Reklaam sulgub sekundi pärast

EWE RIISTOP: See kõik on minu elustiil, see kuidas ma riietun ja mida ma teen!

Kui sa teed midagi väga hästi ja paned sellesse tegevusse oma südame sisse, siis on võimalik ka Eestis maailma tippu jõuda. Ärinaine Ewe Riistop (46) on ehtemaailmas legendaarne ja tunnustatud, sest on suutnud väikesest Eestist teha kõige edukama Ti Sento ehete müüja maailmas. Käisime Ewega juttu puhumas tema imelises valges kodus, et sellest salapärasest roosa Bentleyga pilkusid püüdvast naisest pisut rohkem teada saada. 

 

Ewe on enesekindel, loominguline ja tark naine, kes ehtemaailmas tegutsenud juba paarkümmend aastat. Kunagi kohalikus suurimas ja mainekamas ehtefirmas Juveel turunduse ja müügiga tegelenud naine tunnistab, et kaunid ehted on ta ellu kuulunud juba lapsepõlvest. Oma äri Ti Sento ehete maaletooja ja Baltikumi esindajana sai alguse kümmekond aastat tagasi. „Ti Sento oli siis veel noor firma, mis maailmas alles populaarsust kogus. Kulla hind oli turul tõusnud ning nad vallutasid uue turuniši, pakkudes stiilseid, kvaliteetseid ja kauneid hõbeehteid,” räägib Ewe ja tunnistab, et tegelikult ei olnudki tal otsest plaani ehteäri teha, vaid õiged inimesed ja olukorrad lihtsalt tulid ise ta juurde. 

 

Usalda intuitsiooni!

„See kõik on minu elustiil, see kuidas ma riietun ja mida ma teen,” tunnistab tegus naine ja lisab, et seestpoolt tulev inspiratsioon on kõige tähtsam. Lisaks sisemisele põlemisele on Ewel kahtlemata ka väga hea intuitsioon. „Oh, ma võiksin lausa selgeltnägijaks hakata,” naerab naine. „Ma olengi oma äri puhtalt intuitsiooni peale püsti pannud. See, mis puudutab suundade ja trendide tunnetamist, selles olen ma väga hea. Seda ei saa õppida, vaid see tuleb seestpoolt,” avaldab Ewe oma edu saladuse ning lisab, et oluline on end vabaks lasta ja siis tulevad õiged ideed, inimesed ja asjad ise su ellu. „Kannatust peab ka olema. Mõnikord tulevad nad natuke hiljem, aga mõnikord hoopis üllatavalt ruttu.” Intuitsioonist rääkides tõdeb Ewe, et ka tema pole eksimatu. „Seda just inimeste osas, sest inimesed on osavad ja petavad mind mõnikord ära. Ma usaldan mõnikord võõrast liiga palju ja ennast liiga vähe. Meil siin Eestis teavad kõik üksteist ja paljud on omavahel äriliselt seotud. Klientidest saavad tihti ka sõbrad, aga mõnikord lähevad seeläbi suhted halvemaks. Ma võtan kõik avasüli vastu, mis mu ellu tuleb, ka inimesed. Ja mõne inimesega on kahjuks nii, et ühel hetkel sa saad aru, et sinu usaldust on kuritarvitatud,” mõtiskleb Ewe oma valusamatest õppetundidest. „Samas on selles ka omajagu head, sest õppetunnid annavad võimaluse areneda ja kasvada.”

 

Roosa maailm

Roosa ei ole tavaliselt see värv, millega juhtimiskonsultandid soovitavad naisterahval ennast ärimaailmas ümbritseda. Ometi on Ewe tõestanud, et just roosa võib olla edukuse värv ning teistest erinemine on turundustrikk number üks. „Roosa on minu kaubamärk ja väga hea reklaam ärile.  See jääb ka mulle endale alati teiste inimeste või asjade puhul silma,” kiidab ärinaine oma lemmiktooni. Kui Ewe aastate eest ühele Eesti kirjanikuhärrale kuulunud klassikalise luksusauto Bentley ostis, siis sai teoks kunagi Ti Sento äripartnerite poolt naljaga pooleks visatud mõte, et Ewele võiks sobida roosa Bentley. Auto ei olnud algselt siiski roosa, vaid uue ja unustamatu välimuse andis sellele Ewe. 

Roosast värvist ja sädelusest ei tasu end siiski eksitada lasta, sest sädelevate ja säravate asjade maailmas elav Ewe on kahtlemata ka väga töökas ning sihikindel. Naine ärkab igal tööpäevahommikul kell 7.20, et olla kontoris kell 9. „Distsipliin on mulle väga oluline,” kinnitab Ewe. Maal edukas talus üles kasvades oli Ewe juba varasest lapsepõlvest harjunud tööd tegema ning vanemate ettevõtlikkus on üle kandunud ka Ewele. „Ma usun, et ettevõtlus on ettevõtjatel veres. Teemad nagu raha, materiaalsus ja kiired otsused olid meie kodus igapäevased,” meenutab Ewe ja tänab oma perekonda, kes on talle kõiges toeks. „Ma olen väga õnnelik tüdruk, sest mul on tugev perekond. Tingimusteta vanemate armastus on loonud sellise kindla vundamendi, mis annab julguse eksperimenteerida, teades, et kuskil on keegi, kes on alati sinuga.” Lisaks on Ewe kõrval tema kallim, kes on kogunisti 17 aastat noorem ning kes saadab teda tihti ka ärireisidel ja üritustel. „Ma ei mõtle sellele vanusevahele ja see mind ei sega. Mul on temaga lõbus ja tore ja see on mulle peamine,” ütleb Ewe ja lisab naerdes, et tema elus ongi kõik asjad üle võlli. 

 

Ewe edulugu teavad arvatavasti kõik tuntumad ehtefirmad maailmas, sest igaüks neist sooviks endale samasugust koostööpartnerit, kes suudab nii väikesel turul ja nii õhukese rahakotiga ostjatele sedavõrd edukalt ehteid turundada. Kuigi ehted kaunistavad eelkõige naisi, siis äriliselt on ehtemaailm eelkõige meeste kontrolli all. Ewe teab selles maailmas peaaegu kõiki ja ka tema nimi on paljudele teada. Hiljuti sai Ewe töö pärjatud ka maailma edukaima Ti Sento müüja tiitliga. Lugupidamine on aastatega välja teenitud ning äri algusaegadel tuli nii mõnigi kord meessoost koostööpartnerite eelarvamusi murda. „Ühel ehte- ja kellamessil Baselis, kuhu saabusin oma kaunite Eesti naiskolleegidega, juhtus lõbus olukord: meessoost müügimehed tervitasid meid oma messiboksis rõõmsalt lausega „Entertainment girls arrived!”. Üsna hämmingus olles siiski kogusime end ja tegime tellimuse, mis oli kokkuvõtteks väga mahukas. Messiboksist lahkudes olid meesterahvad selle peale vägagi šokeeritud ja väga viisakad ja delikaatsed.”

Milline aga oleks Ewe nõuanne naistele, kes tahavad sama kaugele jõuda kui tema? „Tsiteerides oma kõige ägedamat isa Jüri: „Rohkem eneseusku ja kogu maailm on teie!””

 

Oma ehtelaekast rääkides jääb Ewe pigem napisõnaliseks ja ütleb, et eks kauneid ehteid on ikka aja jooksul kogunenud. Üks nendest on isa kingitus emale, stiilne ametüstidega hõbedast käevõru, mis nüüd ema käest Ewe ehtelaekasse ümber on kolinud. Aga kõige rohkem tähelepanu köitvaks aksessuaariks võib vist pidada Baseli kellamessil personaalselt Ewele pakutud Paris Hiltoni Limited Edition kuldkella, mida kaunistab 1026 briljanti ning mille väärtus on lausa paarsada tuhat eurot. 

 

Marge Tava
Ilmunud ajakirjas Buduaar