MIS JUHTUB, KUI kuu aega järjest kaerahelbeputru hommikuks sööd?
Foto: shutterstock

Kiudainerikas toit hoiab kõhu kauem täis ning näiteks kaerahelbepuder ja näkileivad vähendavad riski haigestuda südamehaigustesse. Juba paar detsiliitrit kaerahelbeid sisaldavad 4 grammi kiudaineid, 5 grammi proteiini ning kasulikke mineraalaineid nagu näiteks fosfor ja magneesium, kirjutab Prevention.

Kui sulle puder niisama ei maitse, siis seda on üsna kerge maitsvamaks muuta, lisades sinna näiteks marju, maapähklivõid, puuvilju, pähkleid, kookoshelbeid või suhkruvaba kakaopulbrit. Ajakirja Prevention tervisetoimetaja Leah Wynalek sõi kuu aega järjest hommikusöögiks kaerahelbeputru ning tunnistas, et tema suhtumine on igaveseks muutunud. Nelja nädala jooksul õppis naine järgmist kolme asja. 

Näksimine vähenes.

Enne kaerahelbepudru söömist sõi Wynalek hommikuks smuutit või kanamuna ja juurvilju. Kerge hommikusöäk maksis talle juba paari tunni pärast kätte, kui tekkis näksimisvajadus. Kui naine hakkas hommikuks kaerahelbeputru sööma, märkas ta, et kõht püsib oluliselt kauem täis - tavaliselt lausa lõunani, midta sõi kell üks. 

Keha töötas regulaarselt.

Nelja nädala jooksul jättis Wynalek ühel laupäeva hommikul pudru söömata ning nautis vahvleid. Teisel laupäeval oli ta aga reisil ega saanud putru keeta. Nendel hommikutel pani ta tähele, et tundis puudust rutiini järele. Just seetõttu, et pudru söömine aitas naisel aimata, millal nälg uuesti üllatab ning mis kell ta tualetti külastama peab. 

Rutiin tundus hea

Kuu aega kestvast pudrusöömisest tekkis Wynalekile armas rutiin. Ta tunnistas, et ootab innukalt lõõgastavat hommikusööki enne kui kiire tööpäev ees ootab. 

Seega võib Wynaleki katse põhjal järeldada, et kaerahelbepudru söömine teeb head sinu kehale, rahakotile ning tõenäoliselt ka vööümbermõõdule.