KAS EESTI STAARID küsivad ühe reklaampostituse eest tõepoolest miinimumpalka?
Foto: Instagram

Ei ole enam ammu saladus, et kui sul on sotsiaalmeedias piisavalt palju jälgijaid, on sul võimalik seeläbi üsna korralikult raha teenida. Pea kõik tuntud Eesti sotsiaalmeediastaarid küsivad reklaampostituse eest täitsa arvestatavaid summasid. Millistest numbritest aga konkreetsemalt jutt käib?

Ühe Instagrami postituse eest tuleb küllaltki suure jälgijaskonnaga postitajale maksta keskmiselt 150 eurot, tegijamale influencerile 300 eurot ja profiliigasse sisenedes vähemalt 500 eurot, kirjutab Geenius. 

Valdkonnaga hästi kursis olevad spetsialistid ütlevad, et profitasemel hinnad algavadki 500 eurost. Tipptegijad nagu Brigitte Susanne Hunt või Helen Adamson küsivad veel paar-kolmsada eurot rohkem. Selle summa sees pole aga enam mitte ainult pildi jagamine, vaid reaalne koostöö brändiga ja ise sisu tootmine.

Ka Brigitte Susanne Hunt kommenteeris kõnealust teemat enda Instagrami storys. Power Hit Radio saatejuhi ja TV3 blogijana tuntud naine kirjutas: "See on tõsi, et reklaam on minu kanalis kallis. Aga pigem küsida rohkem raha ja teha harva reklaami, kui oma jälgijaid 150€ eest iga päev reklaamiga tappa. Ja artiklis oli kenasti välja toodud ka see, et paljud ei võta koostöid vastu, kui on toode, millesse infulencer ise ei usu."

Helen Adamsoni sõnul ei vasta konkreetne hinnakiri tema puhul aga absoluutselt tõele. "Mulle saadeti täna allolev artikkel ja sain ise ka teada, et minu tasu sotsiaalmeedia koostööde eest olevat lausa 500-800 eurot. Huvitav kuidas Siim Männik ja Rahageenius omavad info mida isegi mul endal ole? Ma ei väsi üllatumast kuidas ja missuguse info põhjal seesugust teavet levitatakse," kirjutas ta enda Facebooki lehel. 

Heleniga nõustub ka tuntud disainer Helene Vetik. "Hehhh see laikide pealt kasutajate arvu / reachi ennustamine on nagu kohvipaksu pealt. Sotsmeedia algorütmid töötavad ikka suht teisiti (vaata isiklikust näitestki 40 laiki = 800 reach). Vägagi paljud inimesed vahivad, aga ei laigi, olenevalt konto suunitlusest (teismelised laigivad kordades rohkem kui 30+ piilurid). Sama asja näha insta storyde vaatajate arvust, mul uurib storysid püsivalt ca 3k inimest kuigi pilte laigib 100-300. Veidralt üleolev ja üldistav artikkel kahjuks, geeniuse nime alt võiks sellel huvitaval teemal midagi geniaalsemat olla, on millest rääkida, aga võiks mõelda ka kuidas rääkida," arvab ta. 

Loe täpsemat artiklit ka Geeniusest