Postitusi: 1237

Neile, kes müüvad interneti keskkonnas

Postitatud: 15-11-2019 21:14

Tere!

Mul juhtus selline asi.
Müüsin interneti keskkonnas käsitöötooteid. Panin ostja soovil Smartpostiga teele. 5 päeva oli möödas ja pakk polnud ikka veel temani jõudnud. Pommitasime pidevalt Smartposti teenidajaid (kuna ostja uuris minult pidevalt), kes ütlesid, et pakk on terminalis, kuid ei tea, miks edasi pole liikunud.
Ostjale ei olnud ühtegi teadet tulnud.
Kui paki postitasime, oli Smartposti automaadis tšekipaber otsas ja seega polnud meil ka mingit koodi, et pakki jälgida.
Ootasime ja helistasime ning helistasime ja ootasime, kuid ei olnud ei infot ega pakki.
Arutasin ostjaga, kuidas probleem lahendada, kui pakk peakski kadunuks jääma. Leidsin mingi info Smartposti kodulehelt, kuid see polnud paljulubav.
Ostja ütles, et kuna ma üritan kodulehte luua, siis tema luges kuskilt, et müüa on vastutav kauba eest nii kaua, kuni see ostjani jõuab.
Ma ei tahtnud nugade peale minna ja ütlesin, et ootab vastuse ära.
Oleksin võinud ka öelda, et kui ta need tooted ostis, ei olnud kodulehest haisugi ja ta ise ütles, et soovib Smartpostiga.

Õnneks pakk tuli siiski välja.

Siit ka küsimus. Soovikski teada, kuidas käituda, kui sinu saadetud asjad lähevad postis kaduma. Kes peab korvama ning mis rolli mängib asjas kodulehel müümine?
Kas kodulehe kaudu müümine teeb minust ärika ning kas sellega hakkavad mulle kehtima mingid äriseadused?

Ette tänades,
Postitusi: 1237

Postitatud: 18-11-2019 21:04


Keegi ei oska nõu anda?
Võtan siis lühemalt asja kokku. Kui müüte midagi internetis ja pakk kaduma läheb automaadis saatmisega, siis kuidas on olukord lahenenud?
Postitusi: 6679

Postitatud: 19-11-2019 07:04


Tuleb alati kviitung võtta, see tõestab saatmist. Kui aga paber otsa saanud, nagu sinu loos juhtus, siis tasuks ekraanist pilti teha näiteks. Mul on korra juhtunud nii, et sümboolse hinna eest müüdud riidekaubad ei jõuagi kohale. Saatsin ostjale vajalikud numbrid ja tema siis uuris edasi, ega saanudki oma pakki. Õnneks polnud kahju suur, seega leidsime mõlemad, et las ta jääda, pakifirma süü ju. Internetipoest ostes aga eeldan küll, et müüja lahendab olukorra, mitte ei pea ise helistama ja pead vaevama. Eraisikute puhul on kõik kokkuleppe küsimus, ma leian.
Postitusi: 1159

Postitatud: 19-11-2019 09:51


Loomulikult müüja vastutab. See on sinu business, seega on sinu asi ka kahjud korvata.
Postitusi: 1237

Postitatud: 20-11-2019 00:33


Aitäh vastamast! Miks mina vastutan, kui olen oma osa teinud ning minust sõltumata (kolmanda osapoole tõttu) läheb pakk kaduma? Olen ju paki kadumises sama palju/vähe süüdi kui ostja.
Kas siis ei peaks vähemalt pooleks kahju jagama?
Postitusi: 1159

Postitatud: 21-11-2019 15:19


Loomulikult mitte. Sina vastutad, sest sina oled müüja ja sinu asi on tagada, et klient saaks oma tellitud kauba. Ja kui ei saa, siis korvata kahjud.
Hilisem kaubavedajaga diilimine on juba puhtalt sinu ja kaubavedaja vaheline asi, mis absoluutselt ei puutu ostjasse. Sina maksad ostjale raha tagasi ja ise nõuad seda kaubavedajalt tagasi. Elementaarne.
X