Reklaam sulgub sekundi pärast

Tallinna eliitrestorani ettekandja: kui kliendid ainult teaksid …

Buduaaril õnnestus teha intervjuu ühes Tallinna eliitrestoranis töötava ettekandjaga, kes oma nime arusaadavatel põhjustel avaldada ei soovi (nimi on toimetusele teada) - tõenäoliselt jääks ta vastasel juhul oma tööst ilma. Mis siis toimub populaarse restorani köögipoolel ning tagaruumides tegelikult? Loe edasi ning saa teada.

Buduaaril õnnestus teha intervjuu ühes Tallinna eliitrestoranis töötava ettekandjaga, kes oma nime arusaadavatel põhjustel avaldada ei soovi (nimi on toimetusele teada) - tõenäoliselt jääks ta vastasel juhul oma tööst ilma. Mis siis toimub populaarse restorani köögipoolel ning tagaruumides tegelikult? Loe edasi ja saa teada.

Milline on olnud sinu kõige jubedam kogemus kliendiga? 

Ütlen kohe, et see pole asi, mis on juhtunud ainult ühe korra ja ühe kliendiga. Pärast mõnda veiniklaasi saavad mehed piisavalt julgust, et hakata minu vastu huvi üles näitama. See tähendab, et nad hakkavad mesijuttu ajama, sellele järgneb käperdamine. Kõige kõhedam oli kord, kui ma kõndisin parasjagu ühest sellisest lauast mööda - klient kargas püsti, haaras mu keset saali oma haardesse ja asus minu nägu lakkuma. See oli jube. 

Kas teenindajad, kes töötavad päevast päeva müües alkoholi, on ise tööl olles alati kained? 

Kindlasti mitte! Kuna töö on graafikupõhine ning oleme ka nädalavahetustel avatud, siis on üsna tavaline, et tööle tullakse eelmise õhtu aurude all ning pärast riiete vahetamist hakatakse pohmakat ravima - selleks tuleb ju peale tarbida. On juhtunud ka seda, et oleme pidanud poole päeva pealt kellegi koju saatma, sest too on nii purjus, et lauda teenindama ei saa teda lasta. Kuna näiteks veini serveerimisel tuleb seda ka ise proovida, ei ole meist kellelgi ühtki päris alkoholivaba tööpäeva. 

Inimesed räägivad alatasa, et teenindajat ei tohi mingil juhul välja vihastada, muidu sülitatakse toidu sisse. On see tõesti nii? 

(Naerab.)  Nii see küll pole. Jah, on olnud väga palju kliente, kellele tahaks sedasorti käkki keerata, aga tuleb ikka viisakaks jääda. 

Mis on kõige ootamatum asi, mida tööl olles näinud oled? 

Ma olen kõike näinud. Ükskord jäid kaks töökaaslast mulle koristajaruumis seksimisega vahele. Õhtuti pärast tööpäeva lõppu tassivad osad töötajad pool restorani külmkapi sisust endaga koju kaasa. Mis kliente puudutab, siis asi, mis oli esialgu ootamatu ning üllatav, aga millega nüüdseks harjunud olen - mehed, kes käivad peaaegu igal õhtul erineva naisega söömas. 

Kas “viie sekundi reegel” on mahakukkunud toidu puhul õige või vale? 

Oleneb sellest, kui palju tunnistajaid on. 

Kuidas veinidega on? Kas kliendini jõuab alati see vein, mille ta tellis? 

Siin oleneb, kas ta tellis majaveini või pudeliga. Viimase variandi puhul jah, saab küll. Majaveini puhul ei saa selles alati kindel olla. Enamik klientidest ei saa tegelikult aru, mida nad endale sisse joovad. Nad ei suuda erinevatel viinamarjasortidel vahet teha. Mõnikord toimuvad meil ka erinevad eraüritused ning sealt jääb tavaliselt päris palju veini alles - midagi tuleb sellega ka ju peale hakata.

Olen kuulnud ka sellist asja, et kokteilides mängitakse kange alkoholi kogusega ning seeläbi teenivad baarmenid endale lisa? Kas see on pelgalt linnalegend? 

Klient peaks sellel igaks juhuks silma peal hoidma, sest ma tõesti ei tea mitte ühtegi teenindajat, kes poleks seda mitte kordagi teinud. 

Kuidas suhtutakse taimetoitlastesse ja teistesse erisoove esitavatesse klientidesse köögis? 

Kõik kokad vihkavad neid ning ega nad ettekandja tööd ka just lihtsamaks ei tee. Tuleks ikka tellida seda, mida menüüs pakutakse. Kui sa ei söö sibulat, liha, piimatooteid ega jahutooteid, siis miks üldse välja õhtustama minna?! 

 

 

Buduaar.ee