TEADLASED AVALDASID, mitu tundi lapsed tegelikult magama peaksid!

TEADLASED AVALDASID, mitu tundi lapsed tegelikult magama peaksid!

Nädalavahetustel tahavad ka lapsed puhata ning õhtuti kauem üleval olla ja mängida, ent teisalt ei tohiks lapse unegraafikut liiga suurel määral edasi-tagasi kõigutada, sest see võib kaasa tuua unetuse ja väsimuse. Kui laps läheb nädalavahetusel magama alles südaööl ning peab argipäeva hommikul tõusma enne kella kaheksat, on tegu kriitilise graafikuga.

Nädalavahetustel tahavad ka lapsed puhata ning õhtuti kauem üleval olla ja mängida, ent teisalt ei tohiks lapse unegraafikut liiga suurel määral edasi-tagasi kõigutada, sest see võib kaasa tuua unetuse ja väsimuse. Kui laps läheb nädalavahetusel magama alles südaööl ning peab argipäeva hommikul tõusma enne kella kaheksat, on tegu kriitilise graafikuga.

Lapsed, kes lähevad õhtul pigem varem magama, tunnevad ennast ka järgneval päeval paremini ning ka nende immuunsüsteem on tugevam. Neil on lihtsam õpitut meelde jätta ja lisaks mõjub hea uni ka kehakaalule positiivselt. Et õhtul uni õigel ajal tuleks, peab unegraafik paigas olema. 

Ajakirjas Journal of Clinical Sleep Medicine on avaldatud teadlaste soovitused, kui palju und lapsed erinevas vanuses vajavad. 

Vastsündinute unemuster on loomulikult väga erinev, ent alates neljandast elukuust on juba võimalik kindlamat graafikut paika sättida. Allpool on välja toodud laste unevajadus vanusegruppide järgi ning sinna sisse peaks mahtuma ka päevane uinak:

4-12 kuu vanused väikelapsed: 12-16 tundi

1-2aastased lapsed: 11 kuni 14 tundi

3-5aastased lapsed: 10-13 tundi

6-12aastased lapsed: 9-12 tundi

13-18aastased teismelised: 8 kuni 10 tundi

Allikas: womansday