LIINA RANDPERE ANNAB nõu, kuidas jõuludeks voldikestest vabaneda
Foto: Kanal2

Kohe varsti on käes suur pidudehooaeg ning milline naine ei tahaks selga panna imekaunist kleiti ning kõiki jalust rabada. Paraku võivad aga juba paar üleliigset kilokest või voldikest kõik ära rikkuda ning masendust tekitada. Buduaar küsis tuntud saatejuhilt ja treenerilt Liina Randperelt, kuidas mõne nädalaga voldikestest vabaneda ja jõuludel oma lemmikleiti mahtuda.

"Kõige parem või ka kurvem uudis on see, et kui teha kümme super kõhulihaste harjutust, siis sellest ei piisa. Alustama peaks ikkagi oma toidulaua ülevaatamisest, mis on kõige A ja O. Kui räägime mõne kilo või paari voldi kaotamisest, siis 3 nädalat on jõuludeni jäänud ja kui arvestada, et 1 kg nädalas on selline optimaalne saavutus, siis veel on aega," sõnab Liina.

Ta lisab, et kehakaalu võib kaotada ka ilma trenni tegemiseta, pelgalt toitumise korrigeerimisega, kuid kindlasti mitte nälgimisega. "Mina ei soovita kindlasti nälgida. Kui kellelgi mõtted puuduvad ja juhe on kokku jooksnud, siis üks variant, mida proovida, on kasutada erinevaid portaale, näiteks Fitlap või Erik Orgu. See töötab kindlasti väga hästi ja tihtipeale on nii, et kui endal saab mõte otsa, mida süüa teha, siis sealt saab häid ideid. Lisaks on need mõlemad täiesti taskukohased," leiab ta.

Teise variandina soovitab Liina koostada endale ise toitumiskava. "Võta ette enda päevakava ja vaata järgi, mis kell sa magama lähed ning mis kell ärkad. Hommikusöök võiks olla umbes pool tundi peale ärkamist. Seejärel vaata mis kell magama lähed ja arvestad, et õhtusöök võiks olla 2-3 tundi enne magamaminekut. Sinna vahele säti lõunasöök ja kaks vahepala ehk saad 5 toidukorda päevas."

Liina sõnul saab sedasi tehes iga inimene luua endale toitumiskava enda harjumuste ja eluviiside järgi. Kui peadki natukene oma päevakava ja kellaaegu nihutama, siis sellest pole midagi hullu. "Kõige hullem on see, kui keha regulaarselt toitu ei saa, siis organism hakkab nö hirmust kõike sissesöödut rasvana talletama."

Kui oled enda jaoks kellaajad paika pannud, siis lähtu järgmistest reeglitest: hommikusöök võiks olla pigem täitvam, lõunasöök samuti mitmekülgne ning õhtusöök midagi kergemat, näiteks salat/juurviljad kana või kalaga. "Pea meeles, et caesari salat ei ole vahepala. Vahepala on näiteks peotäis pähkleid, väiksem õun või banaan. Vahepala on pigem selline väike amps ja suur taldrikutäis rammusa kastmega salatit ei ole seda kindlasti mitte.

Kui väljas söömas käid, siis sunni ennast suppi sööma. Tavaliselt on nii, et kui esimest korda restorani sisse astud ja kõht on tühi, võiks kasvõi terve menüü ära süüa. Mina aga soovitan süüa suppi, sest peale seda saad sa aru, et tegelikult kõht polegi enam nii tühi. Mina kuumem supp, seda parem, sest siis sa ei kiirusta.

Kui suudad hoida seda viite toidukorda, siis keha saab aru, et energiat antakse regulaarselt - veresuhkur püsib stabiilsena ja sul ei tekigi paanilist nälja.

Kui lähtud nendest reeglitest, siis ilmselt, et esimestel päevadel ei saa keha veel aru, mis toimub. Seejärel mõistab organism, et kõik on korras ja hakkadki kaalust alla võta. Kui viitsid veel natukenegi tenni ka teha, siis on eriti hea, sest sedasi aitad kehal ennast vormi viia ja rasva põletada."

Liina rõhutab, et ainult kõhulihaste vehkimisest siiski ei piisa. Tulemuseks on vaid see, et sul võivad olla küll ilusad kõhulihased, aga need on lihtsalt rasva all peidus. Naine soovitab, et kõige lihtsamad viisid enese liigutamiseks on näiteks sörk, kiir- või kepikõnd - igale ühele kättesaadavad ning suurepärased variandid trenniga alustamiseks.

"Ära siiski jookse ennast hingetuks. Heaks nipiks, kuidas kontrollida, kas tempo on normaalne või mitte on see, et kui saad kõrvaloleva inimesega rääkida, siis on normaalne. Kui aga ei saa, siis tõmba hoogu vähemaks. Samuti on heaks variandiks minna treenima koos sõbrannaga - siis sa ei saa alt hüpata ja samuti on hea kohe tempot testida. Lisaks on hea põhjus sõbrannaga kokku saada," naerab ta.

Kuidas on lood aga vee tarbimisega? "Mina pole kunagi olnud selle poolt, et ära juua 2 liitrit vett päevas. Vett ja vedelikku soovitan tarbida mõistusega ja nii nagu keha vajab. Vesi võiks küll olla kõrval, näiteks kontori laual või kui autoga sõidad, aga see, et juua talvisel ajal 2 liitrit vett päevas, on meie kliimas ebavajalik.

Samuti pea meeles, et iga jook, mis ei ole vesi, läheb tegelikult toidu alla - piim, mahl jne. Kui oled õhtusöögi ära söönud ja kõht oleks nagu ikka tühi, siis hea nipp, mida kasutada, on teha endale üks mõnus tassitäis taimeteed. Pane sisse ka veidi mett - see aitab veresuhkrut tõusta," soovitab Liina.