NIPINURK: KAKS LIHTSAT harjutust hirmu ja ebakindluse leevendamiseks 

NIPINURK: KAKS LIHTSAT harjutust hirmu ja ebakindluse leevendamiseks 
pilt: erakogu

Siit kaks harjutust, mis aitavad luua turvatunnet ning leevendada hirmu- ja ebakindlusetunnet.  

Harjutus, kuidas leida turvaline paik iseendas

”Sule silmad või hoia need avatuna, kuidas sulle endale parem tundub. Nüüd meenuta situatsiooni oma elust, või mõnda kohta, kus sa tundsid ennast turvaliselt ja kaitstult, näiteks oma voodis, teki all; looduses mõni paik, mingi koobas või aas või hoopis midagi muud,” juhendab Rännaku koolitaja Dorothe Trassl.

See võib olla näiteks mõni inimene, kelle lähedus tekitab sinus turvalise tunde. Keegi kellega koos olles tunned ennast turvaliselt ja kaitstult, kelle osas tunned usaldust. Ja sa tead, et see inimene on sinu jaoks olemas. See võib olla keegi lähedane, aga vahel ka hea tuttav, kelle kohalolu loob sulle turvalise olemise. Selleks võib olla ka mõni loom, su oma koer või kass või midagi muud.

Nüüd sule silmad ja visualiseeri endale see situatsioon, koht, inimene, loom mis iganes sinus selle turvatunde loob. Ja tunneta oma kehaga, mis tunne sinus tekib, kui kujutled, et oled koos selle inimesega või oled oma turvalises kohas. Kasuta oma meeli ja tunneta, milline lõhn seal on (nt selle inimese parfüüm, rohu lõhn aasal, su vanaema kokkamise lõhn köögis, mis iganes sulle sealt meenub). Tunneta selle koha atmosfääri – on seal soe, külm, tuuline, päikseline – mis on see, mida sa tunnetad. Kui oled oma voodis, siis tunneta, kas see on mugav ja pehme või oled koopas, kas sa tunnetad selle kivist istumisalust? On seal valge, pime või hämar? Kuidas sulle see ümbrus tundub, mida sa tunnetad? Saa hea tunnetus sellest.

”Ja nüüd märka, kus kohas su kehas see mälestus on sinus salvestunud. Püüa üles leida, kus see asub. Sa võid tunda seda oma südames, oma kõhus, kaelas või rinnakus, peas või kätes. See võib olla ükskõik kus sinu kehas. Leia see üles. Ja võid siis vaikselt jälle oma silmad avada,” juhendab Dorothe edasi.

Ta selgitab, et see turvaline paik asub tegelikult meis endas. Ja see on meile väga oluline neil hetkedel, kui näiteks traumajärgselt meis tekivad mälupildid juhtunust ja hirmu emotsioonid hakkavad ”möllama”. Et meil oleks siis olemas koht, kuhu saame tulla, maanduda ja taas tunda ennast turvalisena.

Koos partneriga tehtav harjutus

Turvatunnet aitab luua ka järgmine harjutus, mida saad koos oma lähedastega koos kodus lihtsalt teha.

Istu vastamisi oma lähedasega ja vaadake teineteisele silma. Ilma rääkimata, lihtsalt vaadake teineteise silmadesse.

”Kui me vaatame silma inimesele, keda me armastame või usaldame, siis meie aju lülitub kontakti loomisele. Mis omakorda loob meis ühendatuse, armastuse, kohalolu ja turvatunde, mis mõnes meis on kaduma läinud,” selgitab Dorothe.

Seda harjutust võid teha nii pikalt kui suudad ja soovid, see võib olla 1 minut või 3 minutit või pikemalt, nii kuidas ise tunned. ”Mis juhtub on see, et pehmus tekib nii sinus kui su partneris ja tekib ka voolavus (flow). See voolavuse tunne tekib meis siis, kui meie aju on kontakti loomisele lülitatud,” toob ta välja.

Dorothe Trassl on Rännaku koolitaja, kes viib läbi kehatöö kursusi paljudel Rännaku edasijõudnute seminaridel. Dorothe Trassl korraldab ka E-motion töötuba “Pause and Reconnect”, kus aitab vabaneda hirmust ja stressist, et rahus edasi minna.

Sarnased artiklid