Reklaam sulgub sekundi pärast

5 HOIATAVAT MÄRKI, et töötajal pole kõik korras

Mitmetest uuringutest on selgunud, et rahulolevad töötajad on kõige produktiivsemad ja efektiivsemad. Samuti on sellised töötajad kõige kasulikumad ka tööandjale. Tööalane rahulolu ja töökeskkond on viimasel ajal aina aktuaalsemaks teemaks muutunud. Aga mis siis, kui töötaja ei ole rahul? Kuidas võiks ülemus seda aimata? Seda enam, et vaevalt et töötaja oma muredes esmalt ülemuse poole pöördub. Siin on viis hoiatavat märki, et töötajal ei ole kõik korras.

1. Ta näeb töökaaslasi konkurendina

Töökaaslased ei pea olema parimad sõbrad, kuid nad peaksid teineteisesse suhtuma kui liitlastesse, kellel on samad väärtused ja kes tunnevad tööpäeval üksteise seltsis ennast hästi. Kuid kui nad näevad üksteist vaid ohuna või konkurendina ning nad ei näe mingit mõtet suhete hoidmisel, on midagi valesti. Sellisel juhul tuleks töötajaid innustada teineteisega suhtlema.

2. Ta panustab vaid miinimumi

Ta teeb vaid nõutava miinimumi ning ei panusta kübetki rohkem. Sellisel juhul vajab töötaja tähelepanu, stiimulit ja tunnustust.

3. Ta ei avalda oma arvamust

Kui töötajad ei pöördu oma muredega ülemuse poole, on nad tõenäoliselt nii lootusetus olukorras, et arvavad, et nad ei suuda nagunii midagi mõjutada. Ja see suurendab nende rahulolematust. Sellisel juhul tuleks töötajat julgustada oma arvamust avaldama ja tagasisidet andma.

4. Ta hilineb ja on eemalolev

Need kaks asja nõrgendavad toote ja teenuste kvaliteeti. Samuti vähendab see ka nende töötajate rahulolu, kes muidu on oma tööga rahul. Sellisel juhul peaks ettevõttel olema kindlad piirangud ja stiimulid.

5. Ta on oma mõtetega juba tulevikus

Tööjõu liiga suur vahetumine kahjustab ettevõtlust. Keegi ei taha pidevalt koolitada, panustada ja investeerida töötajatesse, kes poole aasta tagant lahkuvad. Siis peaks pöörama tähelepanu asjaoludele, kuidas töötajat kinni hoida. Nende hulka kuuluvad näiteks õiglane palk ja muud stiimulid. 

 

allikas: Inc