Postitusi: 83

Klienditeenindajad ja kliendid.

Postitatud: 15-01-2013 15:30

Kuidas on teie kogemus klienditeenindamis vallas klienditeenindajana või kliendina,eriti just restoranides? Kas üldpilt on positiivne või negatiivne? Kas Eestlaste lauakombed on paigas või meenutab nende pärastine laga sigalat ? Teadagi on eestlaste magustoit teine eestlane. Ja seda situatsiooni saab palju näha just klienditeenindajate ja klientide vahel. Ma leian ,et ükskõik kummal pool sa oled, klienditeenindaja või klient, tuleks säilitada võimalikult palju rahu ja olla viisakas. Minu jaoks on üldpilt lausa kurb...vahel võiks isegi öelda, et eestlasest klient tekitab stressi ja Sa lausa kardad neid ,kui nad tulevad.
Postitusi: 14277

Postitatud: 15-01-2013 19:40


Kui tahaks nokkida, siis viisakusest jääb küll puudu. Aga pigem olgu teenindaja omaette moss kui vinguv viiul.
Postitusi: 152

Postitatud: 15-01-2013 19:57


Üldine pilt on minu arvates niru ja seda seetõttu, et inimesed, keda võetakse teenindajana tööle, ei ole saanud selleks korralikku (kui üldse) koolitust ja ei tea, mida see endast kujutab. Ma ei ütle, et ma ise spetsialist oleks (kaugel sellest).
Arvatakse, et klienditeenindusega saab igaüks hakkama, aga ega ikka ei saa küll. Minu arvates on viga, mis tehakse, selles, et ei valita õigeid ja väljaõpet saanud inimesi, kes oma tööd armastaks, vaid suvalisi jorsse, kes loivavad kliendi juurde torssis näoga.

Minu halb kogemus oli Tartus Edeni keskuse II korruse kohvik/sööklas, kus tahtsin lisaks söögile ka tassike lattet. Iseteenindus oli ning võtsin kohvitassi ja vajutasin kohvimasinal nuppu. Kui piim hakkas tassi tulema, siis nägin A5 mõõdus silti, et lattet peab tegema morsi/veeklaasi. Kuna oli juba hilja, siis kogu latte valgus üle kohvitassi ja masinale. Ärritusin, kuna seda silti oli mul raske näha seal, kus tassi sai valida. Kutsusin teenindaja ja näitasin, et selline lugu ja latte läks üle tassi ja ei näinud silti viitega klaasidele. Et palun puhastage masin ära ja ma soovin uut lattet. Teenindaja aga kõndis sõnagi lausumata minema. Ma jäin ootama, et mis saab. Tüdruk läks kööki, istus maha ja hakkas kokaga lobisema. Ma siis hõikasin üle leti: "Kas te puhastate masina ära?", mispeale sain vastuse: "Eks ma hiljem tõmban lapiga üle". Kuna mul oli veel toitu vaja tellida, siis läks pisut aega mööda, kuni jõudsin kassasse maksma, kus siis see sama tüdruk oli. Küsisin: "Ega see latte mulle arvele ei lähe või kas ma saan uue latte ja maksan 1 eest, sest tõepoolest silti polnud näha". Mispeale sain vastuseks: "Latte läheb arvele ja kui soovite uut, siis maksate 2 eest". Küsisin: "Kas te teete nalja?". Teenindaja toksis aga arvele ridu ja vastas: Ei, võtsite latte ja oma viga kui ei näinud silti, sest tegelikult läks masinast tassike kaduma". Vot selline asi ajab mind närvi ja ma ei astu sinna kohvikusse enam vabatahtlikult. Väike asi tegelikult, aga nõme suhtumine ja lihtsalt selle pisikese probleemi pärast kaotasid nad kliendi, kes oleks edaspidi iga kuu seal söömas käinud ja kohvi joomas.
Postitusi: 29489

Postitatud: 15-01-2013 22:46


Viimase teksti peale ma oleksin lihtsalt kogu kupatuse sinnapaika jätnud ja öelnud, et ma ei pea ju maksma, kui ma ühtegi ampsu pole võtnud. Ja kõnniksin lihtsalt minema.
Postitusi: 29489

Postitatud: 15-01-2013 22:47


Tsiteeritud:

Tallinnas on söögikohte, kus ma saan eranditult IGA KORD väga halva teeninduse osaliseks... ma käin juba nimme teatud kohtades söömas, et näha, kas asi on paranenud või ei.

Olen ka ise klienditeenindajana töötanud ning leian, et ei ole raske klientidele naeratada ja sõbralikul toonil kõneleda, olgu see päev nii raske kui tahes.


Mis kohad?
Postitusi: 2038

Postitatud: 15-01-2013 22:53


Öeldakse, et klient on kunginas. Eks see mingil määral nii vist ole, et klienditeenindaja peab ettevõtte hea maine säilitamiseks alla suruma enda imestuse ja vahel ka viha teatud nö võimatute klientide osas. Klient toob siiski raha sisse ja midagi polegi teha.
Võin aga öelda, et üldpilt klientide seas on positiivne (ei ole küll otseselt klienditeenindaja, aga siiski kokku puutunud selle valdkonnaga), kuid paraku justkui tõrvatilk meepotis leidub ka selliseid kliente, kelle osas ei suuda ära imestada, kiruda, mõelda ja küsida, et kust sellised tulevad.

Klienditeenindajad on üldiselt siiski (minu kokkupuudetele toetudes) olnud meeldivad. Eks muidugi leidub siingi erandeid, kuid sellist kohutavat teeninduskogemust ei ole kogenud. Pigem lihtsalt on olnud elementaarse viisakuse puudumine.
Postitusi: 2038

Postitatud: 15-01-2013 22:59


Tsiteeritud:

Üldine pilt on minu arvates niru ja seda seetõttu, et inimesed, keda võetakse teenindajana tööle, ei ole saanud selleks korralikku (kui üldse) koolitust ja ei tea, mida see endast kujutab. Ma ei ütle, et ma ise spetsialist oleks (kaugel sellest).
Arvatakse, et klienditeenindusega saab igaüks hakkama, aga ega ikka ei saa küll. Minu arvates on viga, mis tehakse, selles, et ei valita õigeid ja väljaõpet saanud inimesi, kes oma tööd armastaks, vaid suvalisi jorsse, kes loivavad kliendi juurde torssis näoga.

Minu halb kogemus oli Tartus Edeni keskuse II korruse kohvik/sööklas, kus tahtsin lisaks söögile ka tassike lattet. Iseteenindus oli ning võtsin kohvitassi ja vajutasin kohvimasinal nuppu. Kui piim hakkas tassi tulema, siis nägin A5 mõõdus silti, et lattet peab tegema morsi/veeklaasi. Kuna oli juba hilja, siis kogu latte valgus üle kohvitassi ja masinale. Ärritusin, kuna seda silti oli mul raske näha seal, kus tassi sai valida. Kutsusin teenindaja ja näitasin, et selline lugu ja latte läks üle tassi ja ei näinud silti viitega klaasidele. Et palun puhastage masin ära ja ma soovin uut lattet. Teenindaja aga kõndis sõnagi lausumata minema. Ma jäin ootama, et mis saab. Tüdruk läks kööki, istus maha ja hakkas kokaga lobisema. Ma siis hõikasin üle leti: "Kas te puhastate masina ära?", mispeale sain vastuse: "Eks ma hiljem tõmban lapiga üle". Kuna mul oli veel toitu vaja tellida, siis läks pisut aega mööda, kuni jõudsin kassasse maksma, kus siis see sama tüdruk oli. Küsisin: "Ega see latte mulle arvele ei lähe või kas ma saan uue latte ja maksan 1 eest, sest tõepoolest silti polnud näha". Mispeale sain vastuseks: "Latte läheb arvele ja kui soovite uut, siis maksate 2 eest". Küsisin: "Kas te teete nalja?". Teenindaja toksis aga arvele ridu ja vastas: Ei, võtsite latte ja oma viga kui ei näinud silti, sest tegelikult läks masinast tassike kaduma". Vot selline asi ajab mind närvi ja ma ei astu sinna kohvikusse enam vabatahtlikult. Väike asi tegelikult, aga nõme suhtumine ja lihtsalt selle pisikese probleemi pärast kaotasid nad kliendi, kes oleks edaspidi iga kuu seal söömas käinud ja kohvi joomas.


Ei olegi sõnu! Uskumatu käitumine klienditeenindaja poolt ning see näitab tõesti ära, et tihti võetakse ka sellele pealt näha lihtsale ametikohale ebapädevaid inimesi tööle.
Ma olen kindel, et kui tööandja oleks sellist käitumist klienditeenindaja poolt kõrvalt näinud, oleks sellel teenindajal paksu pahandust tulnud.
Ma ei oskagi öelda, mis ise oleksin selles olukorras teinud. Ma väga suur paanika tekitaja ei ole, seega oleksin ehk rahulikult ära maksnud, paar sõna ehk sekka öelnud enda arvamust ja lihtsalt edaspidi samamoodi vältinud seda söögikohta.
Postitusi: 1824

Postitatud: 15-01-2013 23:18


Tsiteeritud:

Tallinnas on söögikohte, kus ma saan eranditult IGA KORD väga halva teeninduse osaliseks... ma käin juba nimme teatud kohtades söömas, et näha, kas asi on paranenud või ei.

Olen ka ise klienditeenindajana töötanud ning leian, et ei ole raske klientidele naeratada ja sõbralikul toonil kõneleda, olgu see päev nii raske kui tahes.


täiesti nõus, näiteks boheem kalamajas, lihtsalt kohutav ja ausalt öeldes on toit ka suht halb
(olen seal olude sunnil neli korda käinud ja mitte ükski kord pole rahule jäänud)
Postitusi: 4527

Postitatud: 15-01-2013 23:27


Tsiteeritud:

Väike palk ei ole põhjenduseks sellele, et teenindaja võiks ebaviisakas olla. Teisi teenindades tuleb siiski viisakaks jääda ja head teenindust pakkuda.
Olen nõus.
Kui palk ei motiveeri, siis motiveeri ise tööandjat palka tõstma.
Hea suhtumise ja korraliku tööga oled juba näidanud, et väärid seda. Sita suhtumise peale ei tõuse mitte midagi :p
Postitusi: 7043

Postitatud: 15-01-2013 23:39


Tsiteeritud:

Tsiteeritud:

Väike palk ei ole põhjenduseks sellele, et teenindaja võiks ebaviisakas olla. Teisi teenindades tuleb siiski viisakaks jääda ja head teenindust pakkuda.
Olen nõus.
Kui palk ei motiveeri, siis motiveeri ise tööandjat palka tõstma.
Hea suhtumise ja korraliku tööga oled juba näidanud, et väärid seda. Sita suhtumise peale ei tõuse mitte midagi :p
Teie mõlemaga täiesti ühel nõul.
Postitusi: 6052

Postitatud: 16-01-2013 15:04


Klienditeenindaja võiks siiski ise ka viisakas ja abivalmis olla, samuti tähelepanelik söögikoha suhtes. Kui klienditeeninaja isegi tere ei ütle, lihtsalt vahib juhmi näoga leti taga, lauad on räpased, siis olen ikka väikse märkuse teinud küll, kusjuures tegemist oli maineka söögikohaga. Siis oleks veel arusaadav kui tegemist oleks olnud mõne burksiputkaga.
X