Reklaam sulgub sekundi pärast

Coca-Cola aitab edendada aktiivset elustiili

Coca-Cola on bränd, mis ilmselgelt ei vaja tutvustamist. Samuti on maailmakuulsad nende tooted ning reklaamid. Kuid palju vähem teatakse sellest, et ettevõtte üks olulisemaid prioriteete on aktiivse elustiili edendamine. Selleks tehakse koostööd erinevate kohalike ekspertidega, korraldatakse aktiivset elustiili propageerivaid üritusi ning jagatakse informatsiooni tasakaalustatud toitumise osas. 

Coca-Cola on bränd, mis ilmselgelt ei vaja tutvustamist. Samuti on maailmakuulsad nende tooted ning reklaamid. Kuid palju vähem teatakse sellest, et ettevõtte üks olulisemaid prioriteete on aktiivse elustiili edendamine. Selleks tehakse koostööd erinevate kohalike ekspertidega, korraldatakse aktiivset elustiili propageerivaid üritusi ning jagatakse informatsiooni tasakaalustatud toitumise osas. 


Rääkisime Coca-Cola Company Baltikumi avalike suhete juhi Evelin Ojametsaga aktiivse elustiili olulisusest ning uurisime, miks suurettevõte sellesse nii olulisel määral panustab.


Kui oluliseks Sa aktiivset elustiili pead ja kuidas Sa üldse tõlgendad enda jaoks väljendit „aktiivne elustiil“?

Evelin: Minu jaoks on aktiivne elustiil eeskätt seotud küsimusega, kuidas oma ellu vähegi rohkem liikumist tuua. Väga paljud inimesed jäävad rutiini kinni: kontoritöö, pärast seda lastele kooli või huviringi vastu, siis koju. Ka minul endal on äärmiselt raske leida trenni tegemiseks aega, kuna töö ei ole kellast-kellani, sageli esineb ootamatusi, palju on reisimist jne.  Seetõttu on raske kinni pidada normaalsest graafikust a la igal esmaspäeval ja kolmapäeval see või teine kell trenni minna. Aga alla ei tohi anda, ikka peab proovima! Ja kui mõnikord jääb ka vahe sisse, siis tuleb end  ikka kokku võtta ja tagasi minna, mis siis, et taasalustada on raske.  Lisaks trennile tuleks aga leida ka teisi võimalusi liikumiseks. Näiteks käin väga palju jala, nii nädala sees  kesklinna piires kohtumistele minnes kui ka nädalavahetusel või õhtuti pikki jalutuskäike tehes. Aktiivne elustiil hõlmab ju kogu füüsilist aktiivsust ning liikumist, mitte ainult trenni tegemist.

Kuidas Sulle tundub, kas Eesti inimesed on aktiivsed või peab neile veel teavitustööd tegema?

Evelin: Kindlasti ei liigu me piisavalt. Mulle tundub, et toome liiga kergekäeliselt ajapuuduse ettekäändeks, enda jaoks peaks tegelikult selle vägagi vajaliku trenniaja leidma. Oluline on ka meeles pidada, et kui tõesti ei õnnestu trennigraafikut kiire elurütmiga ühendada, tuleks leida muid võimalusi liikumiseks. Sõbrannadega võib kohvikus istumise asemel minna jalutama, ujuma või tennist mängima, perega on tore looduses liikuda jne. Öeldakse, et vähemalt 30 minutit iga päev peaks pühendama aktiivselt liikumisele.

Sa töötad Coca-Cola Baltikumi avalike suhete juhina, kui palju Coca-Cola aktiivse elustiili propageerimisse panustab? Oskad Sa äkki mõne hea näite tuua?

Evelin: Coca-Cola jaoks on aktiivse eluviisi edendamine üks kahest olulisemast valdkonnast, millesse ühiskondlikult panustame. Teeme ekspertide ja treeneritega teavitustööd ning korraldame ka ise üritusi, mis annaksid noortele võimaluse liikuda. Näiteks Eestis oleme sel sügisel ühendanud jõud DanceAct tantsuklubi professionaalse tiimiga: aitame noortel täiendada oma tantsuoskusi vastloodud DanceAct College’i programmis, räägime meedias aktiivse elustiili tähtsusest, anname nõuandeid  jne.  Mitmeid aastaid korraldame kogu Baltikumis ka Sprite tänavakorvpalliturniiri. Euroopast on neid näiteid tuua väga palju. Igas riigis, kus me tegutseme, on Coca-Colal mitmeid aktiivse elustiili edendamise programme: noortele, peredele jne.

Miks suured ettevõtted selliseid kampaaniaid üldse teevad?

Evelin: Paljud ettevõtted, sealhulgas ka Coca-Cola, leiavad, et panustamine sellesse kogukonda, kus me tegutseme, on meie kohus. Tänapäeva ühiskonna üks suurimaid probleeme on istuv eluviis ning sellest tulenevad terviseprobleemid. Üksinda ükski ettevõte siin suurt muutust saavutada ei suuda, aga kui tehakse koostööd nii ettevõtete vahel kui ka riigiasutuste, ekspertide ja kolmanda sektori organisatsioonidega, siis oleme suure sammu võrra lahendusele lähemal.


Ja lõpetuseks, me ju kõik tegelikult tahaksime terve pimeda aja kodus sooja teki all olla. Kuidas Sina end motiveerid?

Evelin: Mind motiveerib see, kui saan tegeleda sellega, mis mulle meeldib ning see ka hästi välja tuleb.  Mul on pingeline töö, mis nõuab palju pühendumist, kuid kommunikatsioon on minu valdkond, teen seda rõõmuga. Üks selle töö plusse on võimalus kohtuda huvitavate ja andekate inimestega, see rikastab tohutult ning paneb iga uut päeva ootama. Püüan alati leida aega ka muude huvide jaoks. Inimesel peab olema midagi ka väljaspool tööd, nii ei põleta end läbi, oled tasakaalukam ning kasutad aega efektiivsemalt.  Mulle väga meeldib kirjutamine, mistõttu olen aastaid tegelenud elustiili- ja toiduajakirjandusega, pean blogi ning haldan Facebookis MiItaalia lehte, mis on pühendatud Itaaliale ja selle maa kultuurile. Löön kaasa ka erinevates moe- ja stilistikaprojektides, seega jaotan end päris mitme valdkonna vahel. See võimaldab pimeda aja üsna kenasti üle elada, pigem on probleemiks tundide vähesus ööpäevas.  Palju annavad juurde ka elus olulised inimesed – vanemad, armastatu, sõbrad - nemad panevad alati silmad särama, ükskõik mis ilm siis ka väljas ei oleks.