KEHAPOE ÕED GRETEL JA MERILYN – edukad ja muutusteks valmis
Pilt: KehaPood

Kevadel toimunud Buduaari ilulemmikute võistlusel pärjati KehaPoes müüdavaid ilu- ja tervisetooteid tervelt seitsme auhinnaga. Eduka ettevõtmise taga on kaunid õed Gretel Pappel ja Merilyn Veldi, kellelt nüüd nende edu tagamaid uurime.

„Tänaseks aastapäevad avatud olnud KehaPood sai alguse meie (endise nimega) Keha- ja Salenemiskeskusest, mis praegu kannab nime Skinmed,“ räägib Gretel jõudsalt kasvanud ilu- ja tervisetooteid müüvast esinduskauplusest. „Alustasime salendavate toodete ehk brändi Bottega di Lungavita toodete müügiga ja kuna inimestele need tõhusa toime tõttu tõesti meeldisid, hakkas äri tasahaaval laienema – ikka ju tahad pakkuda klientidele tulemusi andvaid tooteid.“ Merilyn lisab: „Soovisime nii Skinmed ilukliinikut külastavatele klientidele kui neile, kel polnud meid võimalik külastada, pakkuda rohkem võimalusi koduseks hoolduseks ning protseduurijärgsete tulemuste intensiivistamiseks ja hoidmiseks.“ Kusjuures, kumbki õdedest ei olnud varem ettevõtlusega tegelenud – terve lapsepõlve tenniseväljakutel veetnud Gretel oli lõpetanud Tehnikaülikooli magistriõppe ning valmistus saama teist magistrikraadi turunduses; Merilyn omakorda töötas Tartu Ülikoolis õigusteaduse lõpetamise järel mõnda aega notaribüroos juristina. Tänased rollid on jagatud nõnda, et Gretel on KehaPoes rohkem turunduse ja üldhalduse peal, Merilyn tegeleb tänu oma juristiharidusele e-poe halduse, paberimajanduse ja personaliga. Samuti otsib Gretel pidevalt uusi ja põnevaid ilumaailma pärleid. „Katsetame mõlemad järjepidevalt uusi tooteid ning arutame kõik peamised tegevussuunad omavahel läbi,“ lisab Merilyn. Olulisimad otsused teevad õed mõistagi ühiselt, tiimina.

Õed-äripartnerid

Mõnikord soovitatakse äripartneriks mitte valida oma elukaaslast, lähedast sõpra ja sugulast, sest siis pidavat töö liiga emotsionaalseks minema. „Loomulikult oleme ka meie kõvasti tülitsenud ja väga tihti ka erinevatel arvamustel olnud,“ tunnistab Gretel. „Oleme kontoris istunud nii, et ühtegi sõna ei räägi. Lõpuks leiame siiski alati kompromissi ning kindlasti on ka see oluline, et me usaldame üksteist. Tänaseks on mõlemal omad tööülesanded kujunenud ja tülitsemiseks ei jääks aegagi.“ Merilyni sõnul on tegemist kahe emotsionaalse inimesega, kuid kumbki ei ole pika vihaga ega pea tülide korral mingit vimma. „Ma ei võta üldiselt asju südamesse  ja olen õppinud negatiivseid olukordi või pingeid kiirelt lahendama ja unustama,“ täiendab Merilyn. „Rasket koormat pole mõtet endaga kaasas kanda – see ei vii absoluutselt kuhugi. Pigem aitavad erinevad seisukohad ja vaidlused viia lahendusteni, mis arvestavad erinevate vaatenurkadega. Ma ei kujutaks ettegi pidada ettevõtet kellegi teisega, kuna see nõuab palju usaldust.“

Edu võti on töökus ja sihikindlus

Greteli meelest on ettevõtjaks olemise keerulisim nüanss see, et tahes-tahtmata teeb ta tööd olenemata kellaajast või nädalapäevast. „On olnud aegu, kus töötan öösiti, sest päeval lihtsalt ei jõua kõike tehtud, või vastan imiku magamise ajal kiirelt e-mailidele, tegelen jooksvate probleemidega ja tõttan kohtumistele. Väga tihti küsitakse, kuidas sa küll jõuad väikeste laste kõrvalt? Tavaliselt vastan, et ei jõuagi! Peavad olema sihid ja eesmärgid, ning tööd on vaja teha. Niisama ei tule elus kätte mitte midagi. Töökus ja sihikindlus on kõige võti.“

Merilyni sõnul on raskeim pool valmidus vastutada kõige eest ja lahendada seinast-seina teemasid olenemata kellaajast ja päevast. „Puhkustel – ja neid viimasel ajal vist polegi olnud – end täielikult välja lülitada polegi enamjaolt võimalik,“ räägib naine. „Lisaks peab ettevõtjal olema võimekus teha ebapopulaarseid otsuseid.“

„Õppetunde on elus väga palju olnud,“ märgib Gretel. „Nendest õpitaksegi. Kõiki olukordi pole võimalik ette näha, nii et ootan huviga, mida kõike mul veel õppida on! Mõistagi oskad vanuse ja kogemustega üht-teist ka juba vähehaaval ennetada ja olla teatud olukorras targem. Minu jaoks on tagasilöögid ja õppetunnid siiski edasiviiv jõud, kuigi teatud eluhetkedel võivad need tunduda lausa ületamatud ja lootusetud.“ Merilyn tunneb, et õppetunnid on tegevusaastate peale ühtlaselt ära jaotunud, ning leiab, et kõige olulisem on spetsialiseeritud ja suunitletud meeskond. „Samas peab arvestama, et kui meeskonda alles luuakse ja ettevõte kasvab, on paratamatu, kui see ka vahetub – ja taolisteks olukordadeks tuleb valmis olla. Ettevõtluses pole võimalik saavutada täielikku stabiilsust nagu võiks unistustes loota. Ühtlasi olen nende aastate jooksul õppinud, et rasketes ja keerulistes olukordades tuleb otsuseid võtta vastu kiiresti, sest venitamine teeb sageli asja ainult hullemaks.“

Töö tehtud – siis sünnitama!

Nii Gretel kui Merilyn on tiheda töökoormuse kõrvalt veel abikaasad ja väikeste laste emad. „Minu noorem tütar saab juulis 2-aastaseks,“ muigab Gretel. „Kui lapse sünnitähtaeg lähemale jõudis, ütles arst, et mine paki asjad kokku ja lähed nüüd sünnituse esilekutsumisele. Minu vastus arstile oli, et kas ma saaksin hoopis homme hommikul tulla, ma pean tööle minema? Nii ma tegingi öösel kella kaheni tööd, et kõik kiired asjad oleksid ühel pool, kui järgmisel hommikul haiglasse sünnitama lähen…“  Gretel ei varja oma süütunnet, et ta elukaaslase või lastega piisavalt palju koos ei jõua olla. „Paraku nõuab meie töö ka reisimist, mis tähendab, et pean perest aeg-ajalt eemal olema. KehaPoe taga on tohutu töö.“ Merilyn lisab, et kuna nii lapsed kui ettevõtte kasvatamine nõuavad palju aega ja tähelepanu, jääb vaba aega iseendale aina vähemaks. „Siis pakumegi üksteisele tuge, sisendades järjepidevalt, et saame hakkama – siis tegelikult saamegi!“

Greteli silmad löövad särama eeskätt põnevate ilutoodete peale. „Samas ei saa salata, et ilutoodete maailmas valitseb tohutu konkurents – kreemipotsikuid on kõik kohad täis. Ja proovi sa siis leida midagi tõeliselt head ja tulemuslikku, mis päriselt toimiks!“ Loomulikult toovad rõõmu ka ettevõtte tulemused ja klientide rahulolu. „Eesmärk on kasvada, areneda ja olla innovaatiline,“ loetleb Gretel. „KehaPoodi oleme me teinud väga suure hingega ja selle taga on tohutu aeg une ja pere arvelt. Seega lööb iga tööalane kordaminek või klientide poolt kiidetud toode alati silmad särama.“

Paratamatult juhtub ka koduseinte vahel, et kui õed kokku saavad, läheb suhtlus sujuvalt üle tööteemadeks. „Nii möödub paraku ka enamik meie pereüritusi, kus koos viibime,“ naerab Merilyn.

Otsides, valides, katsetades…

Tänaseks aastapäevad avatud KehaPood on kasvanud jõudsalt – maale tuuakse üle kümne erineva brändi ja pakutakse kõike, mis kehaga seotud: alates näo- ja juuksehooldusest ning -ravist kehakaalu langetamise, tselluliidiravi, nahapinguldamise ja venitusarmidega võitlemiseni. Sageli küsitakse õdedelt, kuidas kõik need ilutooted on välja valitud ja klientide ette jõudnud. „Selleks peab olema väga kursis ilumaailmaga ja hoidma end loomulikult kursis ka klientide vajadustega,“ märgib Gretel. „Otsesuhtlus klientidega on kindlasti üks võti. Olen ise väga tihti poes müümas või suhtlemas ja tahan pakkuda meie tootevalikust ainult parimat. Ma ei suuda müüa toodet, mis ei toimi või pole pälvinud minu või kellegi teise heakskiitu. Kohe läheb KehaPoe sortimendist välja toode, mis pole head tagasisidet saanud – selles osas olen ma väga range. Samas vajab ka teatud bränd või toode tihti n-ö oma aega, et südameid võita.“ Merilyn täiendab, et kõik saab alguse eelkõige kliendi vajaduste tundmisest. „Otsime, valime ja katsetame. Loomulikult peame seejuures silmas ka seda, et iga toode kõigile ei sobigi. Alati tuleb arvestada, et inimestel on erinevad vajadused, naha- ja juuksetüübid.“

Gretel usub, et Kehapoe suurem areng on veel ees. „Meil on suured plaanid ja väga palju ideid, aga tulevik näitab, kuhu me päriselt jõuame. Muidugi on vaja aega, et kõiki plaane ka teoks teha. Mul pole elus olnud sellist ajapuudust kui praegu!“ Merilyn lisab, et ilumaailmas on pidevalt midagi toimumas ja uut tulemas. „Konkurents on tohutult tihe ja ilutoodete valik meie väikeses Eestis väga suur ja kirju. Kõige olulisem on mitte „loorberitele“ puhkama jääda ja edu oodata – alati peavad olema seatud eesmärgid ja strateegiad. Kliendid ei tule sinu juurde päris niisama; selleks tuleb vaeva näha ja lisaks peab igal asjal olema mingi oma nišš. Samuti ei tohi jääda liialt kinni „oma asja,“ vaid peab alati hoidma silmad lahti – suures konkurentsis peab kogu aeg muutusteks valmis olema.“ 

Greteli ja Merilyni TOP3 lemmiktooted KehaPoe valikust.

GRETEL:

Wunder2 iluauhinnatud hitt-toode, kauapüsiv kulmugeel Wunderbrow Eyebrow Gel püsib kulmudel lausa kolm päeva! Hind  29,95 €

Vita-Age juustesarja Krinofort juuste kasvu kiirendavad ja väljalangemist vähendavad raviampullid kiirendavad juuste kasvu silmnähtavalt. Tugevad, kauakestvad ja uue ning kiirema kasvurütmiga juuksed on tihedamad, elastsemad ja vastupidavamad. Kliiniliselt katsetatud ja tõestatud tulemustega ravihooldus aitab vähendada juuste väljalangemist 80%. Hind 26,90 €

Vita-Age sarja Prestige säraandev kortsudevastane musta pärli kreem annab enneolematu sära ja toob esile kaunid näokontuurid. Musta pärli osakesed annavad jumele erakordselt kauni sära, stimuleerides samal ajal naharakkude uuenemist. Hind 39,95 €

 

MERILYN: 

Innovatis sarja Luxury intensiivselt hooldav juustekreem-palsam parandab ja taastab juuste struktuuri, muutes juuksed erakordselt toidetuks, pehmeks ja säravaks. Hind 25,95 €

Smilelab Therapy hambaid valgendavad ja tugevdavad maskid on efektiivseim, mugavaim ning lihtsaim kodune valgendussüsteem särava naeratuse saamiseks koos tervemate hammaste ja igemetega! Hind 54,95 €

SuperDren tselluliiti vähendav ja vett väljutav “jääefektiga” krüogeel on ka meie klientide üks vaieldamatuid lemmiktooteid, mis aitab tõhusalt võidelda tüütu tselluliidiga! Hind 35 €

www.kehapood.ee

Artikkel ilmus ajakirjas Buduaar mai-juuni 2019.