JUUTUUBER MARIA RANNAVÄLI: "Sellist asja nagu perfektne elu ei eksisteeri!"
Foto: erakogu

 

Nooruke Maria Rannaväli on suutnud võita tuhandete inimeste südamed, olles lihtsalt tema ise. Oma igapäevaelu võlu ja valu jäädvustades on suutnud Maria tekitada huvi nii paljudes, et nüüdseks on ta Eesti üks tuntumaid juutuubereid. Tema Instagrami kontot jälgib igapäevaselt üle 50 000 ja Youtube`i kanalit üle 35 000 inimese ning jälgijate arv kasvab igapäevaselt. Küsisime Marialt, millega ta lisaks sotsiaalmeedias toimetamisele veel tegeleb ja millised on tema nõuanded eduka sotsiaalmeediaplatvormi loomiseks.

Mida mäletad oma esimese Youtube’i video/Instagrami postituse kohta?

Instagrami kasutan juba väga pikka aega ning aus vastus on, et ma isegi ei mäleta, mis minu esimeseks postituseks oli. Küll aga ei lähe mul kunagi meelest minu esimene Youtube’i video, mille laadisin üles umbes kolm ja pool aastat tagasi. Video nimi oli “Meet my sister," kus mina ja mu õde Laura küsisime teineteiselt küsimusi ja vaatasime kui paljudele me vastata oskame. Seda on väga veider tagasi vaadata, sest ma olen kolme aastaga nii palju arenenud ning mingil moel nüüd justkui täiesti teine inimene.

Milline on sotsiaalmeedias hea päev ja milline halb päev?

Konkreetselt on head ja halba päeva keeruline defineerida, sest kõik on väga suhteline. Sotsiaalmeedias kipuvad tihti olema kõige tähtsamad just vaatamiste numbrid. Kahjuks ongi see üheks ainsaks viisiks, kuidas kellegi “edukust” selles maailmas mõõta ja võiks ju arvata, et kõik on hästi kui numbrid on suured. Minu enda jaoks mängib aga kõige suuremat rolli see, kui rahul ma ise enda loodud sisuga olen ja kas ma olen uhke selle üle, mida postitan. On ka olukordi, kus olen ise oma video/mõne muu postitusega väga rahul, kuid sellel ei lähe nii hästi kui lootsin. Ju vist selliseid hetki võiks võtta “kehvemate päevadena,” aga õnneks ei lase ma ennast sellistel olukordadel liigselt mõjutada. Senikaua kui leian kooli kõrvalt videote jaoks aega, olen rahul sellega, mida postitan ja ka mu jälgijatele see meeldib, ongi minu jaoks kõik hästi.

Millega sa lisaks sotsiaalmeedias toimetamisele veel tegeled?

Ma ei räägi sellest palju oma kanalil ja võib olla sellepärast ka paljud ei tea, aga ma armastan tantsimist. Juba kaheaastasest saadik olen alati mingil moel tantsuga tegelenud ja ka väga palju erinevaid stiile proovinud. Kuigi kipub juhtuma nii, et kooli ja Youtube’i kõrvalt mul muudele hobidele väga palju aega ei jää, käin siiski iga nädal tantsimas ja püüan ka jõusaali jõuda.

Millist nõu annaksid inimesele, kes soovib samuti Youtube’i kanali teha ja juutuuberiks hakata?

Ainus nõu, mis ma oskan anda: ole kindel, kas sa päriselt tahad seda teha. Ma näen iga päev inimesi, kes üleöö otsustavad hakata “influenceriteks” ja seda on kohe näha, kui keegi tegutseb valedel eesmärkidel. Kui sul on aga reaalne huvi ja arvad, et Youtube on hea platvorm, kus ennast väljendada ning oleksid valmis sellesse panustama, julgustaksin kõiki 100% proovima.

Mis oleksid sinu kolm nõuannet, kuidas luua edukas sotsiaalmeediaplatvorm?

Kõige olulisem nõuanne on olla uhke ja rahul sellega, mida postitad. Kindlasti tuleb kasuks mingil moel teistest erinemine, aga originaalsuse pärast ma liigselt pead ei murraks (vähemalt alguses mitte). Ma ei ütleks, et ka mina oluliselt teistest erineks ning tean ja tunnistan, et otsin siiani nö “oma stiili”, aga see on täiesti okei. Teine nõuanne on tihti postitada ja olla aktiivne. Mul endal see kõige paremini alati välja ei tule, sest kooli kõrvalt pidevalt postitada on väga keeruline, kuid üritan siiski. Kui oled aktiivne, tunnevad vaatajad, et nad on su eluga rohkem kursis ning tänu sellele kasvab ka jälgijaskond kiiremini. Viimane, kuid mitte vähem tähtis nõuanne on olla oma jälgijatega aus ja nendega suhelda. Kommentaaridele, sõnumitele jne vastamine tuleb kindlasti kasuks, kuid kui rääkida näiteks koostööpakkumistest, on minu jaoks äärmiselt oluline olla läbipaistev ja aus. Tänapäeval on kõik jälgijad väga targad ja saavad kohe aru, kui tegemist on lihtsalt reklaamiga ja sa ise sellesse tegelikult ei usu. Kui tahad luua ka pikas plaanis edukat sotsiaalmeediaplatvormi, peab tekkima sinu ja su jälgijate vahel usaldus ning selle aluseks on ausus nii enda kui ka oma jälgijate suhtes.

Millised on enamlevinumad väärarusaamad juutuuberiks olemise kohta?

Kõige levinum väärarusaam on ehk see, et sotsiaalmeedias tuleb kõik väga kergelt ja juutuuberite või “influencerite” elu on eriliselt teistmoodi või glamuurne. End silmas pidades nimetaksin seda hetkel siiski veel hobiks, kuna teen Youtube’i kooli kõrvalt, aga vahel ei mõisteta, et inimesed teevad seda ka full-time tööna ning see pole sugugi lihtne. Nädalas kõigest ühe video üles panemine võtab palju aega ja pühendumist ning sellega kaasneb palju protsesse, millest enamik inimesi teadlikud ei ole.

Sotsiaalmeedias kipuvad asjad olema täiuslikud. Mis sa arvad, kas see on kuidagi ohtlik just nooremale jälgijaskonnale?

Kindlasti. Mina üritan pidevalt oma sisuga näidata, et kellegi elu pole täiuslik ja sellist asja nagu “perfektne elu” ei eksisteeri. Seda, mida Instagramis või Youtube'is näidatakse, ei saa lõpuni võrrelda reaalsusega ning nooremad jälgijad ei pruugi seda alati mõista. Olen olnud mitmeid kordi olukorras, kus mulle tundub, et kõigi elu on täiuslik, aga minu oma mitte. Pean ka endale pidevalt meelde tuletama, et Instagrami konto või Youtube’i kanal on kõigest kuvand, mille inimene on endale loonud ja ennast ei tohiks sellega võrrelda. Kahjuks tehakse seda pidevalt ja see võib viia nii stressi kui ka üldiselt madala enesehinnanguni. Endast parimat versiooni oskavad kõik näidata ja tänapäeval on Youtube'is suur trend olla “real” ja “mitte fake.” Võin julgelt öelda, et 99% nendest inimestest näitavad siiski ainult enda parimat poolt ja tihtipeale on neil sotsiaalmeedias täiesti eraldi karakter, keda nad mängivad. Nii tekivadki ebareaalsed kujutluspildid inimestest. Samal ajal kui väidetakse, et ollakse oma videotes “mina-ise,” on tegelikult reaalsusest asi kaugel. Just sellepärast on mulle väga oluline proovida oma videotes rääkida ka enda probleemidest või asjadest, mis pole hetkel kõige paremini, selle asemel, et jagada ainult enda elu highlight'e ja parimaid momente.