Bikini Fitness modell Egle Eller-Nabi: “Ärge koormake oma keha jõulude ajal üle”

18 kommentaari
Bikini Fitness modell Egle Eller-Nabi: “Ärge koormake oma keha jõulude ajal üle”

Treener Egle Eller-Nabi (29) on noor ja kaunis pisitütre ema, kes juba pikemat aega on tegelenud bikini fitness’iga. Tänaseks on Egle võitnud mitmeid võistlusi, sealhulgas on ta ka Fitness Modell Estonia 2011. Egle, kes saavutas oma elu tippvormi vaid kuus kuud peale tütre sündi, teab õigest toitumisest ilmselt rohkem kui paljud meist kokku. Et jõulud on peagi käes ning see tähendab ka rikkalikke pidusööke, siis otsustas Buduaar Egle käest küsida, millega peaks jõulude ajal piiri pidama, et lisakilod ning halb enesetunne tulemata jääksid.

Treener Egle Eller-Nabi (29) on noor ja kaunis pisitütre ema, kes juba pikemat aega on tegelenud bikini fitness’iga. Tänaseks on Egle võitnud mitmeid võistlusi, sealhulgas on ta ka Fitness Modell Estonia 2011. Egle, kes saavutas oma elu tippvormi vaid kuus kuud peale tütre sündi, teab õigest toitumisest ilmselt rohkem kui paljud meist kokku.

Et jõulud on peagi käes ning see tähendab ka rikkalikke pidusööke, siis otsustas Buduaar Egle käest küsida, millega peaks jõulude ajal piiri pidama, et lisakilod ning halb enesetunne tulemata jääksid.

Egle soovitab võimalikult paljud söögid ise valmistada ning rasvase liha asemel võiks eelistada puhast tailiha. “Tõepoolest, jõuludega kaasnevad traditsioonid süüa tavapärasest rohkem ja rasvasemaid toite. Lauad on lookas kõigest heast-paremast ja kui kõik need toidud nina all hõrgutavalt lõhnavad, on tihti raske vastu panna. Ülesöömise puhul aga tunneme end halvasti: kõrvetised, seedehäired, iiveldus on levinuimad tagajärjed. Ja siia juurde muidugi halb tuju ja süümepiinad, et liigselt söödud on.

Minu soovitus on tervislikum jõululaud juba ette planeerida. Kui armastad traditsioonilist jõululauda, siis saad needsamad toidud teha ka nii, et ei kahjusta figuuri. Pole vajadust teha mitu valikut ja käiku ühel päeval – vali pigem mõned lemmikud. Soovitan võimalikult paljud asjad ise valmistada. Aseta oma jõululauale kindlasti köögivilju – värskeid ja aurutatuid. Köögiviljad sisaldavad vähe kaloreid, kuid nende koostises on palju vajalikke vitamiine ja need täidavad kõhtu. Vali prae valmistamiseks väherasvane liha. Süües jõululauas maitsvat broileri- või kanafileed, sööd väherasvast ja proteiinirikast liha. Korista peale sööki kohe laud ja aseta lauale hoopis tervislikumad snäksid – köögiviljad, puuviljad. Ära kuhja oma taldrikut üle ja söö aeglaselt. Kui oled külas, siis julge öelda “ei”! Sa ei pea end pärast sööki halvasti tundma. Kui tahadki proovida kõike, mis laual, siis võta vaid pisikesed tükid erinevatest toitudest. Võid proovida panna selga ümber kleit või pluus, nii et tunneksid end ebamugavalt, kui liigselt sööd,” jagab Egle nippe, kuidas oma keha ning enesetunnet jõulude ajal säästa.

Paraku juhtub sageli ikka nii, et me sööme liiga palju ja pärast on raske olla. Kuidas oma enesetunnet parandada? “Trenni peale sööki tõesti teha ei saa, kuid mina soovitan planeerida jõuluõhtusse mingi liikuv tegevus. Näiteks võib perega peale sööki jalutama minna, õues kelgutada, lumelinna ehitada või midagi muud sarnast. Toob mõtted toidult eemale ja kiirendab seedimist. Kindlasti pole hea mõte terve õhtu lookas laua taga istuda.” 

Oluliseks peab Egle ka seda, et ükski söögikord vahele ei jääks. “Kindlasti ei tohiks toidukordi jätta vahele. Kui terve päeva ollakse söömata, siis ongi lauda istudes kõht nii tühi, et süüakse ohjeldamatult lõhkemiseni. Tuleks korralikult süüa ka siis, kui tead, et õhtul pidulauda istud,” soovitab Egle oma keha kuulata ning õigesti süüa.

Karin Karu