ANNE SMITH: mida ma arvan korsettidest
pildid: erakogu

Nagu paljud teist teavad, siis veel paar aastat tagasi oli mul üsna ekstreemne iluideaal, mille poole püüeldes kandsin ma ekstreemkorsette ning ka avalikult kirjutasin ning rääkisin sellest. Muuhulgas püüdsin ma saavutada võimalikult ebaloomulikku välimust, millest üks osa oli maksimaalselt peen piht.

Ma kombineerisin tugevat jõutrenni lihastele ja ekstreemkorsette ning läbi ebamugavustunde surusin alla oma sisemisi ebakindlusi ning madalapoolset enesehinnangut. Täna ma enam ei idealiseeri ebaloomulikku välimust ning arvan, et ilu ei pea olema tahtlikult väga ebamugav või lausa valus ning korseti kandmine on minevik. Internetist on leida palju artikleid, foorumeid ja müügiportaale, mis ilustavad korsettide ja waist trainer'ite kandmist. Kohati isegi teadlikult müügi eesmärgil püütakse meid veenda kasutama ebatervislikke vahendeid edevuse ning kiiretele tulemuste saavutamiseks. Toon välja mõned populaarsemad väited korsettide ja waist trainer'ite kohta koos endapoolsete seisukohtadega.

VÄIDE: Parandab rühti ja vähendab seljavalu

Rühti parandavad korsetilihaste harjutused, ise asendi korrigeerimine ja füsioterapeudi, kiropraktiku või halvemal juhul olenevalt haigusest ka kirurgiline sekkumine, mitte netist tellitud pekipigistaja! Need asjad, mida mõni arst soovitab kanda pärast operatsioone või taastumisel, ja mida peetakse ekslikult korsettideks, on hoopis ORTOOSID ning neil ei ole palju ühist kaubanduses saada olevate waist trainer'ite või keskaegsete pihapiinajatega!

VÄIDE: Aitab kaalu langetada

Waist trainer'eid ei saa nii palju kokku pigistada kui terasluudega nii-öelda päris korsette. Niinimetatud ekstreemkorsetid siseorganeid kokku pigistades ei lase kõhtu päris täis süüa, aga see efekt on pigem väike ja suurem probleem on ebamugavustunne, mis mõnel ehk vähendab söögiisu. Parimal juhul tekitab waist trainer piisava ebamugavustunde, et ei taha õgida, aga mingit reaalset viisi või põhjust ei ole olemas, mis annaks alust arvata, et korsett või waist trainer aitaks kaalu langetada. See on üks väga-väga rumal müügijutt.

VÄIDE: Keegi ju ei näe mu waist trainer'it ja korsetti! Nii mõnus viis saada kiirelt ilusam talje!

Olgem ausad - päris hästi näeb liibuva riietuse alt waist trainer'i haakide või luku riba, korsetipaelakesi või ebaloomulikku üleminekut. Ei tasu end petta rumalate lohutustega. Kui juba kannad, siis kanna uhkusega, aga ära peta iseennast, eks!

VÄIDE: Vähendab puhitusi

Normaalne toitumine ja liikumine vähendab kõhuhädasid, mitte moodne keskkohta piirav moehullus!

VÄIDE: Trenni jaoks pole aega ja waist trainer asendab treenimist

Waist trainer'i ja korseti kandmine kasu asemel teeb hoopis kahju. Eriti pikaajaline kandmine, kuna kui waist trainer või korsett on pikki tunde tihedalt ümber keha, siis see hoopis nõrgestab kerelihaseid ning ka üldmulje ilma korsetita on lõpuks oluliselt lodevam kui varem. Korsetilihaste õige treening parandab toonust ja üldmuljet. Ainult tänu teadlikule treeningule on mul olnud isegi väga suures ülekaalus olles alati talje oluliselt kitsam kui puusa- või rinnaümbermõõt. Sel perioodil, kui mul oli korsetihullus, siis tegin ma ALATI (jõu)trenni ILMA korseti või waist trainer'ita. Waist trainer'eid ma proovisin, aga need ei meeldinud mulle, olid ebamugavad ning ei andnud soovitud tulemust. Kui kandsin korsetti, siis alati terasluudega underbust ekstreem tüüpi, mis rahuldas mu ebaloomuliku iluideaali. Korsetihulluse ajal kandsin korsetti päevas kuni neli tundi ja alati peale trenni, mitte trenni ajal.

VÄIDE: “Mul on kallis korsett juba kodus olemas. Kas selle kandmine on siis tõesti nii ebatervislik ja hull?”

Minu isiklik arvamus on, et kui kuskil üritusel paar-kolm tundi kanda korsetti või waist trainer'it ja see ei tekita liigset ebamugavustunnet või valu ning tõstab enesetunnet, siis anna aga minna, aga ma olen äärmiselt kriitiline pikaajalise korseti või waist trainer'i kandmise suhtes. Samamoodi nagu ma ka kaloririkaste toitude tarbimise kohta arvan, siis vahel harva ja väiksemas koguses on OK ning oluline on, et oleksid PÄRIS iseendaga ka rahul!

KUIDAS SIIS TERVISLIKULT ILMA KORSETTIDE JA WAIST TRAINER'ITETA SAADA PEENEM TALJE?

Lokaalset rasvapõletust EI OLE OLEMAS ja palju meie kehakujust on ka kinni geenides, aga tasakaalustatud toitumise ja teadliku treeninguga annab palju ära teha. Mina näiteks teadlikult jõutreeninguga vormin laiemat ülaselga, õlgu ja tuhara- ning jalalihaseid, et talje tunduks visuaalselt veelgi peenem. Loomulikult nõuab see suurt tööd ja pühendumist, aga ma olen nõus selle nimel pingutama!

Toitumise osas tuleks esiteks välja selgitada, et ega pole toiduallergiaid või talumatusi, mis põhjustaksid terviserikkeid ja/või puhitusi, millest viimaste olemasolul on kogu aeg väike gaase täis punu ees ning halvem enesetunne. Minul näiteks tekitavad gaase teatud toiduained, mida teadlikult püüan kogu aeg vältida. Toitumises üldiselt soovitan taas kord selgitada välja oma keha vajadused, süüa 4-6 korda päevas väiksemaid portsjone, toituda tasakaalustatult ja tervislikult ning vajadusel konsulteerida toitumisnõustajaga.

Ainult normaalne tervislik toitumine, liikumine ja teadlik lihastreening on jätkusuutlik viis säilitada või saavutada saledamat taljet.