7 PÕHJUST, MIKS PEAKSID valima Kia Sportage MY19
Pilt: Buduaar

Kui me oleksime paarkümmend aastat tagasi õppinud autoga sõitmist Moskvitchide asemel Kia Sportage MY19’ga, oleks kuri karjas, sest keegi ei oskaks autoroolis mitte midagi teha. Meid saadaksid autoteedel mugavusest ära hellitatud linnainimesed, sest Sportage sõidab juhi eest. Sina lihtsalt ole ilus ja naudi sooja rooli, pehmeid materjale ning lõpuni viimistletud detaile, mis eristuvad selgelt konkurentidest – kõik, mida vajad, on mugavalt käeulatuses ja selgesti mõistetav. Isegi naine roolis saab aru!

Siinkohal pean mainima, et Moskvitchi ja Kia Sportage’i ainsaks ühiseks omaduseks jääb see, et mõlemal on neli ratast, kuigi usun, et sitke venelane võis asja tihti ära ajada ka kolme rattaga.

Auto on disainitud ja toodetud spetsiaalselt Euroopa turu jaoks. Sportage’il on silmapaistev disain – uus mudel on enam seksikas, rõhutades kapotist kuni tagaluugini oma linnamaasturile omast joont. Kõrgel asetsevad esituled ning madal ja lai radiaatorivõre kingib esiotsale julge ilme. Voolujooneline profiil annab tõeliselt dünaamilise oleku. Puhtad kerejooned rõhutavad särtsakaid tagatulesid. „Ilus, tõesti ilus auto,” mõtlen endamisi. Mida aga peidab endas kere?

Pimenurga hoiatussüsteem

Kui sõiduk ilmub autojuhi jaoks pimedasse nurka, ilmub küljepeeglile vilkuva tulukese näol hoiatus. Ka tagurdades annab auto hoiatuse teise sõiduki lähenemisest.

Telefon laeb juhtmevabalt

Kas telefoniaku hakkab tühjenema? Pole probleemi! Paiguta oma laadijaga ühilduv mobiiltelefon vastavasse taskusse ja telefon alustab laadimist. Ei mingeid juhtmeid enam!

Ühendatavus

Sportage’il on loomulikult olemas ka USB-ühendus, mis võimaldab oma seadmed ühendada autoga ja neid ka juhtmega laadida. Tänud Bluetooth-ühendusele ei jää tähelepanuta ükski kõne – kelle jaoks positiivne uudis, kelle jaoks mitte.

Autonoomne hädapidurdussüsteem

Süsteem aitab ära hoida õnnetusi jalakäijate ja teiste autodega. Sensor ja kaamera jälgivad pidevalt teed, tuvastades jalakäijad ja autod, mis teel ette satuvad, andes esmalt otsasõidu hoiatuse. Kui juht hoiatusele ei reageeri, pidurdab süsteem automaatselt kuni auto seismajäämiseni välja, et vältida õnnetusjuhtumit.

Adaptiivne püsikiirusehoidja

Hoidik jälgib kaamera ja radari abil ees sõitva auto kaugust ja kiirust ning kohandab Sportage’i kiirust vastavalt sellele, kas eesliikuv auto pidurdab või kiirendab; sealjuures kiirendatatkse kuni juhi poolt määratud maksimumkiiruseni. Vajadusel pidurdab süsteem auto täiesti seisma.

Väsimuse tuvastussüsteem

Järjekordne geniaalne leiutis autosõidumaasikul, mis jälgib juhi käitumist (rooli liikumist, kiiruse hoidmist ja teekonna üldist pikkust) ning annab helisignaali ja vastava hoiatusmärgiga teada, kui juht võiks teha väikese pausi.

Kaugtulede assistent

Pimedas sõitmine on nüüd väga mugavaks tehtud! Auto tuvastab pimedas sõites vastu tuleva sõiduki ja lülitab kaugtuled õigel hetkel automaatselt ümber lähitulede peale ning sõiduki möödudes lülitab sisse taas kaugtuled.

Minu esimene auto oli valge Kia Sportage. Juba 2014. aasta suvel oli antud mudel äkiline, voolujooneline ja kergesti manööverdatatav. Mulle tõesti meeldis see auto ja müümisel kippusin mitmel korral ümber mõtlema. Astunud sammukese edasi, kingib tänane Kia Sportage kasutajale tõelise meistriteose. Julgen soovitada ja annan Kia nimel uue auto 7-aastase/150 000 km läbisõidu garantii!

 

Artikkel ilmus ajakirjas Buduaar mai-juuni 2019.