Hard Seltzer – kaalusõbralik peojook kihisevast veest ja puhtast alkoholist

Lisa kommentaar
Hard Seltzer – kaalusõbralik peojook kihisevast veest ja puhtast alkoholist
Shutterstock

Hard Seltzer on uus kategooria lahjade alkohoolsete jookide seas, mis pakub head alternatiivi magusatele kokteilidele ja eristub tavapärastest long drinkidest ülikerge maitse ja vähese kalorsuse poolest.

Oma olemuselt meenutab see populaarset Skinny Bitchi kokteili, mis on segu viinast, sidrunimahlast ja mulliveest. Ühes 0,44-liitrises purgis on vaid 1 gramm suhkrut ja 26 kilokalorit, jook sisaldab ainult kihiseva kerge maitsega vett ja puhast alkoholi ning sellele ei ole lisatud säilitus- ega värvaineid.

Hard Seltzerit võib leida mitmes erinevas maitses, populaasemad neist on näiteks sidrun-laim, õun-kiivi ning mustikas. Poest ostetud hard seltzer’ist saab jääd ja soovi korral külmutatud marju lisades lihtsa vaevaga trendika kokteilijoogi!

Jook, mis vallutas USA, loob trendi kogu maailmas

Hard Seltzer jõudis esimest korda turule 2012. aastal, kui USA õlletootja Nick Shieldsil tekkis idee katsetada turul uut tüüpi joogiga, mis koosnes ainult viinast ja maitsestatud gaseeritud veest. Esialgu vaid proovipartiina turule toodud jooki saatis aga meeletu edu,  kõigest viie aastaga muutus see üheks populaarsemaks tooteks USA joogitööstuses. Kuulsaimad ja edukaimad Hard Seltzeri brandid USA turul on hetkel White Claw ja Truly. Uuringufirma Nielsen andmetel on jook saanud niivõrd populaarseks, et pooled Ameerika õllejoojad on vahetanud oma lemmikjoogi just hard seltzer’i vastu. Sama saatus on tabanud ka mitmeid õlletehaseid, kes müüvad praegu seltzerit isegi rohkem kui klassikalist õlut.

Trendijook, mis pakub kalorisõbralikumaid alternatiive

 

IWSR-i (International Wines and Spirits Record) läbi viidud uuring näitas, et pooled USA alkoholitarbijad joovad hard seltzer’it vähemalt kord nädalas. Hard Seltzerite edulugu on näidanud, et tarbijad pööravad ka alkoholi ostes üha enam tähelepanu joogi koostisele ning otsivad kergemaid ja tervislikumaid alternatiive: jooki, mis oleks võimalikult naturaalne, värske ja kaalusõbralik. Just seetõttu on põhjust arvata, et Eestisse otsapidi jõudnud uus joogitrend kujundab ümber seniseid tarbimismustreid. Esimesena toodab meie turul seda kihisevat jooki Eesti suurim joogitootja A. Le Coq, kelle tootevalikusse on lisandunud Pure Spirit Hard Selter.

Tähelepanu, tegemist on alkoholiga. Alkohol võib kahjustada teie tervist.