KES ON NEED VÕIMSAD NAISED omanimeliste kosmeetikabrändide taga?

KES ON NEED VÕIMSAD NAISED omanimeliste kosmeetikabrändide taga?
Isabella Löwengrip

Kui eilses postituses võtsime luubi alla ilutööstuse pioneerid, siis täna tutvustame tänapäevaseid kangelannasid, kes omanimeliste kosmeetikabrändide näol on leidnud aukohad meie iluriiulis ja kosmeetikakotis.

ISABELLA LÖWENGRIP (1990)

”Usu iseendasse – ära kuula neid, kes ütlevad, et see pole võimalik!”

Isabella Löwengrip sündis Stockholmi eeslinnas üsna tavalisse Rootsi perre. Vanemate keerulised omavahelised suhted viisid noore neiu juba 14-aastaselt omaette elama. Hoolimata tõrjutusest, aknest ja üksildusest asus eraklik blondiin blogi kaudu väljapääsu otsima. Mõne aastaga kasvas tema veebipäevik Skandinaavia loetuimaks ning on tänaseks oma 1,5 miljoni lugejaga Põhjamaade mõjukaim. Nimelt blogimisega teenis Isabella oma esimese miljoni.

Löwengrip, kes kannatas kogu noorusaja tugeva akne käes, tundis vajadust nahahooldustoodete järgi, mis aitaksid kontrolli alt väljas olevat nahka puhastada, niisutada ja tasakaalustada. Olles sunnitud ise naha- ja juuksetooteid ostma vaid apteegist, kuna tal avaldusid lisaks veel tugevad allergiad, astma ning ülitundlikkus kõikidele kosmeetikumidele, soovis naine väga, et ka tundliku nahaga inimesed saaksid osta ilusaid, hästilõhnavaid, kuid nahahoolduses tõhusaid kreeme-šampoone. Seni piirdus valik kliiniliste, igavate ja koledate ”potsikutega”, mis tuli sügavale vannitoakappi peita, kui ei tahtnud just kõikidele näidata, et kannatad nahavaevuste käes.

Ilujanu, isiklik vajadus ja soov innustada kogu maailma naisi teostama oma pööraseid unistusi kannustasid 21-aastast, äsja emaks saanud Löwengripi rajama ilubrändi, mis oleks ka üdini rootsilik – absoluutne tipptase, mis puudutab kvaliteeti ning kannab endas esteetilisi väärtusi. Muide, Löwengripi enimmüüdud toode on rulldeodorant Count On Me, mida ostetakse täna iga kolme minuti järel. Deodorandi töötas noor naine välja oma esimest last oodates, kui ta võitles pideva higistamise ja higilõhnaga.

Foto: Isabella Löwengrip

2018. aastal nimetati Isabella Löwengrip Rootsi mõjukaimaks naisettevõtjaks ning praeguseks on Löwengripi ilutooted müügil üle kogu maailma. Naine on asutanud ja kasumiga maha müünud tosinkond ettevõtet, mille väärtus küündib tänaseks sadadesse miljonitesse Rootsi kroonidesse. Käesoleva aasta algul müüs Löwengrip ühes kaasomanikuga omanimelise ettevõtte maha, kuid on jätkuvalt brändi nägu ja loovpersoon. Löwengripi kaubamärgi ja toodete osas midagi mõistagi ei muutunud – tootmine on ikka tipptasemel ja asub Rootsis ning Isabellat jälgitakse igas kanalis. Olles täna kõigest 29-aastane, naudib end sotsiaalmeedia abil üles töötanud naine varajast pensioni ja head Skandinaavia elu.

DR IRENA ERIS

Foto: Dr Irena Eris

Pole just palju endisi sotsialismimaid, kust oleks välja kasvanud maailmakuulsaid ilubrände. 1950. aastal sündinud Irena Erise najal seisab püsti Poola üks suuremaid kosmeetikatööstusi, ja mitte ainult. Kaubamärki Dr Irena Eris Cosmetic Laboratories peetakse prestiižilt võrdseks teiste juhtivate kosmeetikakaubamärkidega.

Varssavi meditsiinilise ülikooli farmaatsiateaduskonna lõpetanud ja Berliini Humboldti ülikooli farmaatsiateaduskonnas doktorikraadi omandanud ettevõtlik ja töökas Irena asutas koos oma abikaasa Henryk Orfingeriga koduse väikefirma 1983. aastal, mil Poolas polnud veel kerge ettevõtlusega tegeleda. Alustav kosmeetikafirma andis tööd algul vaid ühele inimesele ja ühes kuus valmis Irena loodud retsepti alusel kuni 3000 pakendit ühe toimega kreeme. Valmistoodangut iseloomustas väga kõrge kvaliteet ning peagi saabus ka müügiedu. Vaatamata tootmise suurenemisele põhinevad kõik tooted siiani firma enda teadus- ja uurimiskeskuses (Dr Irena Eris Centre for Science and Research) väljatöötatud originaalretseptidel, mida testitakse in vitro (kunstlikult loodud rakukultuuridel); ex vivo (kasvatatud elusrakkudel) ning in vivo (katseisikute peal) kõikides nende loomisprotsessi faasides. Läbiviijateks on dermatoloogid, allergiaspetsialistid, bioloogid ja molekulaarbioloogid.

Poola suurim komeetikatootja Dr. Irena Eris on tuntud bränd kogu maailmas, eksportides kaupa rohkem kui 40-sse riiki. Täna töötab firmas juba 400 inimest ja ühes kuus valmib enam kui kaks miljonit ühikut tooteid. Firmale kuulub suurim ilusalongide frantsiisikett Poolas, neli ilukeskust ning kolm Dr Irena Erise spaahotelli. Ainsa Poola ning ühena vähestest Euroopa brändidest ollakse Prantsuse luksusbrändide maineka assotsiatsiooni Comité Colbert liige.

EMMA HARDIE

Foto: Emma Hardie

”Ei maksa otsida imeeliksiiri pudelikeses!”

Inglismaal Oxfordis sündinud nahahoolduseksperdi ja kosmeetiku Emma Hardie laiem tuntus sai alguse 1996. aastal, mil ta tuli välja näohoolitsusega Natural Lift & Sculpting Facial, mis sai ülikiitvaid hinnanguid nii ilutoimetajatelt, -blogijatelt, jumestajatelt, influencer’itelt kui kuulsatelt klientidelt (nt Poppy Delevigne ja Kate Hudson) . Tema näohoolduste innovatiivsus peitus seisukohas läheneda nahale ”alates luustikust” (from the bone up) ning saavutada täidlasemat, pinguldatumat ja uuendatud nahka ilma agressiivsete toimeainete või kirurgilise sekkumiseta.

Emma Hardie unikaalne meetod ”Jooned, mitte ringid” (Lines not circles) on noorendav massaažitehnika, mis parandab vere- ja lümfiringet, kasutades lühemaid, allapoole suunatud liigutusi, mitte ringjat liikumist. Need võtted aitavad saavutada värskemat, tervislikumat ja noorema välimusega nahka ning ühtlasi toovad niiskuse pinnale naha alumistest kihtidest, soodustades seega naha niisutatust ja pringimat väljanägemist.

Olles tervenenud lihastoonuse kaotusega seostunud raskest haigusest enda loodud tervendusmeetodite jõul, mis ei ravinud ainuüksi mitte tema keha, vaid ka nägu, oli Emma Hardie unistuseks lõpetada naiste igavesed ”imeeliksiir pudelikeses” otsingud ning luua looduslikke koostisaineid ja näomassaaži ühendav nahahooldussari, mille tõhusate toodetega võiksid naised oma nahka hellitada kodunt lahkumata. 2009. aastal sündinud kaubamärgi Emma Hardie esimene ikooniline toode oli lugematuid iluauhindu võitnud moringa puhastuspalsam. Brändi kreemide, näopuhastuspalsamite, seerumite, maskide ja õlide koostisesse kuuluvad nahasõbralikud, orgaanilised ja võimsalt vananemisvastased koostisosad, mida otsiti üle maailma. Kõik Emma Hardie nahahooldustooted on parabeeni-, sulfaadi- ja silikoonivabad, valminud loomkatseteta, priid kunstlikest värv- ja lõhnaainetest, samuti naftakeemia, mineraalõli ja loomsete koostisosade vabad ega sisalda nahka tundlikuks muutvaid komponente nagu retinool või glükoolhape.

ZOYA REYZIS

Foto: Zoya Reyzis

”Minu jaoks on kõik muusika.”

Ukraina pianist Zoya Reyzis emigreerus koos oma abikaasa Michaeliga Ameerikasse 1979. aastal. Kuna pianistitööd ei olnud lihtne leida, õppis Zoya kosmeetikuks. Kui ta 1984. aastal beebiootele jäi, tekitasid noores emas muret karmid kemikaalid küünte poleerimisvahendites ja lakieemaldajates. Tekkis küsimus, kuidas võiksid lapseootel emad saada kaunid küüned, kartmata põhjustada titale sünnidefekte. Kuna Zoya abikaasa Michael juhtus olema geniaalne keemik, asus too abielupaari kodukeldris välja töötama toksiinivabasid küünelakke.

Aastail 1986–1996 töötas Zoya küünetehnikuna Beachwoodis omanimelises ilusalongis, mis avati koos abikaasaga. Nende 1986. aastal loodud ettevõte Art of Beauty oli esimene, mis töötas välja kiiresti kuivava pealislaki Zoom Day ning kauapüsiva, tööstuslike toksiinide vaba värvilaki, mis oli pöördepunktiks kogu maailma ilutööstuses. Kõik Zoya küünelakid on ”Big 5 Free”: nad ei sisalda ei tolueeni, formaldehüüdi, formaldehüüdvaiku, dibutüülftalaati ega kamprit. Ühtlasi sobivad Zoya tooted veganitele ehk neis ei kasutata loomseid toormaterjale. Täna kuulub Zoya küünelakivalikusse üle 300 värvitooni, mis on inspireeritud moemaailma trendidest.

Abielupaari ühine visioon, mis keskendus tööstuslike kemikaalide vabale küünehooldusele, arenes väikesest Ohio küünesalongist suureks spaa-keskuseks. Täna on ärisse kaasatud ka Zoya ja Michaeli kaks poega ning nende kaasad. Zoya leiab aega ka oma esimesele armastusele – klaverimängule –, andes tunde ning edendades Clevelandi kogukonna muusikaelu.

”30 minutis, mille maniküürija veedab koos oma kliendiga, on midagi väga intiimset,” on Zoya öelnud. ”Minu jaoks seostub iga etapp muusikapala ülesehitusega: ekspositsioon (vana küünelaki eemaldamine), töötlus (küünekuju loomine ja viilimine, küünenahkade hooldus) ning repriis (uue küünelaki peale kandmine). Kõik see on nagu muusika!”

Sarnased artiklid