5 häirivat sümptomit, mis viitavad sellele, et sind vaevab stress

5 häirivat sümptomit, mis viitavad sellele, et sind vaevab stress

Me kõik kogeme teatud perioodidel stressi, mitte keegi ei saa selle kurnava nähtuse eest põgeneda. Kas me aga mäletame stressi möödudes seda, kuidas meie keha sel raskel perioodil reageeris?

Me kõik kogeme teatud perioodidel stressi, mitte keegi ei saa selle kurnava nähtuse eest põgeneda. Kas me aga mäletame stressi möödudes seda, kuidas meie keha sel raskel perioodil reageeris?

Kui meis tekib mingi sümptom, mis viitab stressile, peaksime me kiirelt selle ära tundma ning reageerima. 

 

1. Keskendumisraskused

Stress tekitab meis tähelepanuhäireid ja keskendmusiraskusi. Kas sa ei suuda otsustada, mida õhtuks süüa valmistada või hommikul leida õiget riietust, mida tööl kanda? Need igapäevased rutiinid on parimad näitajad sellest, et sind võib kimbutada stress. 

Selleks et oma keskendumisvõime taastada, tasub võtta ette jalutuskäik värskesse õhku. Kuigi hilissügisel ja talvisel ajal on Eesti taevas päikesega kitsi, siis tuleb alati kasuks ka igat võimalikku kiirt püüda, D-vitamiin tugevdab meie immuunsüsteemi, mis on ka üheks tähtsaks faktoriks, mis aitab stressi eirata. 

2. Unisus

Kui tunned end pidevalt unise ja loiuna, siis suure tõenäosusega vaevab sind stress.

Stressihormoonid tõstavad adrenaliinitaset meie kehas, mis omakorda viib lõpuks püsiva väsimustundeni. Üldlevinud sümptomiks on ka halvenenud unekvalitet, mistõttu ärgates tunneme end endiselt väsinuna. Siinkohal on soovitatav minna õhtuti tavapärasest varem magama või teha päeval 30minutilisi kiiruinakuid.

3. Hammaste krigistamine

Hammaste krigistamine nii öösel kui ka päeval, eriti naiste puhul, on ekspertide sõnul ilmseks stressi sümptomiks. Tegu on sümptomiga, mis võib hambaid jäädavalt kahjustada, seetõttu ei tohiks sellesse kergekäeliselt suhtuda. 

4. Iiveldus

Liigne muretsemine viib stressini, stress omakorda ärritab kõhtu ning sellest võib tuleneda iiveldustunne. Selle puhul võib aidata üks trikk – lase leigel veel voolata üle oma sõrmede! Usutakse, et just selline meetod aitab iiveldust leevendada. 

5. Silmade tõmblemine

Ilmselt oleme kõik kogenud teatud ajal silmade tõmblemist, õnneks see küll ei kesta väga pikka aega, kuid sellegipoolest on tegu ebameeldiva sümptomiga, mis viitab taas kord stressile. Silmade tõmblemise korral pidi aitama, kui nad sulgeda ning visualiseerida endale maailma kõige õnnelikumat paika. 

 

Allikas: wellnessbin.com