Reklaam sulgub sekundi pärast

Anu Saagim: Tibide jumal on raha ja piibel on Cosmopolitan

Viimaste aastate üks populaarsemaid naistele adresseeritud solvanguid on kahtlemata temakese nimetamine Tibiks.
Buduaar arutles tibide teemal Eesti meedia teravakeelseima peatoimetaja Anu Saagimiga, kes ka ise teatud naisi tibideks armastab nimetada.
 

Viimaste aastate üks populaarsemaid naistele adresseeritud solvanguid on kahtlemata temakese nimetamine Tibiks.
Buduaar arutles tibide teemal Eesti meedia teravakeelseima peatoimetaja Anu Saagimiga, kes ka ise teatud naisi tibideks armastab kutsuda.
 

„Kasutan sõna „tibi” oma artiklites tihti,” tunnistab Anu ja ütleb, et ilmekuse lisamiseks armastab ta ka vorme - gigatibi, megatibi, moetibi, peotibi, seltskonnatibi jne.  Tibi võrdub Anu jaoks odava, mõttetu ja igavaga. Kusjuures, Tibi ise arvab, et on seksikas, ilus ja tark. 

Meenutades seda, kust sai alguse „tibide” populaarsus, pakub Anu, et ehk tõi selle sõna meie igapäevaellu „Kroonika”, mille kaanel Eesti esimesed tibid poseerisid. Täpselt siiski ei suuda tänase seltskonnameedia esileedi seda aega meenutada, kuna siis ei elanud ta Eestis. „Võibolla olid need Marju Länik, Enelin Meius, Tiina Jantson, Eve Fink või Eve Kivi,” pakub Anu aastatetagusete Eesti esitibide nimesid. Loomulikult on Anu kuulnud ka ennast tibiks nimetatavat, kuid erilisi emotsioone see temas ei tekita.  „See paneb mind muigama,” ütleb Anu.

Milline on tõeline tibi?
Anu on pannud tähele, et enamus tibide juuksevärv on kas vesinikblond või süsimust. „Tibi sureb ilma 3-sentimeetriste kunstküünteta. Ka juuksepikendused, solaariumi-või spraypäevitus ja silikoonpolsterdus on must ( toim. kohustuslik). „Ilma meigita ei lahku tibi kodust mitte kunagi,” rõhutab Anu.  
Tibile pidavat Anu meelest omane olema veel see, et ta riietub jalutuskäigule oma chihuahua- või boy-friendiga nagu läheks coctail party`le. Ja pidulikule galale läheb ta nagu lõbutüdruk. „Suurtest jõupingutustest hoolimata näeb tibi alati odav välja.”
Anu ütleb, et tibi on tema silmis naine, kelle jumal on raha ja kelle piibel on Cosmopolitan. „Tibi patrab vahetpidamata riietest, šoppamisest, kõhnumisest, ilusaks olemisest,” kirjeldab Anu tüüpilist tibi. „Tema päev on rikutud, kui ta ei leia oma helesinise jakikese juurde helesiniseid kingakesi. Tema spordiriietus, vabaaja riietus, küünevärv, bikiiinid ja päevitustool, ridikül ja mobiil peavad kindlasti olema toon-toonis. Tibi on naine, kelle jaoks vorm on tähtsam kui sisu,” võtab Anu ühe lausega kokku Tibi olemuse.


Marge Rahu