PALEO DIEET – 7 fakti, mida teadma peaksid
pilt: Shutterstock

Paleodieedi põhiliseks iseloomujooneks on nii-öelda "päris toidu" söömine ehk teisisõnu: süüa tuleks vaid neid asju, mis kasvavad looduses ja mida ei saa valmistada näiteks tehases nagu šokolaad ja kotleid. Paleodieet välistab töödeldud toidu ning ka kõik muu, mis väidetavalt on inimese organismile ebasobilik.

Igaüks peab ise oma keha kuulama, et saada teada, kas paleodieet võiks tema puhul toimida või mitte.

Allpool on välja toodud seitse fakti, mida sa selle dieedi kohta teadma peaksid:

1. Rasv.

Paleotoitumise juures on suur rõhk pandud heade rasvade tarbimisele: kala, muna, pähklid, avokaado, õlid, seemned. Tervislikud rasvad aitavad täiskõhutunnet kauem hoida ning kehasse salvestatud rasva edukamalt põletada.

2. Ei magusale.

Kõik maiustused, mis tulevad tootmisliinilt, on välistatud. Šokolaadid, koogid, saiakesed, kringlid, jäätis paleodieedi juurde ei kuulu.

3. Kommi asemel.

Kommide ja muu sarnase asemel näeb paleodieet ette kuivatatud puuviljade ning värskete puuviljade tarbimist.

4. Valk.

Paleodieedi puhul tarbitakse süsivesikuid vähem ja valku rohkem. Liha, kana, kala, pähklid, muna, seemned, spinat ja lehtkapsas sisaldavad suures koguses valke ning neid soovitatakse tarbida iga päev.

5. Ei kartulile.

Kartulit soovitab paleodieet pigem vähem tarbida, sest see sisaldab suures koguses tärklist ning tärkliserikkad toidud ei suuda organismi veresuhkru taset normis hoida, vaid löövad selle kõikuma.

6. Ei piimatoodetele.

Paleodieet ei näe ette piimatoodete tarbimist, sest piimatooteid ei tarbitud ka miljon aastat tagasi ning arvatakse, et täiskasvanud inimese organism ei ole mõeldud piimatooteid seedima.

7. Piiratud alkohol.

On allikaid, kes ütlevad, et paleodieedi puhul on alkohol 100% välistatud, kuid leidub ka neid, kes leiavad, et piiratud koguses puhast alkoholi võib tarbida.

Allikas: thepaleodiet.com