Egle Eller-Nabi trennisoovitused rasedatele!

23 kommentaari
Egle Eller-Nabi trennisoovitused rasedatele!

Tallinna linnavalitsuse tervisedenduse peaspetsialist Egle Eller on tegelenud tantsimisega pea 20 aastat. Ta on tantsinud nii tantsutrupis Harem kui ka Niki tantsutüdrukuna ning töötab ka treenerina. 2009. aastal pärjati kaunitar spordimessil SportAct tiitliga FitStar. Egle abiellus eelmise aasta lõpus 2006. aasta maadluse maailmameistri Heiki Nabiga, kellest kaunitar viimast kuud ka rase on. Nimelt on Egle sünnitustähtaeg 31. mai ning neiu rääkis Buduaarile oma rasedusest ning jagas ka nõuandeid treenimiseks raseduse ajal.
 

Tallinna linnavalitsuse tervisedenduse peaspetsialist Egle Eller-Nabi on tegelenud tantsimisega pea 20 aastat. Ta on tantsinud nii tantsutrupis Harem kui ka Niki tantsutüdrukuna ning töötab ka treenerina. 2009. aastal pärjati kaunitar spordimessil SportAct tiitliga FitStar. Egle abiellus eelmise aasta lõpus 2006. aasta maadluse maailmameistri Heiki Nabiga, kellest kaunitar viimast kuud ka rase on. Nimelt on Egle sünnitustähtaeg 31. mai ning neiu rääkis Buduaarile oma rasedusest ning jagas ka nõuandeid treenimiseks raseduse ajal.

Egle räägib, et viimasel raseduskuul on pea kõik tegevused ja mõtted seotud uue ilmakodaniku ootuses. “Ootan oma esimest last ning praegune aeg on üks ilusamaid ja põnevamaid mu elus. Veedan palju aega beebipoodides ning sõbrannasid külastades. Samuti on mul palju rohkem aega endale. Mul on rohkem aega tegeleda kõigega, mille jaoks mul kiire elutempo juures aega ei olnud. Näiteks külastan ka tavapärasest rohkem ilusalonge. Tööalaselt aga tõlgin inglise keelest treeningartikleid ning koostan ka treeningkavasid,” jutustab ta oma tegemistest.Sünnituseks olen mõnes mõttes kogu raseduse aja valmistunud. Olen palju lugenud, perekoolis loengutel ning joogas käinud. Ma tunnen et olen sünnituseks valmis,” lisab ta. 

Rasedus on Egle jaoks olnud üdini positiivne kogemus ning ühtegi negatiivset asja ta välja ei too. “Raseduse ajal on aeg ja prioriteedid omandanud hoopis teise tähenduse. Igas asjas on esikohal tulevane laps ning sellega seonduv. Paljud asjad, mis varemalt tundusid tähtsad, on nüüd täiesti teisejärgulised või ei mängi enam mingit rolli. Ka peresuhetes on laps muutnud meid abikaasaga veelgi lähedasemaks. Või ütleks, et see on kuidagi teistmoodi lähedus. Samuti on nii armas, kuidas kõik sugulased on ootusärevuses. Vanemad, tädid ja vanaemad käivad veel sündimata lapsele riideid ostmas. Pahupoolt ma ei oskagi välja tuua, sest raske on leida halba milleski nii erilises. Palju on lihtsalt muutusi, kuid need kõik on positiivsed. Mul on väga vedanud, sest mul on väga kerge rasedus olnud siiani ning palju sõbrannasid ja sugulasi, kellelt nõu küsida, kui miski ka murelikuks teeb,” rõõmustab ta.

Toitumises ei ole Egle olnud väga suuri muutusi, ta lihtsalt kuulab oma keha. “Söön palju liha, puu ja juurvilju nagu ka tavapäraselt, ainult väldin tooreid kala- ja lihatooteid. Üldse jälgin rohkem hetkel toitainete koostist ning ostan paljud asjad turult ja valmistan ise söögid. Väga maitsevad näiteks hapud asjad ja ka kõik piimatooted. Suurt magusaisu pole tekkinud, pigem on isu soolaste toitude ja puuvilja järele. Aegajalt tekib õhtuti isu maasikate ja vahukoore järele.” Raseduse esimeses pooles oli Eglel erinevaid isusid rohkem. “Mõni hommik näiteks ärkasin üles ja teadsin et täna pean pannkooke saama. Tegelikult ütleb keha päris hästi ette, mida tal vaja on – olgu selleks siis pannkoogid või liha ja salatid,” jutustab Eller.

Millist trenni aga Egle rasedana teeb? “Liigun suhteliselt palju, näiteks käin jalutamas, sõidan rattaga ning käin joogas. Minu trennide eesmärk on hoida oma tulevase lapse ja enda tervis hea. Ma usun, et just tänu sellele, et olen säilitanud aktiivse liikumise, on mul väga hea enesetunne ning ei saa millegi üle kurta. Mul pole näiteks seljavalusid ega jalakrampe, mis on tavapärased kaebused raseduse viimastel kuudel.” 

 

Rasedatele on kaunil treeneril ka mõned nõuanded treenimiseks:

1. Tähtsaim on seada prioriteediks enda ja beebi hea tervise hoidmine, mitte ideaalvormi saavutamine. Rasedus pole aeg, mil alustad mõne uue spordialaga. Kui oled olnud eelnevalt aktiivne, võid hea enesetunde korral jätkata oma treeninguid reguleerides koormust. 

2. Hea, kui sul on pulsikell, siis saad jälgida, et pulss ei oleks kiirem kui 145 lööki minutis. Kui pulsikella pole on hea reguleerida koormust nii, et saad kogu treeningu jooksul vabalt vestelda.

3. Kui armastad lihastreeningut, vähenda kindlasti raskusi ning jälgi, et ei tekiks pinget kõhtu. Oluline on jälgida, et treenid saalis, kus on piisavalt õhku ning riided mugavad.

4. Kindlasti juua piisavalt vett. 

5. Kui mõne harjutuse käigus tunned kusagil valu või ebamugavust, tuleks see ära jätta. Tuleb väga jälgida, et üle ei pingutaks. Liiga suur trennikoormus osutub ohtlikuks sinule ja beebile ning veel sündimata laps ei saa veel teada anda, kui ta end hästi ei tunne. 

“Treeningu osas on kindlasti hea nõu pidada oma arstiga ja mõne treeneriga. Aktiivne liigutamine on kindlasti hea teile mõlemale raseduse ajal ning sünnitusejärgselt. Tuleb vaid ettevaatlikult suhtuda kõigesse ning jälgida teie kahe enesetunnet,” soovitab Egle.

Tene Sommer

 

Sarnased artiklid