9 ASJA, mida ei tasu ülemusele rääkida

9 ASJA, mida ei tasu ülemusele rääkida

Kõik ei lähe töökohas alati vastavalt plaanile. Mõnikord tekib olukordi, kus ülemuse või mõne kaastöölise käitumine ärritab sind. Sellistes olukordades tasub pea külmana hoida, sest võid endast asjatult halva mulje jätta.

Bustle.com kogus kokku asjad, mille rääkimist oma ülemusele tasuks vältida. 

1. Suhteprobleemid

Kui oled läbi käimas rasket lahkuminekut, võib sul olla tööl raskusi oma tunnete varjamisega ning teha nägu, et kõik on korras. Enne, kui oma suhteprobleeme ülemusele avaldada plaanid, mõtle väga hoolikalt järele. Palju sõltub sellest, milline on teie suhe. Mõtle järele, kas sinu suhtekriis kuulub sinu töö juurde? Pigem tasuks sellistest probleemidest rääkida sõprade või eksperdiga.

2. Mida arvad tegelikult oma kolleegidest

Kui sinu käest seda just otseselt ei küsita, hoia arvamus kolleegide kohta enda teada. Kui räägid oma ülemusega, hoia kinni faktidest. Isegi kui sulle su kolleegid ei meeldi, ei tasu sellest ülemusele rääkida. Saladuste väljarääkimine pole ka muidu viisakas. Lisaks võib see sinust endast halva mulje jätta.

3. Otsid uut tööd

See sõltub palju sellest, milline on sinu leping. Eriti kui sul on püsiv töösuhe, ei ole hea mõte minna rääkima, et otsid uut tööd, kuigi mõte sellest näib hea. Jaga infot alles siis, kui uus töökoht on kindel. Vastasel juhul võid end väga piinlikku olukorda panna.

4. Sinu haiguslugu

Oma haigustest rääkimine ei ole kuigi hea mõte, kui see ei mõjuta mitte kuidagi sinu tööd. Tavalises olukorras piisab, kui annad ülemusele teada, kui parajasti haige oled ning esitad arstitõendi.

5. “See ei olnud minu viga!”

Alati ei lähe tööl asjad nii nagu peab, kuid süüdistamine ja vastu väitmine pole hea mõte. Vastutuse vältimine ja teiste süüdistamine pole mitte kunagi eriti arukas idee. Kui tead, et oled teinud vea, tunnista ja vabanda ning tee järgmine kord paremini.

6. Halb päev

Kui oled stressis, on normaalne, et oled närviline. Kui tunned tõepoolest, et töö matab sind, siis räägi ülemusega. Räägi asjast pigem varem kui liiga hilja ja ole ettevaatlik, et olukord ei muutuks teineteise süüdistamiseks. Pea meeles, et ülemus ei ole olnud teadlik sinu tunnetest. Kui sul on aga lihtsalt halb päev, siis ära ela ennast tööl välja. Rahune ja mõtle, kuidas oma stressi leevendada võiks.

7. Ideede puudus

Alati lihtsalt ei ole ideesid ning sinu tööpanus võib tunduda väiksena. Kuid ära nähva oma ülemusele, et tunned, et sul pole midagi anda ja pea on ideedest tühi. Ilmselt näeb ka ülemus ise, kui sul ideid pole. Kui sa tunned ennast aga tihtipeale sedasi, siis ehk peaks mõtlema töökoha vahetusele.

8. Ülemuse isiksus

Alati lihtsalt isiksused ei klapi – see on normaalne. Kui sul on tema käitumisviiside kohta midagi ette heita, siis räägi sellest, kuid lihtsalt niisama tema isiksuse kritiseerimine ei ole hea mõte.

9. Pidev vingumine

Pidev vingumine, virisemine ja negatiivne suhtumine koormab tervet töökoha atmosfääri. Mõtle pigem sellele, mis sind ärritab ja kas seda on võimalik muuta. Paljudel juhtudel pole vingumine isegi seotud tööga, vaid eraeluliste probleemidega. Kui aga arvad, et töökohas võiksid asjad teisiti olla, siis järgmisel koosolekul räägi sellest ning arutage, kuidas probleemi muuta.