TOITUMISNÕUSTAJA Külli Holstingu abinõu: kuidas võidelda magusasõltuvusega
pilt: erakogu

Tükike kooki või paar ruutu šokolaadi ei tee kohe kindlasti paksuks mitte kedagi, ent süües korraga ära pool kringlit või mitusada grammi šokolaadi on juba teine teema. Palju on inimesi, kes tunnevad, et kui nad vähegi magusat saavad, ei saa nad enam pidama enne kui kõik magus on kodust ära söödud ehk siis tegemist on magusasõltuvusega ja sellest vabanemiseks on tihtipeale vaja isegi spetsialisti abi.

Aastatepikkuse kogemusega toitumisnõustaja Külli Holsting avaldab antud teemal arvamust.

Külli tõdeb, et kui sa tunned, et sul on tõepoolest raske magusa söömisega pidama saada, siis oleks targem üldse mitte alustada. "Soovitan igal toidukorral kõht korralikult täis süüa. Näljasena me kipume alati magusat eelistama. Proovige end ära "petta" asendades maiustus värske puu- või köögiviljaga, juua vett, süüa natuke pähkleid või seemneid,"jagab Külli ideid.

Mõtted magusast eemale saab ka tegevusega. "Proovige leida mõni selline tegevus, mis teid köidab. Näiteks sportimine, koristamine, jooga või meditatsioon,"nendib ta, et hoides end tegevuses kaovad ka mõtted magusast.

Kindlasti aitaks ka see, kui koju üldse mitte selliseid asju mitte tuua. Hoia käepärast puuvilju ja pähkleid, sest neid süües ei teki sõltuvust ja rahulolutunne tekib kiiremini.