Kas beebikilodega kaasnevad venitusarmid?

Kas beebikilodega kaasnevad venitusarmid?

Beebiootus ja lapse sünd on õnnelik aeg igale naisele. Ometigi vaevab beebiootajat küsimus – kas rasedus jätab mu nahale venitusarmid. Statistika näitab, et umbes viiendikku naistest ei ohusta venitusarmid ehk striiad üldse ning nahk tõmbub peale lisakilode kadumist täiuslikult tagasi. Kas ülejäänud peavad leppima venitusarmidega? Õnneks mitte. Kui raseduse ajal püsivalt naha eest hoolitseda, siis saab oluliselt vähendada tõenäosust venitusarmide tekkeks.

Beebiootus ja lapse sünd on õnnelik aeg igale naisele. Ometigi vaevab beebiootajat küsimus – kas rasedus jätab mu nahale venitusarmid.

Statistika näitab, et umbes viiendikku naistest ei ohusta venitusarmid ehk striiad üldse ning nahk tõmbub peale lisakilode kadumist täiuslikult tagasi. Kas ülejäänud peavad leppima venitusarmidega? Õnneks mitte. Kui raseduse ajal püsivalt naha eest hoolitseda, siis saab oluliselt vähendada tõenäosust venitusarmide tekkeks.

Venitusarmid on naha sügavamas kihis paiknevad armid, mis tekivad kollageenkiudude liigsest venitusest ja nende rebenemisest. Kui püsiv ja kontrollitud kaalutõus võimaldab nahal venida stabiilse ja ühtlase tempoga, siis raseduse ajal ja ka näiteks teisemeeas on keha kasvamine kiire ja naha elastsus ei pruugi sammu pidada. Venitusarmid võivad tekkida mitte ainult kõhupiirkonda, vaid ka rindadele, puusadele, reitele, tuharatele, alaseljale. Neil on kalduvus tekkida kehapiirkondadesse, kus leidub enam rasvkudet. Tegemist on küll puhtalt kosmeetilise probleemiga, mis ei ohusta tervist, kuid teades, kui tundlikud on naised oma välimuse suhtes, tasub kasutusele võtta ennetavad meetmed.

Kuidas hoida ära venitusarme?

Kuna venitusarmide teke sõltub ka geneetikast ja keskkonnatingimustest, siis täielikku garantiid nende vältimiseks anda ei ole võimalik. Küll aga saad oluliselt vähendada venitusarmide tekkimise tõenäosust.

1. Masseeri oma keha massaažiharja või -kindaga, et kiirendada vereringet.

2. Õlita vähemalt kaks korda päevas nahka looduslikke koostisosi sisaldava õliga, mis muudab naha elastsemaks ja kohandab kiirete kehavormimuutustega.

3. Jälgi, mida sööd! Oluline on tervislik ja tasakaalustatud menüü, mis sisaldaks rohkelt C- ja E-vitamiini, samuti tsingija ränirikkaid toite. Võimalik on toidulisandina tarbida ka erinevaid naha toimimist parandavaid vitamiine, mis sisaldavad E-vitamiini, tsinki ja oomega-3 rasvhapet.

4. Joo piisavalt vett! See on vajalik kogu organismile ja loomulikult ka nahale, et hoida seda niiske ja elastsena. Sa ei plaani beebit ja arvad, et striiad sind ei ohusta?

Kuigi kõige rohkem räägitakse striiadest, mis tekivad raseduse ajal, siis võivad need tekkida ka kiire kasvuga teismelistel, eriti noortel tüdrukutel rindade kasvades. Samuti ohustab see täiskasvanud inimesi, kelle kehakaal kõigub, kaasa arvatud kehakulturiste.

Koostas: Steffi Kallaste