NIPP: KUIDAS VÄLTIDA jõulueelset ning -järgset depressiooni?

NIPP: KUIDAS VÄLTIDA jõulueelset ning -järgset depressiooni?

Kuigi jõulud on tore aeg, mil veedetakse aega oma lähedaste ning kallimate seltsis, süües ja juues ning kinke tehes, tekib paraku inimestel depressioon või stress enne või pärast pühi. Miks see nii on ja kuidas seda vältida? 

“Pühade-eelset stressi põhjustab see, et me tahame kohutavalt palju ära teha ja kõike osta, kuid aega ja ressursse jääb napiks. Ka heategevus ehk lihtsalt inimlik headus ja halastus peavad ära mahtuma lühikesse ja kiiresse jõuluaega. Soovides teistele head teha, oleme nagu oravad rattas ja unustame ära selle, et jõulueelne aeg on tegelikult ettevalmistamise aeg hoopis suuremale tulijale kui vaid päkapikud ja jõuluvana,” kirjutab oma koduleheküljel Eesti kirik. 

Selle tulemusena, kui kõik ilusa ainult lühikese jõuluajaga seome, tekibki pühadejärgne depressioon. Headest roogadest oleme end söönud haigeks. Rõõm kingitustest on suur ainult siis, kui need on veel kuuse all või kingikotis, sest asju on meil juba niigi palju. Ja et heategemise aeg on möödas, siis ülearust ära kinkida ka enam ei söanda. 

Mida siis teha, et vältida nii jõulustressi kui ka -depressiooni? Läbipõlemise sündroom kipub kahjuks aeg-ajalt kimbutama kõiki. Soovitus: jätkem võtmed väljapoole! Nii siis, kui me lahkume enesele märkamatult jõulueelsetesse materiaalse maailma lõppematutesse askeldustesse ja seetõttu leiame pärast pühi end vaesemana ja vaevatumana kui enne, aga ka siis, kui oleme vaimult ja vaimulikult valmis küll lõppematult jagama, kuid ei märka ennast selleks laadida.