Kirjanik Mai Loog: ostlemine on nagu edukas jahilkäik
pilt: erakogu

Bangkokis elav filosoofiadoktor ja kirjanik Mai Loog (52), kes on Eestist eemal olnud juba üle kümne aasta, tunnistas Buduaarile, et Tai on tõeline ostuparadiis. Kui eestlaste jaoks on 50% allahindlus juba suur asi, siis Bangkokis ei tõtta keegi ostlema enne, kui allahindlus on 90%. Buduaar uuris Mai käest, millal ta viimati šoppamas käis, mida ta ostis ning kui palju raha tal kulus. 

Mai tunnistab, et ta armastab allahindlusi väga ning vahel on muidugi ette tulnud ka seda, et ta ostab mõne eseme, mis lõppkokkuvõttes siiski tarbetuks osutub. Sellisel juhul müüb ta selle hiljem lihtsalt maha või kingib mõnele tuttavale edasi. “Šoppama peab, sinna ei saa midagi parata tõesti. Kui Eestist pärast jaanipäeva ära sõitsin, siis juba Helsingi lennujaamast ostsin endale Escada uue suvelõhna Cherry in the Air, mis oli tõesti 5% odavam kui Tallinna Lennujaamas. Escada limited edition suvelõhnad on aastaid olnud minu suured lemmikud, nende puuviljalõhn on justkui troopikasse loodud, alati teeb tuju heaks,” ütleb Mai rõõmsalt.

Suuremad ostud teeb Mai muidugi Bangkokis. “Kui olin Bangkokki tagasi jõudnud, siis tegin väikse skywalk´i laupäeval - see on niinimetatud taevatee ehk taevarongi all tänava kohal kulgev kõnnitee, mis viib kaubamajadest ostukeskustesse. Seda mööda käimine on hea nädalalõpu linnasport. Central Worldi kaubamajast ostsin endale Guessi siidkleidi, mis oli 70% alla hinnatud! Guess ja Guess by Marciano väljamüügid on minu erilised lemmikud, olen sealt paar korda isegi kasukaid ostnud. Kui kasukal on allahindlus 90%, siis kohe kuidagi ei saa jätta ostmata, kuigi tunnen end üsna tobedana,” naerab Mai, et Tais elades pole kasuka ostmine just kõige mõistlikum tegu, samas kui on võimalik kaup peaaegu, et ilma rahata kätte saada, siis ei raatsi ta seda poodi ka jätta. Kusjuures kasukaid on Mai allahindluste tõttu ostnud lausa mitu. “Olen neid muidugi ka hiljem Euroopas kandnud ja siis, nagu eelnevalt juba mainisin, need kas maha müünud või ära andnud.”

Ka juuksehooldustooted õnnestus Mail hiljuti väga soodsa hinnaga endale soetada. “Ostsin Aveeno Pure Renewal juuksehooldusvahendeid, šampooni ja palsami, mõlemad kaheksa eurot pudel. Need sain siinsest kuulsast Villa supermarketist, kus käivad kohalikud välismaalased endale toidu- ja tarbekaupu ostmas. Nad müüvad isegi Eestis tehtud marineeritud heeringaid,” naerab Mai ja jätkab: ”Ostsin just täpselt need juuksehooldusvahendid, sest need on sulfaadivabad, sildiga Sulfate Free. Meedias ringlevad jutud, et niinimetatud sulfaadid, mis tagavad pesuvahendi vahutamise, tekitavad ühtlasi ka vähki. Ma ei tea, kas see on haip, aga idee väiksemast kogusest keemiast minu peas meeldib mulle,” nendib Mai, et võimalusel eelistab ta siiski tooteid, mis sisaldavad võimalikult vähe keemiat. 

Kas Mai peab end masstarbijaks või eelistab ta kaupa, mis on pigem eksklusiivne? “No kui maastoodang mind kõnetab ja hüüab:  “Mai, ma olen sinu,”, siis ma tõenäoliselt tahan seda. Näiteks on mul iPhone, see vist on masstoodang. Sama käib ainulaadse kohta, ta peab mind hüüdma ja ma pean ta ära tundma,” tõdeb Mai.

Karin Karu