Reklaam sulgub sekundi pärast

TALLINNA restoranitöötaja piinlikud kogemused kuulsustega

Restoranis töötades õpid sa elu ja inimesi tundma selle kõige vürtsikamal kujul. Kui tööl ja külas suudavad inimesed end üldjuhul hästi üleval pidada, siis teenindusasutustes, kus “klient on kuningas,” oskavad kliendid end kõige halvemast küljest näidata. Asi aga võib minna täiesti üle piiri, kui klient on lisaks ka veel avaliku elu tegelane või sotsiaalmeedia influencer. Kolm aastat restoraniäris töötanud teenindaja jagas Buduaariga oma viimase aja kõige piinlikumaid lugusid kuulsustest. 

"Alustame viimatisest sündmusest, mis juhtus alles nädal aega tagasi. Sisse astus üks naine, kes soovis õhtust süüa. Ta on Instagramis tuntud toiduteemaliste postitustega. Toit telliti ära ja siis küsis külaline, kui kliendisõbralikud me oleme. Vastasin naerdes: “väga”. Seepeale ütles ta, see on supertore, kuna tal on üks väike palve ja ta tahaks väga näha, kuidas toitu valmistatakse. Rääkisime peakokaga läbi ja kuna oli rahulikum aeg, lubas peakokk väga erandkorras inimese kööki. Inimene tegi pilte ja filmis seda kõike agaralt. Kaks päeva hiljem jagas üks sõber mulle linki, kus see inimene oli meie toiduvalmistamisest oma postituse teinud. Seal ei olnud mingit viidet restoranile ja tutvustas seda kui omatehtud uut sööki. Isegi retsept oli juurde leiutatud. Kusjuures, retseptis soovitati kindla firma tooteid kasutada. Võimalik, et neiuke võttis sellelt tootjalt raha ja lubas talle retsepti teha, aga ei viitsinud ise kokkama hakata. Kas ta tõesti arvas, et keegi meie restoranist ei satu selle postituse peale?

Naljakalt piinlik olukord meenub ka aasta algusest. Paarike tuli sööma, üks nendest on tuntud influencer. Sõid kaks käiku ja jõid ohtralt veini. Kui oli arve maksmise aeg, siis selgus, et noormehe krediitkaardimakse lükati tagasi. Selle asemel, et hakata nuputama, kuidas arvet tasuda, alustas neiuke meiega sõda, öeldes, et teenindus oli kehv ja toit oli pooljahtunud ja tegelikult nad ei peaks sellises olukorras midagi maksma. Ja et tema postitus võib meile rohkem kahju teha kui see maksmata arve. See on see tänapäeva sotsiaalmeedia jõud, ennegi on ette tulnud, et keegi puhtast pahatahtlikkusest või kättemaksust paneb hindeks “1”.  Eelmisel aastal oli sama lugu ühe kokakandidaadiga, keda tööle ei võetud. Halva uudise peale potsatas meie Facebooki temalt ilma ühegi lisakommentaarita rasvane hinne "1".

Meenub ka olukord, kus üks kuulsus tuli sööma, istus maha ja palus teenindajalt, et keegi teda ei pildistaks. "Kusjuures, keegi isegi ei üritanud teda pildistada," naerab töötaja. Kui teenindaja küsis, et mismoodi ta seda tagada saab ja kas ta peaks käima kõik külalised läbi ja paluma mitte pildistada, siis vastas staar järgmist: "See on juba teie mure, kuidas ta selle mulle tagate!" Tegu oli inimesega, kes samal ajal ka kuulsas "Su nägu kõlab tuttavalt" saates üles astus.

Neid lugusid, kus keegi kirjutab Facebooki postkasti või e-posti, et ta on influencer ja küsib selle eest tasuta sööki, tuleb ette praktiliselt iga kuu, mõni kuu isegi mitu korda. Üldiselt see meie juures läbi ei lähe, sest me oleme hea restoran ja leiame, et väärime oma töö eest tasu, mitte postitust," räägib restoranitöötaja. 

Buduaar.ee