NIPID, MIS AITAVAD KEHA suveks trimmi saada
Pilt: Shutterstock

Nägu,  meik, küüned ja juuksed saavad meilt piiramatult tähelepanu. Kuidas aga säilitada keha ja naha ilu? Õnneks on võimalik spetsiaalsete kreemide ja seerumite abiga ise palju ära teha: nahka trimmida, silendada ja rakkude uuenemist kiirendada. Regulaarselt hoolitsedes,  treenides ja tervislikult toitudes saab hoida kehakontuurid pringina.

Hoolimata sellest, et käid trennis ja jälgid tervislikku toitumist, vajab keha ka muul moel turgutamist. Seda eriti vanuse lisandudes, kui nahk hakkab kaotama oma prinkust. Esimesena saavad sellest mõjutatud enamasti rinnad, kui lapse sünd ja imetamine jätab paratamatult suurema või väiksema jälje veninud rinnakoe ja lõtvunud naha näol. Ka suur kaalukaotus või pidev kaalukõikumine toovad enamasti kaasa soovimatud jäljed. 

Üks, mida me lõplikult peatada ei saa, on aeg.  Küll aga õnnestub aega osavaid võtteid teades pidurda. Vanuse lisandudes aeglustuvad kehas kõik tähtsad protsessid: vere- ja lümfiringe ning rakkude uuenemine, mistõttu muutub ka nahk vähem elastseks, kaotab pinguldatuses ja sileduses. Aastatepikkune päikesekiirgus, gravitatsioon ning kollageeni- ja elastiinkiudude jäigastumine ning aeglane uuenemine teevad oma tööd halastamatult. Kõige selgemini ongi naha lõtvust märgata dekolteel, rindadel, kõhul, tuharatel, reite sisekülgedel ja käsivartel. 

Milliseid tõhusaid toimeaineid võiks üks trimmiv toode sisaldada?

Merevetikad - Kiirendavad ainevahetust, väljutavad üleliigset vedelikku ja jääkaineid ning pinguldavad kudesid.

Kofeiin - Kofeiin lõhustab rasvarakke ja toimib tselluliidi vastu.

Peptiidid - stimuleerivad kollageeni ja glükoosaminoglükaani sünteesi.

C-vitamiin -Tugev antioksüdant, mis neutraliseerib vabu radikaale ja aitab sel moel vältida kortsude tekkimist. Stimuleerib kollageeni teket. Väga tähtis roll naharakkude arengus ja kudede moodustamisel.

Hüaluroonhape- Nahaomane tugev niisutaja. 

KUIVHARJAMINE  LIHTSUSES PEITUB VÕLU!

Igapäevane kuivharjamine enne või pärast dušši eemaldab surnud naharakke, ergutab vereringet ja ainevahetust ning elustab nahka. Boonusena loob suurepärase aluspinna pinguldavate ja salendavate seerumite või kreemide aktiivainete paremaks imendumiseks, mille tulemuseks on märgatavalt säravam ja uskumatult sile nahk.

Kuivharjamine aitab hoida poorid puhtana ja nahal paremini hingata. 

Tõepoolest, kuna meie keha hingab, on kuivharjamine tõhus tegevus, et keha puhtana hoida ning tagada, et hapnik ja muu kasulik takistusteta nahani jõuaks.

Naha kaudu väljub oluline osa mürkainetest. 

Kui poorid on ummistunud, nahk laisk ja surnud naharakkudest tuhm, siis väheneb naha võime mürkainetest vabaneda ning mustuse ja jääkainete tõrjumine jääb teiste organite hooleks, mis võib keha stressi viia.

Lümfisüsteemi ergutamine paneb keha elama.

Harjamisega kaasnevad masseerivad liigutused toimivad ergutavalt lümfisüsteemile, aidates viia kehast välja liigset vett ja toksiine, mille tulemusena väheneb tselluliit.

Kuivharjamine mõjutab positiivselt kogu keha ja meeli. 

Tõstab keha üldist toonust, sest muidu süvendavad organismi kogunevad jääkained nii haigusi kui enneaegset vananemist. Harjamine turgutab vereringet ja mingil määral ka lihaseid.  Kuivharjamine kõhupiirkonnas võib soodustada seedimist ning aidata puhituse vastu.

Vähem oluline pole ka asjaolu, et sel on stressivastane mõju.

Kuidas kuivharjamist õigesti teha?

Harja alati altpoolt ülespoole ehk südame suunas;

Alusta harjamist jalgadest ja liigu mööda keha ülespoole;

Surve harjale peaks olema mõõdukas. Kui harjased vajuvad lömmi, on surve liiga tugev;

Liigutused olgu ringjad või mõõdukalt pikkade tõmmetega;

Harja kogu keha ning ära unusta kaela, jalataldu ja peopesasid;

Väldi katkisi või ärritunud nahapiirkondi, samuti intiimpiirkonda;

Harjased peaksid olema mõõdukalt tugevad – ei liiga pehmed ega ka liiga kõvad. Kui hari tekitab kraapiva tunde ja punakad jutid nahale, on harjased sinu naha jaoks liiga tugevad;

Harjamise kestus võiks olla 10–20 minutit.

MIS TULEB NAHA PRINKUSELE JA SILEDUSELE KASUKS? 

Ära dieedita ja vaid muuda tervislik toitumine oma elustiili osaks. 

Toitu mitmekülgselt – söö tihedamini ja väiksemates kogustes. Tarbi nii puuvilju, aedvilju, liha, kala kui ka süsivesikuid. Ekstreemdieetide taga on sageli suur veekaotus, mis ei lase ka nahal korrektselt taastuda. Nälgimisega kahanevad eelkõige lihased, mitte rasvaprotsent.

Kaalu langeta aeglases tempos. 

Kas teadsid, et nahale on säästev, kui kaalukaotus ei ole ühes kuus rohkem, kui umbes 2,5 kilo? Kui kaalukaotus kulgeb aeglases tempos, jõuab nahk paremini taastuda. Ekstreemdieetide taga on sageli ka suur veekaotus, mis on nahale eriti halb, sest väheneb niiskussisaldus.

Karasta end duši all ja suvel meres.

Pärast kuivharjamist ja pesemist karasta end jaheda veega. Vesi ei pruugi olla jääkülm, vaid piisab ka jahedast veest. Oluline on end karastada iga päev või ülepäeviti.

Joo piisavalt vett.

Vesi puhastab organismi ja säilitab õiget niiskustaset, mis on oluline naha elastsuse säilitamiseks.

Tee koduseid kehamähised või mürkaineid väljutavaid vanne.

Osta spetsiaalseid vannilahuseid või lisa vannivette mineraalaineterikast meresoola. Tee merevetikatega kehamähiseid, millel on nahka pinguldav, kollageeni sünteesi aktiveeriv ja mürkaineid väljutav mõju.

Treeni regulaarselt. 

Sport kiirendab kehas kõiki positiivseid protsesse, aitab kaalu langetada ja tõstab meeleolu. Seejuures on oluline, et lisaks kehalisele koormuse ka naudiksid tegevust, olgu selleks tants, jõutrenn, jooksmine või tempokas kõnd.

Tarbi toidulisandina probiootikume. 

Probiootikumid muudavad seedimise aktiivsemaksja aitavad seeläbi jääk- ja mürkainetel kehast kergemini väljuda ning soodustavad samas valkude paremat imendumist. Viimased on vajalikud ehitusained nahas ja sidekoes.

Võimalusel käi kord nädalas massaažis. 

Professionaalne massaaž annab kogu organismile ja kehale ülimalt positiivse mõju!

 

Artikkel ilmus ajakirjas Buduaar märts-aprill 2019.