Reklaam sulgub sekundi pärast

ANDREI ZEVAKIN: “Eesti Youtube`s on väga raske suurt raha teenida!”

Mõni aeg tagasi valis publik popmuusikaüritusel ja auhinnagalal MyHits Awards aasta juutuuberiks Andrei Zevakini. Mehe Youtube`i kanalil hoiab silma peal üle 118 000 inimese ning jälgijate arv kasvab iga päevaga. Küsisime Andreilt, mida mäletab ta oma esimese Youtube`i keskkonda postitatud video kohta ning millist nõu annab inimesele, kes samuti juutuuberiks saada soovib. 

Mida mäletad oma esimese Youtube`i video kohta?

Tegelikult oli see kanal mul juba 9 aastat tagasi tehtud ja alustasin jalgpalli videodega, et tegin selliseid top kümneid, kuna ka ise mängin jalgpalli. Nüüdseks olen need küll juba maha võtnud. Esimese lyrics video tegin aga 8 aastat tagasi ja sellel on praeguseks 113 miljonit vaatamist. Selleks oli James Blunti "You`re Beautiful."

Milline on sotsiaalmeedias hea päev ja milline on halb päev?

Eks see oleneb, mis platvormil sa teed. Kui Youtube`st rääkida, siis hea on see, kui Artjomiga panime loo üles ja saime 20 000 vaatamist - see on hea päev. Ka siis on hea päev, kui inimesed su videosid vaatavad. Aga halb päev... halb päev oleneb sellest kuidas iga inimene ise võtab seda - selleks võib pidada seda, kui mõni video saab vähem vaatamisi kui teine, aga see on pigem selline numbrite küsimus. See otseselt mind ei heiduta.

Millega sa lisaks sotsiaalmeedias toimetamisele veel tegeled?

Ma olen eelkõige muusikaprodutsent, käin esinemas, teen üritusi - see on mu põhitöö ja sellega teenin elatist. Hobikorras käin jõusaalis ja jalgpalli olen terve elu mänginud.

Millist nõu annaksid inimesele kes soovib samuti Youtube`i oma kanalit teha ja juutuuberiks hakata?

Tänapäeva market on nii suur ja kõik teevad sama asja, et kõige tähtsam on see, et erineda. Kui inimene teeb täpselt sama asja, mida kõik teised, siis see läbi ei löö. Üldine mõte on see, et pead erinema. Pead oma touchiga asja tegema.

Järjepidev peab olema ja iseendaks peab jääma - kui hakkad teesklema kedagi, kes sa ei ole, siis inimesed saavad aru ja see ei toimi. Kui aga tahad, et inimesed sind jälgivad, siis on vaja järjepidev olla. Youtube`i sisu tootmine on päris raske ja kõik see võtab aega.

Millised on enamlevinumad väärarusaamad juutuuberiks olemise kohta?

Kõik küsivad seda, et palju raha teenid ja arvavad, et oled hästi rikas. Eestis on väga raske suurt raha teenida, taskuraha heal juhul ajad kokku. Kui eriliseks faktoriks on see, et sa oled Nublu, siis on hoopis teine asi ja seal on numbrid päris head. Kui sul on aga limiteeritud vaatajaskond, siis on raske teenida. Raha tuleb reklaamsponsorlusega. 

Samuti arvatakse, et kui juutuuber teeb mingi video, siis on kohe tegija vend ja et igaüks saab sellise videoga hakkama. Aga kui me vaatame näiteks minu või Martti kontenti, siis meil on täiesti pikem protsess ja läbimõeldud, et see kõik toimiks. Me ei tee nii, et ah see on suva. Kui lugu sünnib, siis mõtleme, et mis video sinna juurde teeme, kuidas see välja näeb jne. Produtseerimise pool on minul juba omaette oskus, mida on vaja omandada. See kõik on väga suur töö ja nõuab väga palju aega. 

Mis oleksid sinu kolm nõuannet, kuidas luua edukas sotsiaalmeediaplatvorm?

Põhitõde on see, et pead olema erinev - tõstad ennast esile ja inimesel tekib huvi, et see on uus asi. Teiseks, et oled siiras ja hoolid inimestest. Sa ei ole kuidagi üleolev, vaid oled üks meist. Tean mitmeid selliseid, kes saavad natuke kuulsust ning muutuvad ülbeks ja tõusevad ära. Ma pigem elan selle järgi, et mitte keegi meist ei ole eriline, vaid me kõik käime Selveris piima ostmas. Tuleb austada oma fänne. Fännidega peab tagasihoidlik ja sõbralik olema, muidu asi ei toimi. Aus tuleb olla ja näidata seda, mida sa hästi teed. Leida mingi meaning sinna taha ehk väärtuse loomine.