ALTERNATIIVMEDITSIINI usku eestlanna ütleb, et ta ravib ennast haigustest ise terveks

1 kommentaar
ALTERNATIIVMEDITSIINI usku eestlanna ütleb, et ta ravib ennast haigustest ise terveks
pilt: erakogu

Pirje Laagus on lapsepõlvest saadik alternatiivravi pooldanud ning oskab seda enda heaks ära kasutada.

Pirje möönab, et tal pole midagi tavameditsiini vastu ning tegelikult võiks neid kahte käsikäes kasutada.

Et aga näiteks tavameditsiinis pakutavaid sünteetilisi peavalu tablette Pirje tervislikel põhjustel võtta ei tohi, siis tuli tal endale ise alternatiiv leida. “Minu puhul aitab alati väga tõhusalt lahjendatud terapeutilise piparmündiõli kaelale määrimine. Hambapõletiku ja -valu vastu aitavad esimeste seas aga teepuu- ja nelgiõli. Nelgiõli kasutavad ka hambaarstid. Kusjuures hamba- ja muu põletiku puhul on oluline suhkur ja alkohol menüüst mõneks ajaks välja jätta,” nendib Pirje.

Naine tõdeb kurbusega, et Eestis pole homoöpaatilised tooted aga soosingus. “Ideaalis võiksid ka praeguses Eestis olla erinevad alternatiivravimeetodid au sees, nii nagu seda on mõnes teises Euroopa riigis. Näiteks homöopaatia on paljudes Euroopa riikides riiklikult tunnustatud, kuid Eestisse ei ole neid tooteid isegi postiga võimalik tellida. Aga Saksamaal, Hollandis, Belgias ja Suurbritannias on homöopaatia haigekassa nimekirjas. Eksisteerivad ka homöopaatilised haiglad. Peale homöopaatia on ju veel palju teisi alternatiivravimeetodeid, mis väga paljudes riikides tänaseni au sees ning arstid ka vajadusel soovitavad neid,” ütleb Pirje.

Pirje on uskumusel, et keha on võimeline end ise tervendama. “Kui jõuda haiguse juurpõhjuseni ja siis oma keha igakülgselt toetada, mis võib olla pikk protsess, siis keha tervendab end ise. Põskkoopapõletikust sain ma mõne päevaga lahti lahjendatud eeterlike õlide seguga, mis sisaldas teistehulgas ka ingveri-, koriandri- ja aniisi eeterlikku õli. Kaks ööd ei saanud eriti magada ja iga kord kui valu üles ajas, määrisin. Kolmandal ööl sain ilusti magada, midagi ei valutanud ega pakitsenud ja nohugi kestis vaid lühidalt,” tõdeb ta.

Kui aga rääkida kroonilistest haigustest, siis neist terveks saada on keerulisem. Mängu tuleb toitumine. “Näiteks liigesepõletikust. See on väga aeganõudev ja pikk protsess, kuid usun, et järjepidevalt asjaga tegeledes on võimalik terveneda või siis vähemalt hoida põletikku kontrolli all ilma sünteetiliste ravimiteta. Salvid, kompressid ja eeterlikud õlid leevendavad haigust küll, kuid ilma toitumist muutmata pole võimalik lõplikult terveneda. Toitumine peab olema võimalikult aluseline, palju tooreid vitamiinirikkaid puuvilju ja aiasaadusi ja vähe töödeldud toitu. Kohustuslikus korras peaks menüüs esindatud olema põletikku alandavad ained: kurkum vähese musta pipraga, ingver, küüslauk, müstköömneõli, kanepiõli. Lisaks kvaliteetsed toidulisandid, mis toetaksid seedimist ja immuunsüsteemi. Ka omega 3 ja 6 rasvhapped on väga olulised. Puhas aluseline vesi, õunasiidri äädikas ja raviteed peavad samuti igapäevamenüüsse kuuluma,” loetleb ta.

Menüüst tuleb Pirje sõnul aga välja jätta suhkur, gluteen ja vajadusel ka piimatooted. “Need toiduained tekitavad põletikke – eeskätt suhkur ja seda sisaldavad tooted; gluteeni sisaldavad toiduained nagu nisu, rukis, oder ja kaer. Mina jätsin mingiks ajaks välja ka piimatooted, sest need tekitasid mul lima, eriti kohupiima ja suhkru kombinatsioon. Aga enne kui seda mõistsin, olin umbes kolm aastat arstide vahet jooksnud, ka haiglas olnud. Püüdsin siis ingliskeelsete raamatute põhjal (internet alles arenes) endale menüü koostada, jättes välja toiduained, mis võisid minu pidevaid palavikke, köha, nohu ja valusid põhjustada. Vaid ühe kuu suutsin dieeti järgida, muutus oli märgatav. Ära kadusid kõik häired, mul oli taas energiat, et joosta, rattaga sõita ja treppidest ilma hingeldamata üles minna. Kui aga sõin taas gluteeni- ja suhkrut sisaldavaid tooteid (sest alguses ma ise ka ei uskunud et nii lihtsalt sain terveks), tulid sümptomid tagasi. Sellised olid minu kogemused. Me kõik oleme pisut erinevad ja täpsed alternatiivsed enesetervendamisjuhised on vaja igaühel enda eripärasid arvestades koostada,” tõdeb Pirje.

Foto: pilkt: erakogu