Reklaam sulgub sekundi pärast

LEND HILINES VÕI jäi ära? Võid selle eest raha saada

2400 eurot perele kompensatsiooniks ühe lennujaamas veedetud öö eest. Just nii suure hüvitise võtiles välja üks Soome pere pärast hilinenud lendu. Ka Eesti tarbija on oma õigustest üha rohkem teadlik, millest lõikavad kasu spetsiaalsed firmad, kes kliendi eest lennufirmale nõudeid esitavad. Kui kõik hästi läheb, võib hüvitis küündida 600 euroni, vahendavad Seitsmesed uudised. 

Kui lend hilineb enam kui 5 tundi, võid lennust loobuda ja saada raha tagasi või nõustuda uue lennuajaga. Kui lennuaeg lükkub järgmisele päevale, peab lennufirma tagama majutuse ja transpordi lennujaama ja hotelli vahel. Hüvitise summa sõltub lennu pikkusest ja hilinemise kestusest. Keskmine hüvitise suurus jääb tavaliselt 125 - 600 euro vahele. 

Reisijal pole hüvitisele õigust, kui hilinemine on seotud erakordsete asjaoludega, mida poleks saanud vältida. Nendeks on näiteks streigid, ilmaga seotud asjaolud, julgeolekuriskid ja lennuturvalisust puudutavad ootamatud asjaolud.

Hüvitist saab taotleda otse lennufirma kodulehe kaudu ning samuti on olemas mitmeid ettevõtteid, kes taotlevad hüvitist kliendi eest. Sellised vahendusfirmad võtavad tavaliselt endale 25-30 protsenti hüvitise summast. 

Vaata täispikka lugu ka allpool olevast videost: