NAISTEPÄEVAERI: ”MINU SEKSIKA KEHA 5 saladust: Siim Savisaar”

NAISTEPÄEVAERI: ”MINU SEKSIKA KEHA 5 saladust: Siim Savisaar”
Siim Kinnas

Naistepäeva puhul pisut silmailu on väga hea idee.

Naistepäeva raames toome teieni ühe eriti kompu Eesti noormehe ankeedi, kes tegeleb kulturismiga ning on lisaks ka füsioterapeut, eratreener ja kahe väikelapse isa.

Siimu seksika keha 5 saladust:

Targalt treenimine

Ei ole mõtet tühja rapsida, kui on olemas tulemuslikumaid lähenemisi. Jõusaali näitel veedavad mõned inimesed seal pool elu, kuid ette näidata suurt midagi ei ole. Selge see, et eesmärke on erinevaid, kuid kui palju on neid huvilisi, kes välimuse suhtes positiivsetele muutustele ära ütleksid? Harjutuste hulk on meeletu, mistõttu on mõistlik pisut sinna panustada, et osata parematel ja kehvematel vahet teha. Olgu selleks treeneriga koostöö või eneseharimine. Pikemas plaanis tasub see end alati ära. Küllalt palju on harjutusi, mis iseenesest on ägedad või huvitavad, kuid mida ma efektiivsuse mõttes pidevalt ei tee.

Foto: Siim Kinnas

Hinge eest hoolitsemine

Trenni meeldib mulle teha ja seda saab palju tehtud, aga vähemtähtis ei ole selle kõige juures ka vaimselt end hästi tunda. Mitte ainult sportlase karjäär ei ole jätkusuutlik, kui ta on hingeliselt muserdatud! Ma maandan end sageli läbi muusika kuulamise ja eriti mõnus on see autoga kulgedes. Ma ei leia, et hinge peab ainult harima, vaid meelt on ka vaja lahutada. Lugeda võib peale raamatute ka anekdoote, draama asemel vaadata komöödiat ja arvutimäng või konsool ei peaks olema tabu. Nagu öeldakse, puhata ja mängida!

Foto: Siim Kinnas

Köögiviljad

Mis seal salata, et pidevalt korrutatav ”toitumine on oluline” on kõigile teada. Mõnevõrra vähem ehk levib infot selle kohta, et mida kogu see toitumise teema ka tähendab. Siinkohal juhiks ma tähelepanu ühele võtmetähtsusega punktile oma välimuse kujundamises – köögiviljad! Ma olen lapsest saati armastanud kõiksuguseid salateid süüa ja köögiviljad on mu spordielu keskne osa nii dieedil kui selle välisel ajal. Võrdlemisi suure portsu juures vähe kaloreid, täidavad tänu rohkele kiudainete sisaldusele kõhtu ja ka kokkamise variante meeletult, kui ainult viitsida. Igasuguste juurikate kauged inimesed ei saa oma toidust üldjuhul piisavalt kiudaineid, mis on universaalselt meile olulised – oled sa sportlane või mitte.

Foto: Siim Kinnas

Järjepidevus

Enamus dieete ei toimi. Jah, ühe kuu või poolaasta lõikes võib meid saata edu, kuid mis saab edasi? Kas edaspidi ei hoolitagi oma kehast ja saavutatud tulemustest? Siinkohal väike nõuanne, mille järgi ma raudselt elan – ei ole mõtet ekstreemsusi korraldada, vaid leida mõistlikud positiivsed muudatused, mida püsivalt järgida. Kui me nimetame oma normaalset toitumist ”dieediks”, siis see üldjuhul vihjab mingile ajalisele plaanile. Mõistlikum oleks teha mitmel rindel järk-järgulisi muudatusi, mis saaksid osaks meie tavaelust. Olgu see mahlade vahetamine vee vastu, rutiinsem toitumine, vähem kastet toidul, tööle rattaga sõitmine või midagi muud meeltmööda. Järjepidevalt treenides ja mõistlikult toitudes ei pea ma ühelgi üritusel koogitükist ära ütlema, kuna rutiinne elu on piisavalt mõistliku toidulauaga ja ekstreemsuste vältimine teeb püsivuse lihtsaks. Roomat ei ehitatud ühe päevaga, ka unelmate vorm vajab pisut aega.

Foto: Siim Kinnas

Magusa koju varumine

Raske on süüa kooki, kui sa seda koju ostnud ei ole. Tihti on inimestel kodus mingisugune kapinurk, kuhu varutakse head ja paremat kraami, mida toitumisnõustajad heaks ei kiidaks ja mille söömise järgi kummitavad süümepiinad. Lahendus on iseenesest lihtne, tuleks vältida sellise nurga täitmist kraamiga või täita millegi tervislikumaga.