Mängi koos lapsega!

Mängi koos lapsega!

Mis on kallim maailma uurivast väikelapsest, kes pillab toitu põrandale ja vaatab, mis sellest edasi saab, või kuulab lõputult ühte ja sama juttu või laulu? Lapsed õpivad igal sammul. Kui laps mängib, arendab ta kuulamis- ja väljendusoskust, tunnetuslikkust, motoorset ja sotsiaalset oskust ning enesekindlust, mis on tema seisukohalt ülioluline. Buduaar toob sinuni mõned uudsed, uuenduslikud ja arendavad mängud nii sulle kui sinu lapsele, et koos mängida ja kasvada.  

Mis on kallim maailma uurivast väikelapsest, kes pillab toitu põrandale ja vaatab, mis sellest edasi saab, või kuulab lõputult ühte ja sama juttu või laulu? Lapsed õpivad igal sammul. Kui laps mängib, arendab ta kuulamis- ja väljendusoskust, tunnetuslikkust, motoorset ja sotsiaalset oskust ning enesekindlust, mis on tema seisukohalt ülioluline.

Buduaar toob sinuni mõned uudsed, uuenduslikud ja arendavad mängud nii sulle kui sinu lapsele, et koos mängida ja kasvada.

 

 

Vanus: 12.- 15. elukuu

Mida laps õpib: Värvid

 

VÄRVIRETK

* Mine koos lapsega värviretkele. Võta kaasa üks konkreetset värvi mänguasi.

* Leidke igas toas üks või kaks asja, mis on leluga sama värvi. 

* Räägi lapsele, mida leiate, näiteks: “Issi kollane lips on sama värvi nagu sinu kollane pall” või “Emme sinine pluus on sama värvi nagu sinu sinine klots”.

* Selle mängu teine variant on kanda kaasas pesukorvi ning korjata sinna sisse sama värvi lelusid ja teisi esemeid.

 

Vanus: 12.- 15. elukuu

Mida laps õpib: Väljendusoskust

 

KEHAOSADE MÄNG

* Mängige seda mängu siis, kui laps hakkab kehaosi nimetama.

* Puuduta oma kõrvu ja ütle lapsele: “Ma puudutan oma kõrvu. Kas sina saad oma kõrvu puudutada?”

* Anna lapsele aega ja vajadusel korda küsimust. Kui ta saab hakkama, kasuta sõnu, mida ta tavaliselt ei kuule, näiteks küünarnukid, lõug, pahkluud, selg jne. Julgustage teda ka sõnu kordama.

* Kui laps  puudutab mõnd uut kehaosa, siis nimeta ja jäljenda seda.

* Samuti võid võtta appi mõne lastelaulu, milles nimetatakse kehaosi.

 

Vanus: 15.- 18. elukuu

Mida laps õpib: Mõtlemisoskust


LÕBUSAD KINGAD

* Võta mõned paarid kingi, mis kuuluvad teie perekonnaliikmetele, ja aseta need põrandale kuhja.

* Kui seda teed, siis ütle lapsele, kelle kingad need on.

* Laps tunneb enda kingad ära ja reageerib ilmselt, kui neid näeb.

* Nüüd hakake mängima, paludes lapsel tuua kellegi kingad, näiteks: “Too mulle, palun, issi kingad.”

* Kui laps ei saa sinust aru, siis mine kuhja juurde ja võta sellest üks issi king.

* See mäng ei arenda mitte ainult mõtlemisoskust, vaid on ka suuruste võrdlemise praktiline kogemus.

 

Vanus: 18.- 21. elukuu

Mida laps õpib: Väljendusoskust


AUTOJUTT

* See on hea mäng, millega lapsele autosõidu ajal tegevust leida ja samal ajal tema keeleoskust arendada.

* Võta mängutelefon autosse kaasa.

* Palu lapsel kaubanduskeskusesse helistada ja neilt küsida, kas poes on porgandeid.*

* Palu lapsel raamatukogusse helistada ja küsida, kas neil on tema lemmikraamat.

* Palu lapsel bensiinijaama helistada ja küsida, kas neil on bensiini.

* Nimeta erinevaid kohti, kuhu laps võiks helistada ja talle tuttavate asjade kohta küsida.

 

Vanus: 21.- 24. elukuu

Mida väikelaps õpib: Loovus


KOLLAAŽ

* Korja kokku mitmeid ebavajalikke materjale või nende jääke – paber, rämpspost, postkaardid, vahtplasti tükid, nöörid, lõngad, pakkepaberid  ja muu, mis sobivad kollaaži valmistamiseks.

Jälgi last tähelepanelikult, et ta asju suhu ei topiks.

 

* Laota lauale suur leht paksemat paberit või pappi.

* Võta liimipulk, määri ühele asjale liimi ning anna lapsele, et ta ise selle paberile kleebiks.

* Seejärel palu lapsel valida asju, mida te paberile kleebite.

* Laps võib nii kaua liimi määrida, kuni sina teda jälgid.

* Riputa valmis kollaaž nähtavale kohale, et kõik võiksid seda imetleda.

 

 

Triin Tisler