Eratreener Marek Morozov: vormisolekuks piisab kolmest treeningust nädalas!

26 kommentaari
Eratreener Marek Morozov: vormisolekuks piisab kolmest treeningust nädalas!

Eratreener Marek Morozov on tulnud Eesti meistriks kulturismis kuuel aastal, lisaks kuulub mees eksamikomisjoni, mis tegeleb treenerite koolitamisega ning väljastab treeneritele kutsetunnistusi. Sport on Mareki jaoks nagu kunst, kus aastate jooksul oma keha lihvitakse, ehk siis  iga inimene võiks olla oma keha skulptor. Buduaar uuris Marekilt, kuidas peaks alustama naine, kes pole varem trennis käinud, kuid soovib nüüd end vormi saada.    

Eratreener Marek Morozov on tulnud Eesti meistriks kulturismis kuuel aastal, lisaks kuulub mees eksamikomisjoni, mis tegeleb treenerite koolitamisega ning väljastab treeneritele kutsetunnistusi. Sport on Mareki jaoks nagu kunst, kus aastate jooksul oma keha lihvitakse, ehk siis iga inimene võiks olla oma keha skulptor. Buduaar uuris Marekilt, kuidas peaks alustama naine, kes pole varem trennis käinud, kuid soovib nüüd end vormi saada.

Kui kaua oled olnud eratreener?

Tänaseks 15 aastat. Algusaastatel tegelesin sellega pigem hobi korras, kuid mida aeg edasi,  seda rohkem õppisin juurde, läbisin erialaseid kursusi ja koolitusi. Tänasel päeval kuulun ka eksamikomisjoni, mis tegeleb koolitamisega ning väljastab treeneritele kutsetunnistusi. 

Kui palju naisi sinu juures treenivad? 

Seda võib võtta kaheti. On neid, kellele koostan toitumis- ja/või treeningkava ning edasist teenust nad ei vajagi ja on ka neid, kellega koostöö kestab juba aastaid ehk siis teatud perioodi tagant muudan nende treeningkava ja ka toitumist. Samuti mõõdan keha koostist, ümbermõõte jne. Nende tulemuste põhjal saab analüüsida, kas tulemused on paranenud ja vajadusel teha vastavad korrektuurid.  

Miks see ala sulle meeldib? 

See on üks väheseid alasid, kus silmnähtavalt paistab välja, millega inimene tegeleb. Minu jaoks on siin peale spordi tegemist ka kunstiga, kus aastate jooksul tahud ja lihvid omaenda keha, ehk teisisõnu – oled enda keha skulptor.

Kuidas jõusaalis käimiseni jõudsid, kui vana siis olid, kui alustasid? 

Päris esimest korda astusin jõusaali uksest sisse 15aastaselt. Treenisin mäletamist mööda umbes aastajagu. Kuna sellises vanuses on maailm veel avastamata, siis muud huvid võtsid võimu. Uuesti avastasin jõusaali enda jaoks juba 9 aastat hiljem. Nagu öeldakse – vana arm ei roosteta. Nüüdseks olen läbi ja lõhki sellega seotud ning esmaseks prioriteediks on kõiki neid inimesi aidata. Selle jaoks olen loonud ka oma kodulehe, kus minuga kontakti saab. Vaata kodulehte siit.

Nüüd, kui jõulud läbi ja peagi kevad lähenemas, soovivad paljud naised end uuesti käsile võtta, kuidas peaks alustama inimene, kes pole mitu aastat üldse trenni teinud? 

Kõigepealt peab kohtuma, kuulama kliendi tausta ja soove, tegema esmase tervisekontrolli, kus mõõdetakse vererõhku, rasva- ja lihaseprotsenti jne. Selle põhjal saan siis koostada juba individuaalse treeningplaani ning toitumiskava.

Milliseid muutusi peaks selline inimene oma igapäevaelus tegema, et end vormi saada, st. kui oluline on ka õige toitumine? 

Esmalt peab muutma oma suhtumist ja mõtlema läbi tegelikud prioriteedid elus ning muutma vajadusel nende järjekorda. Arvan, et eduka elu alus on enda tervis. Sealt edasi sõltub kõik muu juba tahtejõust, järjekindlusest, õnnest, juhusest, valikutest. Mis puudutab toitumist, siis see on nagu autol kütus. Kui see on ebakvaliteetne, siis ega ta hästi ei sõida ning mingi aja pärast jääb lihtsalt seisma. 

Mitu korda nädalas peaks trenni tegema ja millist trenni sina soovitaksid? 

Kõik oleneb inimese füüsilisest tasemest ning üldisest eesmärgist. Kui soov on lihtsalt enda füüsis kontrolli all hoida, siis 3 korda nädalas on piisav. Kõrgema eesmärgi nimel muidugi peaks rohkem vaeva nägema ja treenima juba 5-6 korda nädalas. Mõistlik on treenida mitmekülgselt, ehk siis üks osa peaks olema aeroobsel treeningul, milleks võib olla kas rühmatreening, rattasõit, ujumine, suusatamine, jooksmine jne. Teine osa treeningust peaks olema jõusaal. Siinkohal kummutan kohe müüdi. Paljud naised kardavad jõusaali nagu oma ämma, öeldes, et jõusaal kasvatab nende lihased kole suureks. Tegelikkuses on nii, et esmane efekt jõusaalitrenni tegema hakates tõesti lööb lihase niiöelda vett täis, mille tulemusena ümbermõõdud ja isegi kehakaal suureneb, kuid see on ainult ajutine ja esmane reaktsioon kehas. Edasine on juba puhas lihastoonuse hoidmine. Kui teha ainult aeroobset treeningut kehakaalu alandamiseks rasva arvelt, siis piltlikult öeldes suurest pirnist saab väike pirn, kuid kehakuju proportsioonid muutuvad selle tulemusena vähe.

Kas on õigem teha oma söögisedelil kohe suured muutused või võtta asi käsile tasahaaval? 

Kõik oleneb jälle, kuidas praegune toitumine välja näeb. Kui hetkel toitutakse näiteks kaks korda päevas ning mida juhtub, siis päevapealt kardinaalseid muutusi ellu viia on üsna raske. Et hoida oma veresuhkur ja ainevahetus kontrolli all, peaks toituma 4-6 korda päevas. Ainult sellest veel ka ei piisa, tuleb teada, millal mida süüa ning milliseid koguseid. 

 

 

Karin Karu