Reklaam sulgub sekundi pärast

JUUTUUBER DEANA NOOP: “Edukaks saavad vähesed!”

 

Noor kaunitar Deana Noop on teinud Youtube`i keskkonda eestikeelseid videosid natuke üle aasta ning inglisekeelseid umbes kolm aastat. Naise Youtube`i kanalit jälgib pea 20 000 inimest ning jälgijate arv kasvab koguaeg. Küsisime Deanalt, millega ta lisaks sotsiaalmeedias toimetamisele veel tegeleb ning millised oleksid tema 3 nõuannet, kuidas luua endale edukas sotsiaalmeediaplatvorm. 

Mida mäletad oma esimese Youtube`i video kohta?

Kui ma oma kõige esimese video ära filmisin (ingliskeelsele kanalile), siis ootasin selle üles laadimisega mitu päeva, kuna kartsin, et kõik mu tuttavad näevad. Lõpuks võtsin julguse kokku ja panin õhtul täpselt enne magama minemist video lõpuks üles, et muretsemise asemel lihtsalt magada. Hommikul kontrollisin esimese asjana oma kanalit ning esimene probleem asendus uuega: mitte keegi ei näinudki mu videot ning see tundus mulle tol hetkel isegi piinlikum kui see, et kõik videot näinud oleks. Mäletan, et esimese nädala lõpuks oli sellel 79 vaatamist. Järgmiste videotega hakkasid vaikselt vaatamised tulema, kuid alguses ehmatas küll ära, kui raske, eriti inglise keeles videoid tehes, vaatamisi on saada.

Eestikeelsele kanalile esimest videot postitades ma närvis polnud. Pigem elevil, kuna mind huvitas, kuidas eestlased mulle reageerivad. Kui üldse reageerivad. Ma ei mäleta, kui suured mu vaatamised alguses olid, kuid see on küll meeles, kuidas esimese kümne päevaga juba 1000 subscriberit kokku sain. Eesti mõistes on see rahvale täiesti tundmatu inimese puhul ikka väga hea saavutus. Lootsin esimest videot postitades, et äkki keegi vaatab, aga sellist kiiret edu küll oodata ei osanud.

Milline on sotsiaalmeedias hea päev ja milline halb päev?

Sotsiaalmeedias on hea päev selline, kui saan jälgijateni tuua sisu, mille üle olen ise väga uhke ning ka vaatajatelt palju positiivset tagasisidet saan. 

Sellist päeva pole mul õnneks ette tulnud, aga kõige halvem oleks vist päris fännidele suure pettumuse valmistamine.

Kas toimetamine sotsiaalmeedias on sinu täiskohaga töö? Millega sa veel tegeled?

Hetkel käin täiskohaga koolis ning selle kõrvalt lähebki suurem osa ajast sotsiaalmeedia peale. Kõige rohkem võtab aega videote monteerimine. Ma pakun, et monteerin ühte videot keskmiselt 15 tundi ning neid tunde ei suuda ilmselgelt järjest täis teha. Ja siis muidugi thumbnailid, üleslaadimine, filmimine, videoteks valmistumine, vaatajatega suhtlemine jms võtavad ka palju aega. Ka Instagram nõuab veidi tööd ja vaeva, kuid YouTube’iga pole see võrreldav. Ülejäänud aja veedan trennis.

Millist nõu annaksid inimesele, kes soovib samuti Youtube`i oma kanali teha ja juutuuberiks hakata?

Arvan, et hästi oluline on endalt küsida „Miks?“.

Mina kasvasin YouTube’is videoid vaadates üles ning lisaks meeldis mulle juba väiksena enda lõbuks videoid filmida ja monteerida ning ma mõistsin, millist tööd kvaliteetse video tegemine nõuab. Selle tõttu oli minu jaoks YouTube’i edasi liikumine loogiline. Kui sa naudid kogu protsessi ning teed asja kirega, siis lase käia! Ning ära pane negatiivsust tähele. Kui videote tegemine teeb sind õnnelikuks ning ei tee kellelegi teisele liiga, pole sul kunagi põhjust end nende pärast halvasti tunda, isegi kui keegi selle pärast teisiti ütleb.

Arvan, et need, kelle soov YouTuberiks saada ei tule siirast kohast, peavad pettuma. Kui sa ei tee asja kirega, pole see suur töö ja vaev seda väärt ning kaua nii jätkata ei jõua. Edukaks saavad vähesed ning vähemalt Eesti hetkel suuremate YouTuberite kohta võin öelda, et nad teevad seda iseenda, mitte kellegi teise jaoks.

Mis oleksid sinu kolm nõuannet, kuidas luua edukas sotsiaalmeediaplatvorm?

1.      Järjepidevus

2.      Jää iseendaks

3.      Arene ise ning lase oma sisul areneda vastavalt uutele suundadele

Millised on enamlevinumad väärarusaamad juutuuberiks olemise kohta?

Et tavaline video nõuab vähe tööd ja toob sisse palju raha. Tegelikult on asi vastupidi.

 Sotsiaalmeedias kipuvad asjad olema täiuslikud. Mis sa arvad, kas see on kuidagi ohtlik just nooremale jälgijaskonnale?

Võib-olla on Instagram platvorm, kus kiputakse ennast vaid parimast küljest näitama, kuid YouTube’is on minu meelest vastupidine lugu. Ilmselgelt päris kõike oma vaatajatega ei jagata, kuid mina ja paljud teised YouTuberid siiski näitame enda tõelist mina. See paneb meid tihti väga haavatavasse positsiooni, kuid väiksed vead ja iseärasused teevadki meist inimesed, eristavad meid üksteisest ning kujundavad meie iseloomu. Kui tegu pole just õpetliku videoga, ei soovigi vaataja näha, kuidas tema lemmikuim YouTuber mingeid tegevusi perfektselt soovitab, vaid reaalsust kõigi takistustega. Kui iseärasused annavad inimesele iseloomu, kehtib sama ka video puhul. YouTube’is on vaatajatel tunne, et erinevalt teistest tuntud inimestest, keda jälgitakse, tunnevad nad YouTubereid isiklikul tasandil ning saavad temaga samastuda. Selles peitubki YouTuberite fenomen.

Arvan, et selline relateable kontent aitab noortel läbi samastumise ka iseennast rohkem leida ja aktsepteerida.

Erinevalt YouTube’ist pole Instagramis rõhk iseloomul ja siirusel, vaid kõigel välisel. Ning seda välist üritatakse tõepoolest tihti ilustada. Ühe jaoks mõjub pilt kellegi kõhulihastest inspireerivalt, teisele tekitab see komplekse. Sotsiaalmeedia, täpselt nagu kõik muu meie ümber, mõjutab meie mõtteid ja käitumist. Oluline on aga inimese reaktsioon sellele: kui palju ja kuidas end mõjutada lastakse.