VIIS NIPPI, KUIDAS ALKOHOLITA JA MÕNUAINETETA ekstaasi jõuda

26. detsember 2017 Kommentaarid (5)
VIIS NIPPI, KUIDAS ALKOHOLITA JA MÕNUAINETETA ekstaasi jõuda
pilt: vidapress

Igaüks meist tahab end tunda õnneliku ja muretuna ning kogeda erinevaid naudinguid. See tunne annab justkui tiivad. Igapäevaelu liigub aga pigem sinnapoole, et aina keerulisem on end hästi tunda, kuna ühiskonna surve on suur. Paljud pöörduvad pingete lõdvestamiseks alkoholi või mõnuainete poole, mis pahatihti tähendab seda, et järgmisel päeval on masendus veelgi suurem. Teadlikumad inimesed oskavad end ilma mõnuaineteta stabiilsena hoida ja ekstaatilisse seisundisse viia ning seda viisil, mis tekitab püsiva heaolutunde.

Erinevad praktikud väidavad, et on olemas viis peamist ja tõhusat viisi, mis aitavad saavutada sarnase ekstaatilise tunde nagu looduslike narkootikumide või alkoholi tarbimine. Nendeks on meditatsioon, ekstaatiline tants, jooga, vabastav hingamine ja tantristlik seks. 

Ekstaatilise tantsu pidude korraldaja, pühendunud joogafänn ja tantraaustaja Tiit Trofimov on proovinud paljusid erinevaid tehnikaid ning nende seas ka eelpool mainitud viit meetodit. Püüdsime Tiidu kinni, et uurida, kas asi tõesti toimib ning milline meetod on kõige tõhusam? „Ma räägin eelkõige iseenda eest ja ei võta vastutust, et igaühe peal need asjad toimivad, aga minu puhul küll on toiminud,” ütleb mees ja lisab, et neid erinevaid praktikaid ei olegi otseselt võimalik võrrelda. „Inimese iga päev on erinev. Ühel päeval vajab keha üht, teisel päeval aga midagi muud.” Tiit lisab, et aina rohkem äriinimesi on hakanud nende praktikatega tegelema, et end stabiilsena hoida. 

Ekstaatiline tants

Ekstaatilise tantsu pidusid korraldav Tiit kinnitab, et kolm tundi tantsimist iseendaga teeb igaühest uue inimese ning ka Osho tarkused soovitavad keha probleemidest vabastada just tantsu abil. „Kindlasti oled märganud, et lõunamaa inimesed, kes tantsivad palju, on oluliselt rõõmsamad ja emotsionaalsemad. Põhjus on selles, et inimese põhilised emotsioonid talletuvad vaagnapiirkonda ning allasurutud emotsioonid hakkavad seal pingeid 

tekitama ja viivad inimese stressi. Kui tantsid, siis tunned, et emotsioonid hakkavad vabanema, sest tantsimine paneb puusad ning keha liikuma ja paneb liikuma ka emotsioonid. Tants vallandab pingeid ja keha muutub vabaks ning see tekitab eufooriat ja õnnetunnet,” räägib Tiit. Ekstaatilise tantsu pidude idee tõi vaimsete huvidega ärimees kaasa Balilt ning infot nende pidude kohta leiab Facebookist. „Moodsas mõttes lähed sa nagu ööklubisse, aga see on nn teadlik ööklubi. Seal on korralik helisüsteem, äge ruum, hea seltskond, hea diskotümps, mis pole vaimne muusika. Igaüks tantsib iseendaga ja iseendale. Oluline sealjuures on olla täiesti kaine ja tantsida silmad kinni ning liikuda oma kehaga kontaktis ning teadlikult hingates.” Tiit ütleb, et kui niimoodi kolm tundi järjest tantsid, siis keha füüsiliselt rohkem ei jaksagi ning peale seda tunned suurt muutust iseendas. Mõned uuringud väidavad, et meditatiivne tantsimine vallandab adrenaliini ning keha võib kogeda selliseid naudingumomente, millest aju ei pruugi aru saada. Ekstaatilist tantsu võrreldakse tihti ka mõnuainega DMT, sest meditatiivses seisundis hakkab aju sünteesima serotoniini, et toota sellest melatoniini ja DMT-d.

Meditatsioon

Ka meditatsioon pakub inimesele tõelist naudingut, kuid selleks, et algaja saaks tõelisi elamusi, on vaja pühendada rohkem aega ja mediteerida pikemalt. Ka Tiit ütleb, et meditatsioon toimib hästi, kuid see on järjepidev töö. „Kuulad oma hingamist ja tundeid, jälgid oma mõtteid ja püüad nendega mitte kaasa minna. Oluline on olla kohal.” Tiit lisab, et kuigi paljudele tundub, et meditatsioon ja jooga sobivad paremini naistele, siis tegelikult vajaks mehed seda palju rohkem ning naised võiksid ka oma mehi sellega tegelema julgustada. Tiit ise viib Tallinnas Tao keskuses läbi aktiivmeditatsioone, mis on viimasel ajal aina populaarsemaks muutunud. „Aktiivmeditatsioon on üles ehitatud kehalise liikumise, keha ja tunnete vaatluse ja hingamise peale,” selgitab mees. 

Jooga

Tänapäeval on sedavõrd palju erinevaid joogastiile, et raske on kohe esimese korraga endale sobivat stiili leida. Tiit, kes annab kundalini- ja tantrajooga tunde ning viimasel ajal harrastab ise ka yin-joogat, ütleb, et enne oma stiili leidmist tasub proovida erinevaid ning keha ise annab sulle märku, milline jooga annab sulle positiivse laengu ja milline hoopis kurnab. „Mõne jaoks moodustub ühtne tervik sellest, kui ta käib nädalas erinevates joogatundides.” Tiidu meelest on mitmed tänapäeva joogastiilid liiga fitnessitrenniks aetud ning jooga põhifookus, mis peaks olema hingamisel, läheb sealjuures paigast ära. „Tegelikult on jooga eesmärk läbi hingamise oma keha tunnetamine, mitte treeneri järgi tegemine. Jooga peab muutma keha vabaks ja elastseks ning see saavutatakse läbi õige hingamise.” 

Tiidu viimase ajal lemmik on yin-jooga. „Praeguses moodsas maailmas õpetab see jooga sind alistuma. Õpetab, et ei pea kogu aeg tugev olema ja keha ei pea kogu aeg stardivalmis olema, vaid mõnikord tuleb lasta universumil oma elu juhtida.” Yin-jooga on organitepõhine ja selle eesmärk on lõdvestada oma meridiaane. Keha peab olema viis minutit ühes poosis ja iga poos on keskendunud kindlatele organile. „Seal märkad, et teatud asendid on kehale väga ebamugavad ja sa tahaks neid muuta, aga selle asemel pead hoopis selle asendiga harjuma ja selle endale mugavaks tegema. Sa õpid olema ebamugavates olukordades mugavalt,” räägib Tiit yin-joogast. Tema lemmiktunnid leiavad aset Joogaruumi treenerite käe all, kus õpetaja räägib taustaks oma elufilosoofiat ja jagab läbielatud muljeid ning see annab joogatunnile sügavust juurde. 

Vabastav hingamine

Me võtame hingamist liiga iseenesestmõistetavalt ja seetõttu ei oska enamik meist õigesti hingata. Hingamisele mõtleme me tavaliselt ainult siis, kui mingi olukord seda sunnib – näiteks jahedast Eestist kuuma ja lämbesse kliimasse minnes, kus on raske hingata. Samasugune teadlikkus oma hingamisest peaks saatma meid iga päev. Teadlased ütlevad, et enamik inimesi hingab alateadlikult, kui aga hingata teadlikult, siis saavutad üha laienenud teadvusseisundi. Vabastav hingamine kontrollib energiavoolu meie kehas. Seda on algajal võimalik kogeda nii grupiseansil kui individuaalselt. Tiit, kes on vabastava hingamise seanssidel käinud, soovitab seda igaühel kogeda, sest esimene seanss on üks võimsamaid kogemusi. „Kui selle läbi teed, valdab sind ekstaatiline õnnetunne. Alguses õpetab juhendaja ühtlase ja sügava rütmiga läbi suu hingama ning see võib tunduda lausa ebamugav. See ebamugavustunne on alateadlik kaitse, sest hingamine võtab meie kehalt ära võimaluse emotsioone kontrollida. Keha hakkab vabanema, millega võivad kaasneda ka ebamugavad muutused, nagu näiteks käte surisemine või tunne, nagu oleksid pisut halvatud. Tegelikult aga vabastab keha sind pingetest ning selle käigus võivad üles kerkida erinevad emotsioonid vihast kurbuseni. Mõni karjub ja mõni nutab, sest allasurutud probleemid vabanevad. Pärast seanssi on õnnelik ja joovastav tunne, nagu oleksid 10–20 kg kergem.” Tulemuse saavutamisel on oluline lasta end vabaks ning ei tohi karta enda üle kontrolli kaotada. Tiit lisab, et oluline on ka see, et esimene vabastava hingamise seanss oleks läbi viidud seda ala õppinud ja praktiseerinud terapeudi juures. Mees ise hindab selles vallas kõrgelt superhingamise eestvedajat Alar Tammingut. 

Tantristlik seks

Seks on maksimaalse naudingu saavutamisel kõige looduslikum aseaine narkootikumidele. Paljudel inimestel on aga seksist hoopis vale arusaam ning seetõttu jäävad seksuaalsed naudingud pinnapealseks. Seksuaalelu peetuse taga on ka asjaolu, et paarid elavad koos vanemate või lastega, mis paneb teatud piirangud enda vabalt tundmisele. Lisaks on pornofilmidest jäänud inimestele mulje, et seks peab oma hästi füüsiline, kuid keha vajab ka palju sügavamat alateadlikku orgasmi ja seda õpetab tantra. „Inimesed üritavad olla need, mida neilt oodatakse ja see kaotab ära kontakti iseendaga,” ütleb Tiit ja on ülitänulik, et kunagi sattus tantrakursustele, mis on tema maailma väga palju muutnud. „Ka siinkohal on oluline leida õige õpetaja, sest vahtu ja ebateadlikke õpetajaid on omajagu palju,” ütleb mees ja kiidab Epp Kärsinit, kes on võtnud oma missiooniks Eesti inimeste teadlikkust tõsta ja paari õnnelikult ühes rütmis hingama panna. „Eestis on loodud selline arusaam, et tantra on grupiseks ja hipilik olemine, aga tegelikult on sügavam mõte selles, et lähed iseenda kehaga kontakti, tunnetad iseenda keha ja seda, mis on sinu kehale armatsemise juures vajalik.” Tantristlik seks õpetab sulle andma seda, mida teine pool vajab. Õpetatakse paremini tundma vastaspoole suguorganeid ja kuidas partnerit orgasmini viia. Õpetatakse inimesi ja paare omavahel suhtlema ja „ei” või „jah” ütlema, sest keskmine inimene ei julge isegi oma partnerile öelda, mida ta tegelikult naudib. „Kui hakkad avanema ja end väljendama, sealhulgas armatsedes oma loomulikku häält tegema, siis paranevad sinu suhted nii iseenda kui partneriga.” 

 

Ilmunud ajakirjas Buduaar




Kommentaarid
K4ili 17-05-2018 18:27
+0 meeldib ei meeldi -0

Ebasobiv Huvitav!
K4ili 17-03-2018 08:41
+0 meeldib ei meeldi -0

Ebasobiv Huvitav!
K4ili 11-02-2018 00:27
+0 meeldib ei meeldi -0

Ebasobiv Huvitav!
Näita kõiki kommentaare (5)
Lisa Kommentaar
Nimi:
E-mail: *
Vanus:
Kommentaar:
 
NB! Kommentaarid on lisatud Buduaar.ee lugejate poolt ja Buduaar ei vastuta kommentaaride sisu eest.
* Meiliaadress ei ole teistele lugejatele nähtav
Samast teemast vanemad artiklid