NIPINURK: Kui trennisaali ei saa, ei tasu trenne pooleli jätta!

NIPINURK: Kui trennisaali ei saa, ei tasu trenne pooleli jätta!
Karen Härms

Praegustel aegadel muutuvad reeglid kiiresti ja nii võib juhtuda, et trenni kas ei saa minna või ei taha minna avalikku treeningpaika. Jõutõstja ja Eesti Raskejõustiku Akadeemia treener Kaido Leesmann paneb südamele, et see ei tähenda, et trennid peaks pooleli jätma. Tasub olla leidlik ja otsida nutikaid lahendusi, kuidas trenni ikkagi edasi teha. Ilus ja soe sügis võimaldab treenida õues, samuti saab edukalt kodus treenida

Jõutõstja ja Eesti Raskejõustiku Akadeemia treener Kaido Leesmann paneb südamele, et see ei tähenda, et trennid peaks pooleli jätma. Tasub olla leidlik ja otsida nutikaid lahendusi, kuidas trenni ikkagi edasi teha. Ilus ja soe sügis võimaldab treenida õues, samuti saab edukalt kodus treenida.

Kodus ja õues saab teha korralikku trenni

Eesti Raskejõustiku Akadeemia tegeleb sportlaste treenimise ja nõustamisega eelkõige kahel suunal: powerlifting (jõutõstmine) ja powerbuilding (keha toonuse arendamine).

Jõutõstjana tuntud Leesmann on sel aastal võtnud ise ka oma elus uue suuna – mees on võtnud alla 40 kilogrammi ning hakanud tegelema hoopis keha toonuse arendamisega, mida saab suurepäraselt teha iseseisvalt värskes õhus.

Leesmann rõhutab, et alati saavad asjad tehtud, kui inimene ise tahab ja selleks võimalusi otsib. Piisab vaid pingist, mille peal saab juba teha mitmeid harjutusi – näiteks kätekõverdusi, kükke ühel jalal, mis annavad lihastele hea koormuse. Igal pool saab teha planku, kükke, väljaasteid, hüppeid, venitusi – nii kodus kui ka õues.

Metsaradadel saab väga hästi joosta või teha kepikõndi. Leesmann soovitab mitte lasta end heidutada arvamusest, et kepikõnd on pensionäridele – see on tegelikult väga hea liikumisvõimalus. Ise on ta teinud sel aastal keskmiselt 13 000 sammu päevas.

Kui toas või õues juba 12-15 minutit aktiivselt võimelda, on see täiesti arvestatav, et hoida end vormis ning hoolitseda oma keha ja vaimu eest.

Hea vormi võib saavutada igal pool

Kui Leesmann veel jõutõstmisega tegeles, kasutas ta õues treenides ka erinevaid abivahendeid. Neid abivahendeid: kumme, hüppenööre, lisaraskusi, saab igast spordipoest. Suureks abiks olid väljas treenimisel ka välijõusaalid.

Leesmann julgustab, et pikemalt kodus olemine annab hea võimaluse tegeleda ka oma toitumisega ning jälgida, et saaks täpselt valgud, süsivesikud, rasvad ja muu täis söödud.

Kombineerituna tubase treeninguga või välitrenniga võib saavutada üsna muljetavaldavaid tulemusi, kui olla järjepidev.

Trenniga alustades ära üle pinguta!

Leesmann rõõmustab sellegi üle, et on märganud viimasel ajal, et inimesed jõuavad aina enam spordile. Eriti hakkab silma, et 40-45-aastased mehed ja naised avastavad, et peaks nüüd midagi tegema hakkama. Leesmann ütleb, et see on väga tervitatav, ent trenniga alustades ei tohiks teha seda viga, et hakkad kohe üle treenima.

“Kui eelmine aasta tegid 0 trenni ja sel aastal võtad eesmärgiks kolm korda nädalas, tähendab see aastalõikes 150 trenni!” soovitab ta alustada mõistlikult. Alati saab ju koormuseid tõsta.

Sarnased artiklid