TOITUMISNÕUSTAJA Külli Holsting rääkis, miks peaks vähem süsivesikuid sööma
pilt: erakogu

Juba sel nädalavahetusel, 9.-10. novembril toimub T1 Mall of Tallinn keskuses Tervisefestival, kus astuvad üles nii meditsiiniteadlased, alternatiivmeditsiini gurud, tervisetoodete pakkujad kui inimesed, kes on alistanud mõne tõsise terviseprobleemi. Teiste seas tuleb rääkima ka aastatepikkuse kogemusega toitumisnõustaja Külli Holsting.

Loe Tervisefestivalil toimuva kohta lähemalt siin

Millistest toitudest soovitab Külli eemale hoida, kui eesmärgiks on kaalust alla võtta ja miks see nii on? "Hoiduda tasub saiakestest, kookidest, maiustustest, karastusjookidest, alkoholist ja valgest jahust toodetest. Alkohol annab palju energiat aga paneb sageli ka rohkem näksima ja sööma ning aitab kaasa kontrolli kadumisele,"tõdeb Külli.

Hoolikalt tuleks Külli sõnul jälgida ka seda, et toidukorrad ei sisaldaks liigses koguses süsivesikuid. "Seda sellepärast, et süsivesikurikkad toidud toovad kaasa veresuhkru kiire tõusu, millele järgneb ka kiire langus. Langus muudab meid uuesti näljaseks ja veresuhkru kiire tõus toob kaasa suurema koguse insuliini eritumise, mis suurendab süsivesikute talletumist maksas ja seejärel rasvkoes. Seda eriti õhtusel ajal, mil me enam energiat ei kuluta,"seletab toitumisnõustaja lahti ka põhjuse, miks just süsivesikurikkaid toite piirama peaks.