelu kõrval inimese veel eriti pimedasse auku ajada. Liikumine ja piisav uni aitavad masendust küll vähendada, kuid tasuks pöörata tähelepanu ka sellele, mida sa oma toidulauale paned. Veebileht Good Housekeeping pani kirja 5 toitu, mis aitavad sul võidelda stressi vastu. 

Hapu toit

Hapukas toit on maosõbralik variant. Näiteks hapukapsas ja kimchi sisaldavad tervisele kasulikke baktereid, mis aitavad säilitada tasakaalu soolestikus. Soolte heaolu on seotud ka meelega. 

Kiivi

Osadest uuringutest on selgunud, et C- ja E-vitamiin kombineeritult foolhappega aitavad meeleolul tõusta. Lisaks aitab see kombinatsioon kaasa heaoluhormoon serotoniini tootmisele. 

Avokaado

Serotoniini tootmisele aitab kaasa ka avokaado. Avokaado sisaldab B6-vitamiini ja magneesiumit ning lisaks ka head rasva ja kiudaineid. 

Maitsestamata kreeka jogurt

Maitsestamata kreeka jogurt sisaldab mineraale, mis aitavad meeleolu tasakaalustada. Samuti sisaldab jogurt probiootikume. Probiootikumid tasakaalustavad seedesüsteemi ja mõjutavad seega kogu keha heaolu. 

Kõrvitsaseemned

Kõrvitsaseemned on suur vitamiinipomm. Ka vitamiinipuudus võib põhjustada stressi, seega võib kõrvitaseemneid lisada smuutidesse ning salatitesse. Kõrvitsaseemned sisaldavad magneesiumi ja kaaliumi.