Reklaam sulgub sekundi pärast

KAIJA JA JAANUSE REIS ümber maailma

Buduaar

erakogu
Mõni aeg tagasi ümbermaailmareisilt naasnud Kaija (30) ja Jaanus Kasekamp (32) lausuvad kui ühest suust, et kuigi mõlemal oli Eesti mõistes hästi tasustatud töö ning edenev karjäär, tundsid nad, et miski oleks justkui puudu ja hinges närimas. Nii otsustaski paar pärast esimest pulma-aastapäeva, et aeg ei ole küps mitte pere loomiseks, vaid ühiseks tiiruks ümber maailma. „Meile on alati meeldinud reisida, kuid koos oli meil võimalik teha seda vaid üks või kaks korda aastas. Niisiis otsustasime teha teoks meie mõlema unistuse – reisida ümber maailma,” jutustab Jaanus. Et taoline ettevõtmine nõuab suuri väljaminekuid, alustasid nad kohe ka raha kogumisega. „Oleme alati elanud põhimõtte järgi, et kulutame vähem kui teenime, mistõttu on säästmine ja investeerimine meie pere eelarve oluline osa. Tänu sellele saime ka oma unistuse võrdlemisi riskivabalt ellu viia,” jagab mees oma kogemusele tuginedes soovitusi. „Aga isegi kui raha on olemas ja plaan paigas, oli reisi planeerimine algul üsna hirmus, kuna ees ootas ju teadmatus!” Olles otsust põhjalikult kaalunud, andsid nad mõlemad töö juures lahkumisavalduse, müüsid maha oma kolm aastat vana Toyota ning ostsid selle asemel 21 aastat vana Volkswagen Passati, et 2018. aasta juulikuus teele asuda. Plaan ilma plaanita „Meie plaan oli see, et plaani meil ei ole,” muigab Jaanus ja lisab, et olulisi ettevalmistusi nad ei teinudki, kui välja arvata teiste maailmarändurite blogide ning reisiraamatute lugemine. „Meie eesmärk oli teha tiir ümber maailma, alustades roadtrip’iga Euroopas ja seejärel purjetada Ameerikasse, kuid kõik ülejäänu jätsime lahtiseks,” avab laevanduses töötav mees teekonda suures plaanis. „Lugesime, et liigne planeerimine võib sellisele reisile hukatuseks saada, kuna sunnib edasi liikuma kohtadest, kus tegelikult on mõnus olla, mis omakorda paneb peale asjatuid pingeid,” jagavad Kaija ja Jaanus soovitusi kogu teekonda pigem etapiviisiliselt planeerida. „Reisi jooksvalt vaid paar-kolm sammu ette mõeldes jätab see võimaluse tulla toime ootamatustega ning lisab ka spontaansust.” Kindlalt nimekirjas Sellegipoolest olid neil teada mõned riigid, kus kindlasti ära tuleb käia. „Uus-Meremaa ja Florida USAs olid kohe algusest peale nimekirjas, kuna seal elasid sõbrad, kes meid külla ootasid. Samuti olid mõned sellised kohad ja riigid, mis meid oma erilisusega kutsusid, näiteks Machu Picchu Peruus ja Patagoonia. Viimase erilist loodust ei kohanud me oma reisi jooksul rohkem kusagil, mistõttu oli see paik meie jaoks tõeline pärl. Vähem eriline ei olnud kindlasti ka Machu Picchu matk,” meenutab Kaija, kuid lisab, et füüsiliselt oli see kindlasti kõige väljakutsuvam seiklus. „Ent kahtlemata oli see pingutust väärt!” Kokku külastasid Kaija ja Jaanus kümne kuu jooksul 37 riiki, neist suur osa Euroopas, kus nende vaieldamatu lemmik ei muutunud. Selleks oli ja jäi Itaalia, kuhu nad iga kell tagasi läheksid. „Samuti ei saa mainimata jätta Portugali, kus meile meeldis väga Porto linn oma ilusa linnapildi ja meeldivate inimestega. Lisaks Portugali väikesed mägikülad, kus inimesed on kui üks suur kokkuhoidev pere,” jagab paar armsaid mälestusi. Eriskummalised paigad ja uued lemmikud Olgugi et Aafrikas piirdusid reisisellid vaid kahe riigiga, said mõlemad neile väga südamelähedaseks. „Nii Marokos kui Roheneemesaartel on oma võlu, kuigi need kaks riiki on väga erinevad. Kui Roheneemesaartele läheksime tagasi matkama, siis Marokot külastaksime teinekordki, et talvel sooja päikese kätte põgeneda ning seal siis mõnusaid mereande ja vürtsikaid maitseid nautida.” USA külastamist väärib matkahuviliste hinnangul just võimas ja vaheldusrikas loodus. „Kindlaks lemmikuks sai seal aga autoreis mööda läänerannikut. Kahjuks ei jäänud meil piisavalt aega, et külastada sealkandis asuvaid rahvusparke, aga plaanime selleks tulevikus kindlasti võimaluse leida,” on nad mõlemad veendunud, et ühel päeval on nad taas ühendriikides tagasi. „Uus-Meremaa ja Austraalia puhul jäi meil ehk aega väheseks, et mõlemat korralikult tundma õppida, kuid Austraalia mõnus kliima ja inimeste avatud olek meeldis meile nii väga, et kui see kodust ja perest nii kaugel poleks, siis kaaluksime lausa sinna kolimist,” kinnitavad nii Kaija kui ka Jaanus, et saavad nüüd väga hästi aru paljudest eestlastest, kes on sinna läinud… Ja jäänud! „Aasia riikidest tundus aga kõige eriskummalisem Kambodža. Seal saime vast ka ainsana kultuurišoki, sest pürgi oli lihtsalt vallutanud selle kauni maa,” jagavad nad oma kurvastust. Muljete talletamiseks blogi Noored ja ettevõtlikud, ei pidanud Kaija ja Jaanus paljuks kogu reisi vältel ka blogi pidada. „Muidugi oli blogi oluline meie pere, sõprade ja lähedaste jaoks, kes meie tegemistel selle kaudu silma peal said hoida, kuid eelkõige lõime selle ikkagi iseenda jaoks,” avaldavad nad, et blogisse oli mugav muljeid talletada ning loomulikult on hiljem ka hea meenutada, kui kõik seigad ja pildid ühte kohta kokku on koondatud. „Küll aga ei oleks me esialgu arvanud, et blogi haldamine nii keeruliseks ja ajamahukaks võib osutuda,” toob Jaanus välja ka blogi pidamise varjukülje. „Mööda maailma ringi rännates avastasime, et internet ei ole sugugi igas riigis samasugune „inimõigus” nagu Eestis.” Tagasi kodus kolmekesti Olgugi et maailma avastamine sai just enne reisi pere loomisest võitu, ei lasknud beebi ennast kaua oodata. „Alates sellest hetkest, kui saime rasedusest teada, planeerisimegi oma reisi vastavalt raseduse jälgimise vajadusele. Arvestasime, et saaksime olulisemad lootega seotud uuringud nagu 12. ja 20. nädala vastuvõtud tehtud riigis, kus on hea ja tunnustatud tervishoiusüsteem,” jagab Kaija, kellele visiitide korraldamine Sotsiaalministeeriumi ametnikuna raskusi ei valmistanud. Ka arstid olid naise sõnul väga pädevad ning kõik vajalikud uuringud ja protseduurid said tähtaegselt tehtud. „Muidugi pidime arvestasima, et lennud ei veniks väga pikaks, aga kuna minu tervis oli korras, siis lapseootus meie ringirändamist oluliselt ei mõjutanud,” murravad nad müüdi, justkui beebikõhuga enam reisida ei saaks. Purjetama ja vanurite luksuskruiisile „Oleme omavahel mõelnud, et kolm on kohtu seadus,” naerab Jaanus, et ega see tiir esimeseks ega viimaseks jää. „Kui õnnestub, plaanime tulevikus ka Jaanuse unistuse täita ja ümber maailma purjetada,” avaldab Kaija abikaasa soovunelma. „Ja ühel hetkel, kui meil jalad enam väga ei kanna ja mõistus ka piisavalt selge ei ole, et üksi merele minna, siis läheks ühele nendest vanurite luksuskruiisidest,” naeravad reisisellid. Millest alustada, kui hing ihkab reisima: 1. Pane oma soovid kirja! Ükski soov ei saa reaalsuseks, kui sa ei oska seda kirja panna. 2. Sea soovidele reaalne tähtaeg. 3. Hakka oma unistuse nimel tööd tegema, s.t raha koguma. 4. Ära muretse reisil olles asjade pärast, mis sinust ei sõltu. 5. Tee pidevat ja põhjalikku eeltööd transpordi, ööbimise jms leidmiseks. 6. Mõtle läbi, mis on see, mis just sulle huvi pakub. 7. Planeeri mõistlikult! See vähendab reisistressi ja võimaldab olla paindlikum.   [gallery ids="3044613,3044614,3044615,3044616,3044617,3044618,3044619,3044620"]