NIPINURK: Tiit Trofimov selgitab, mis on kohalolu ja kuidas seda luua

Lisa kommentaar
NIPINURK: Tiit Trofimov selgitab, mis on kohalolu ja kuidas seda luua
Nele Suurna

Mõnusa Joogapäeva korraldaja ja enesearengu teejuht Tiit Trofimov sõnab, et kõige olulisem on, kui inimene suudab korraga hoida tähelepanu ühel asjal. Selleks tasub märgata, kui mõtted tulevad, aga mitte minna nendega kaasa – see nõuab harjutamist. Mida tähendab kohalolu? Sa oled nii kohal, sul ei ole ühtegi mõtet peas.

Hingamisharjutus kohalolu loomiseks:

· Hinga nina kaudu sisse ja nina kaudu välja

· Tee seda 30 korda. Kui seda tundub palju, siis tee 15 korda

· Siis hinga sügavalt nina kaudu sisse ja 80% õhust välja

· Hoia hinge kinni nii kaua kui saad

· Kui enam ei jaksa, hinga uuesti sisse ja hoia jälle hinge kinni

· Samal ajal lõdvestu ning tunneta enda kohalolu

Ära karda pinged endast välja lasta

Trofimov soovitab ka teha hääli – miks mitte mehel lausa möirata ja olla kontaktis oma ürgsuse jõuga. ”Moodne maailm on meie ümber tekitanud palju ebamugavaid keskkondi, et enam pole mehel hääle tegemine kohane,” nendib ta.

Ta selgitab, et kui sa lased järsku endast tugeva hääle välja, tõmbub su kõht järsku kokku ning teeb restardi kõhupiirkonda. Restart on uus algus ning kõik elundid kõhus saavad restardi ning enesetunne paraneb.

Ta soovitab ka keha raputada – näiteks iga päev 10 minutit. Käsi, õlgu ja viska välja raskust endast, raputa puusasid.

Iidsed kombed aitavad end keskmesse tuua

Abiks on ka pöörlemine – ta räägib, et kui sufid on näiteks poolteist tundi pöörelnud, tekib 15-20 minuti pealt hetk, kus toimub muutus ning sa jääd keskmeks nagu tornaadokese ning kõik su ümber pöörleb edasi.

Hea on ka viie tiibetlase harjutused, mis käivad läbi keha põhikeskused, mis on eluks kõige rohkem vajalikud, mis peavad olema lahti.

Trofimov ise leiab enda jaoks venitamiseks aega kasvõi 10 minutitki, kui tõesti aega ei ole. Üldiselt teeb ta aga igal hommikul tund aega venitamist ja mediteerimist.

Sarnased artiklid