MINU ILUSA KEHA 5 SALADUST: Riinu Vassiljev
pildid: Siim Kinnas

Riinu Vassiljev on kaunis ja särav noor naine, kes aastaid tagasi tegeles pikamaajooksuga, ent nüüdseks on ta enda jaoks avastanud jõusaali ning juba mõne nädala pärast astub esmakordselt lavale fitnessivõistlustel. Tegemist on ääretult sihikindla naisega, kes ajab enesekindlalt oma rida edasi ning oskab protsessi nautida.

Palusime Riinul kirja panna oma ilusa keha viis saladust – ehk aitavad need ka sinul motivatsiooni leida, et end käsile võtta ja oma unistuste poole püüdlema hakata?

1. JÄRJEPIDEVUS.

Olgu valdkond milline tahes – toitumine, treening, tervislikud eluviisid – et näha tulemusi, peab olema järjepidev. Midagi ei juhtu üleöö ja esimeste tagasilöökide või platoode ees ei tohi kohkuma lüüa ning oma “mänguplaani” muuta. Ajan enesekindlalt oma rida edasi ja muutused tulevad just mulle õigel ajal. 

2. TOITUMINE.

Toitumine on A ja O. Sellest tuleks alustada, kui on soov oma keha muuta. Trenniga pole võimalik oma halbu söömisharjumusi heastada, ja trenni ei tohiks teha enda karistamiseks eelnevate kehvade toiduvalikute pärast. Ise proovin oma toidulauda hoida võimalikult mitmekülgsena, ja eelistan pigem puhtaid maitseid. Olen seda usku, et juhul kui pole just võistlusdieedil, võib kõike süüa, lihtsalt tuleb silmas pidada, et toitumine toetaks eesmärkide saavutamist.

3. TREENING, LIIKUMINE.

Trenn on minu elu igapäevaseks osaks. Kunagi oli selleks pikamajooks, viimastel aastatel on minu “teiseks koduks” kujunenud jõusaal. Rõõm on näha, et järjest rohkem naisi leiab sinna tee. Õnneks on aru saadud, et jõusaalil pole imetabast võimet muuta naisi mehelikuks. Naised jäävad ka jõusaalis naisteks, seal me muutume lihtsalt tavalistest naistest väga ägedateks, heas vormis naisteks. Mulle meeldib protsessi juures kõige rohkem, et ma näen peegepildi muutust – panustatud vaev ja higi tasuvad ennast ära. Lisaks klassikalises mõttes treeningule pean väga oluliseks ka üldist igapäevas liikuvat eluviisi – lifti asemel kasutan treppi, auto pargin kaubanduskeskuse parklas uksest kaugemale jne. Eraldi on need kõik pisiasjad, aga kokkuvõttes moodustavad päevast märkimisväärse osa.

4. OMA KEHA KUULAMINE.

Meie enda keha on kõige targem, aga me ei oska väga sageli teda kuulata või kui kuulemegi, siis ignoreerime, mida ta meile öelda tahab. Ka mina pole erand, aga üritan pidevalt ennast paremini kuulama õppida – kui ma tunnen, et vajan saalist puhkust, siis võtangi seda ja teen midagi muud – lähen näiteks õue kõndima või joogasse.

5. EESMÄRKIDE SEADMINE.

Olen seda tüüpi inimene, kellel pole motivatsiooniga probleeme, aga oma teekonda on tunduvalt lihtsam ja ägedam käia, kui on olemas konkreetne eesmärk, mille poole pürgida. Minu puhul on see hetkel siis fitnessvõistlustel võistlemine, kus sel kevadel end esimest korda proovile panen. Eesmärgi olemasolu annab põhjuse veel rohkem pingutada just nendel hetkedel, kui võibolla tahaks "jala korraks sirgu lasta".