Postitusi: 102

Jooksmine

Postitatud: 01-08-2013 16:17

Hei!
Tahaksin hakata jooksmas käima, nii poole tunni-tunnikese kaupa. Probleem seisneb selles, et kui ma mingi 10 minutit jooksnud olen, siis hakkab 'pistma' ja kopsud hakkavad nii kõvasti valutama, et järgnevad tund aega ma köhin nagu tuberkuloosihaige ja niiiiii valus on!
Oskab ehk keegi nõu anda, kuidas alustada ja vastupidavust kasvatada?
Ülekaaluga probleemi pole.
Postitusi: 367

Postitatud: 01-08-2013 16:23


Alusta aeglasema tempo ja lühema aja/vahemaaga. Kui trenni pole teinud, siis kohe ei jõuagi 30min joosta.
Postitusi: 550

Postitatud: 01-08-2013 16:23


Ära söö kunagi enne jooksmist , hinga ja jookse terve aeg samas tempos ja kiiruses , võid alustuseks proovida kaks hingetõmmet sisse ja 2 välja .
Esimesed korrad on raskemad ja mida rohkem sa jooksed seda kergemaks ja vastupidavamaks sa lähed .
Kui sa pole kunagi sellega tegelenud siis alusta esimest jooksmist just 10 minutiga ja igapäevaga aina kauemaks , kuni lõpuks võid vabalt joosta kasvõi tund aega järjest ilma puhkepausita :D
Postitusi: 31784

Postitatud: 01-08-2013 16:41


Mina alustasin oma trennitegemist alguses kõndimisega. Siis paar nädalat hiljem hakkasin jooksma. Õigemini sörkima, suht aeglaselt. Ja tegin hästi palju kõndimispause. Nüüd teen pause harva, sest jõuan rohkem joosta ja ei pista ka. Minu meelest see pistmise asi on rohkem ka alguse asi. Ei tasu üle pingutada, vaid joosta nii, et jõuad, mitte ei hingelda ega sure.

Süüa tõesti ei tohi enne. Ma olen korra selle vea teinud ja terve kõht kiskus krampi. Õudne.
Postitusi: 85

Postitatud: 01-08-2013 16:44


Tsiteeritud:

Mina alustasin oma trennitegemist alguses kõndimisega. Siis paar nädalat hiljem hakkasin jooksma. Õigemini sörkima, suht aeglaselt. Ja tegin hästi palju kõndimispause. Nüüd teen pause harva, sest jõuan rohkem joosta ja ei pista ka. Minu meelest see pistmise asi on rohkem ka alguse asi. Ei tasu üle pingutada, vaid joosta nii, et jõuad, mitte ei hingelda ega sure.

Süüa tõesti ei tohi enne. Ma olen korra selle vea teinud ja terve kõht kiskus krampi. Õudne.

Alustasin ise samamoodi 3 nädalat tagasi kõndimisega, ja hakkasin lisama jooksmise juppe ka sisse. Nüüd on vastupidavus juba suurenenud ja ei pea nii tihti pause tegema ja ei hingelda ka segane.(jätsin muidugi ka suitsetamise maha ,et hingamine natukene paremaks läheks)
Postitusi: 185

Postitatud: 01-08-2013 17:05


Alusta kiirkõnniga, nii vähem ikka kui 30 minutit. Peale mõnda korda proovi jooksmist, no ikka vähem kui 30 min. Kui arvad, et oled heas vormis, siis võid panna oma kannatuse proovile.

Heas tempos hakata jooksma, teha soojendus ja painutusi.

Edu!
Postitusi: 1096

Postitatud: 01-08-2013 17:16


Olen ka jooksmisega alustamas... ja kiirkõnd vahelduvalt sörkimisega tundub hetkel parim. Vastasel juhul hakkab tõesti pistma ja valutama jne :D Pole lihtsalt harjunud jooksma, tuleb tasapisi harjutada.
Postitusi: 31073

Postitatud: 01-08-2013 17:58


Pistmine tuleb valest hingamisest. Ilmselt see "kops koos" ka.
Postitusi: 20

Postitatud: 01-08-2013 18:02


Tsiteeritud:

Ära söö kunagi enne jooksmist , hinga ja jookse terve aeg samas tempos ja kiiruses , võid alustuseks proovida kaks hingetõmmet sisse ja 2 välja .
Esimesed korrad on raskemad ja mida rohkem sa jooksed seda kergemaks ja vastupidavamaks sa lähed .
Kui sa pole kunagi sellega tegelenud siis alusta esimest jooksmist just 10 minutiga ja igapäevaga aina kauemaks , kuni lõpuks võid vabalt joosta kasvõi tund aega järjest ilma puhkepausita :D


Kusjuures mina saangi joosta ainult nii et kaks sisse ja kaks välja. Alguses jaksasin joosta 10 minutit, aga nüüd on nii et kui tund aega joostud, siis lõpetan ajapuuduse tõttu, mitte sellepärast et ei jaksa....
Postitusi: 238

Postitatud: 01-08-2013 18:05


Kle, vaata seda appi, mis ma eile postitasin. See ongi hea algajatele, kes tahavad jooksmisega alustada.
Postitusi: 4791

Postitatud: 01-08-2013 18:27


Kui söömise ja jooksmise vahe on minul vähem kui 2 h, siis on raudlaks, et pistma hakkab.
X