Paljajalu jooksmine on tervisele kasulik
Foto: sxc.hu

Lõpeta ajaraiskamine mugavate jooksukingade leidmiseks. Glasgow ülikooli teadlased on avastanud, et paljajalu jooksmine on palju kasulikum, kirjutab Geniusbeauty.

Teadlased leidsid, et paljajalu jooksjad maanduvad kas varvastele või jala keskosale, samal ajal kui nende jalanõudes kaaslased panevad esmalt maha kannad. Katsed näitasid, et paljajalu jooksmine oli turvalisem, vähenenud oli risk põlve- ja hüppeliigeste vigastusteks.

Arvutati välja, et spordijalanõudes jooksjad maandusid kandadele 1000 korda 1,6 km pikkuse vahemaa jooksul. Paljaste jalgadega jooksjad kasutasid aga teistsugust, siledamat ning libisevate sammudega tehnikat. See on pikkade vahemaade puhul väga oluline ning selgitab suurepäraseid tulemusi paljajalu jooksjate hulgas. Etiooplase Abebe Bikila paljad jalad viisid 50 aastat tagasi olümpiamängudel kuldmedalile.

Teadlased sõnasid, et meie jalad on evolutsiooni käigus läbinud tugeva arengu ning funktsioneerivad nagu head amortisaatorid. Kuni möödunud sajandi 70. aastateni, mil ilmusid esimesed spordijalanõud, jooksid inimesed kas paljajalu või sandaalides ning mokassiinides. Teadlased julgustavaid neid, kes soovivad arendada paljaste jalgadega jooksmist, et nad teeksid ülemineku sujuvalt ja järk-järgult, sest selline jooksmisviis hõlmab teistsuguseid lihaseid kui spordikingades jooksmine.

 

Anneli Allikas