30 KILO KAOTANUD MARKO: “Nüüd on see aeg, kus vahel patustada saan!”

6 kommentaari
30 KILO KAOTANUD MARKO: “Nüüd on see aeg, kus vahel patustada saan!”

Marko hakkas kehakaalu langetama kaks aastat tagasi detsembrikuus ning kõigest aastaga võttis ta kaalust alla 30 kilo. Ta sõnas, et esimeseks häirekellaks oli see, kui ta avastas, et autorooli on keeruline pääseda – kõht jääb ette. Sellel hetkel sai Marko aru, et peab oma toitumist ja elustiili muutma. 

“Noorena koolieas olin ideaalkaalus, tegin pidevalt sporti (poks, jõusaal, jooks). Sõjaväes olles hakkas kaal tasapisi kerkima, aga märgatav kaalutõus ehk ülekaalulisus tekkis töökoha vahetusega. Tänaseks siis juba kaksteist aastat tagasi. Tekkis selline mugavustsoon, kus trenn ei tulnud meelde ja hea lihtne oli süüa pitsasid, burgereid jne,” rääkis Marko. 

Tema tippkaaluks oli 99,9 kilo ja vööümbermõõduks 116 cm. Täna kaalub Marko 69 kilo ja tema vööõmbermõõduks on 80 cm. “Kaalust võtsin alla 30 kg ja seda ühe aasta jooksul ning seda olen nüüd suutnud hästi hoida. Kui toitumiskavaga alustasin, siis alguses langes kaal kiiresti – kolme kuuga 16 kilo.

Üle kümne aasta üritasin omast tarkusest kehakaalu kontrolli all hoida, aga sellest ei tulnud midagi välja. Niipea, kui mõned kilod alla sain, tulid need hiljem kiiresti tagasi. Toitumiskavaga liitusin ehk hakkasin kaalu langetama 2016. aasta detsembris ja 30 kg kaotasin 2017. aasta detsembriks. Toitumiskava järgin siiani, et kehakaalu hoida,” lisas ta. 

Esimeseks häirekellaks oli Marko jaoks olukord, kus ta avastas, et autorooli on keeruline pääseda – kõht jääb ette. Sellel hetkel sai ta aru, et peab oma toitumist muutma. “Tõsiasi, et kaal on mulle „eluohtlik“, jõudis kohale, kui mind kiirabiga haiglasse viidi ja arst ütles, et lähima viie aasta jooksul võib mind ees oodata insult või infarkt. Haiglasse sattusin siis väga kõrge vererõhuga, mis oli tingitud suurest kehakaalust. Ühesõnaga suur kehakaal laastas mu füüsilist ja vaimset tervist.”

Marko sõnab, et kaalulangetamise juures on olulised mõlemad – nii trenn kui ka toitumine. Toitumise osa 80 protsenti ja trenn 20 protsenti. Nüüdseks on tema ise saavutanud oma ideaalkaalu, kuid üks eesmärk on tal veel – järgmiseks suveks ideaalsesse rannavormi saada. 

Kaalulangetamine pole Markole aga sugugi kergelt tulnud. “Alguses oli toitude valmistamine keeruline. Kuigi kõik on täpselt ette antud, aga ikkagi suutsin toidu põhja kõrvetada või maitsestada söömiskõlbmatuks. Lisaks tundusid kavas toodud kogused liiga suured, keha ei olnud tervislike toiduainetega harjunud. Kuna enesetunne läks suurepäraseks, siis see oli nii suur motivaator, et sellist loobumise või poolelijätmise tunnet küll ei olnud. Nüüd on see aeg, kus saan vahel patustada.”

Marko nipid:

  • Kaalulangetuse juures on oluline paika panna valkude, rasvade, süsivesikute, samuti vitamiinide ja mineraalide tasakaal. Kui tasakaal on toidus paigas, siis tuleb süüa vastavalt oma keha vajadusele.

  • Regulaarne mõõdukas treening ja kvaliteetne ööuni.

  • Minu kõige suurem nipp edukaks kaalulangetuseks on 100% usaldust Erik Orgu toitumiskavasse. Ilma Erikuta ei oleks ma täna selline, nagu olen.

Marko enne kaalulangetust: 

Marko nüüd: 


Sarnased artiklid