ÄRRITUNUD KLIENT: jama Selveri iseteeninduskassadega
pilt: Shutterstock

Selverites ja mujalgi toidukauplustes on juba mõnda aega olnud võimalik tasuda kaupade eest ka iseteeninduskassas - eesmärgiks on kliendi aega kokku hoida ning seeläbi kogu ostlemise protsess mugavamaks muuta. Buduaarile saatis kirja ärritunud lugeja Kersti (nimi muudetud), kes pole paraku Selveris rakendatud süsteemiga sugugi rahul.

Loe Kersti kirja Buduaarile allpool:

"Mulle tõesõna väga meeldib mõte sellest, et saan mugavalt ja kiiresti oma ostud sooritada ja selles osas peaks ka Selveri iseteeninduskassade süsteem mulle sobima, kuid seal on üks suur "aga," mis mind väga ärritab ja mida teiste poodide iseteeninduskassades ette ei tule. Nimelt tehakse Selveri iseteeninduskassades pistelist ostukontrolli ja müüjad on samas äärmiselt aeglased. Ehk kui ma lähen oma kaubaga kassasse ja tõmban kaardi läbi, siis selle asemel, et nüüd mugavalt maksma asuda saaksin, ilmub ekraanile umbes selline tekst: "Ostukontroll. Oota müüjat."

Ja siis ma näen, kuidas müüja kusagilt kaugelt tasapisi hakkab minu suunas tulema...jõuab kohale ning ma pean oma kaubaga ikka tavalisele lindile üle kolima ja seal maksma. Andke andeks, aga mis on iseteeninduskassade eesmärk? Miks need üldse loodi? Nagu ma aru sain, siis ikka selleks, et ostja ei peaks poes aega kulutama - just täpselt nii reklaamib seda ka pood ise. "Mugavalt ja kiirelt ostud tehtud." No ei saa ju! Ma ütlen ausalt, et ostukontroll lööb mulle sinna ekraanile ette iga kolmas kord, kui pean ootama ja asjad lindile üle tõstma. 

Jah, ma saan aru, miks selline asi nagu ostukontroll üldse loodud on - sest nagu näha, siis on inimesi, kes üritavad iseteeninduskassat petta ja kaupa varastada. Ju see siis õnnestuski nii paljudel, et otsustati luua ostukontroll, aga palun muutke see siis ka kuidagi tõhusamaks! Mina ütlen, see on jama. Mujal seda jama ei ole. Prismas, Rimis ja Maximas saan ma alati väga mugavalt kõik tehtud!"