Fotograaf Viktor Koshkin: ”Hea foto sünnib koostööna!”

15 kommentaari
Fotograaf Viktor Koshkin: ”Hea foto sünnib koostööna!”

Juba tosin aastat fotograafina tegutsenud Viktor Koshkin juhendas hiljuti aktifotokursust. Buduaar uuris Koshkinilt, kelle kaamera ees on nii mõnedki eesti staarid end lahti riietanud, mis teeb fotograafist hea fotograafi.

Juba tosin aastat fotograafina tegutsenud Viktor Koshkin juhendas hiljuti aktifotokursust. Buduaar uuris Koshkinilt, kelle kaamera ees on nii mõnedki eesti staarid end lahti riietanud, mis teeb fotograafist hea fotograafi.

Fotograafia on väga lai kunstivaldkond – pildistada võib keda või mida iganes ning millega iganes. Koshkin ise tunneb end kõige paremini inimesi fotografeerides, eriti inspireerivad teda naised: “Naiste puhul tean, mida tahan rõhutada. Ma tean, kuidas neid modelleerida, et nad head välja näeksid. Meeste puhul ei teki seda actioni-tunnet,“ kirjeldab fotograaf.
Koshkin on töötanud muu hulgas mitmete ajakirjade, ka meesteajakirjade heaks. Millised on olnud suuremad proovikivid selles vallas? Ta meenutab, et suuremad neist jäid ajakirja DI aegadesse, eriti seepärast, et teisi meesteajakirju siis meil polnud: “Omal ajal oli äge staare pildistamisega nõusse rääkida. Enamik energiat läks inimestele selgitamise peale.“
Praegu filmi- ja näituseprojektidega seotud olev fotograaf räägib, et on teinud tavatuid fotosessioone väljaspool fotostuudiot, pannes modelli lahti riietuma kas tänaval või bussis. “Põnev oli vaadata, mida teevad tänaval ülejäänud inimesed ja kas sekkutakse – inimesed ei sekkunud! Eestlane jookseb minema, kui kaamerat näeb. Võib ükskõik mida teha, keegi ei tule midagi ütlema,“ jätkab ta ja lisab, et tegelikult paneb iga uus töö ta omamoodi proovile. “Stambid tüütavad ära!“

Suhe modelli ja fotograafi vahel
Paljudel meist on fotokaamera ees ebamugav olla. Ka oma koolitustel võtab ta osalejate seast kellegi, kes tuleb teiste ette ja kelle peal hakatakse siis näiteks valgustust paika panema. “Teen seda just seetõttu, et näidata, kui ebamugav see võib olla. Fotograafia on agressioon – indiaanlased ei lasknud ennast üldse pildistada. Fotograaf peab teadma, mis tunne see on, kui sind pildistatakse,“ ütleb fotograaf. Tähtsaim on, et selle agressiooni ajal tekiks fotograafi ja modelli vahel side. “Fotograaf üksi ei saa midagi teha, modelliga peab energia tekkima. Proff saab küll paari pildiga hakkama, ta saab oma töö tehtud ja isegi tellija võib rahule jääda, kuid ainult fotograaf ise teab, mis jäi puudu. Professionaalsusega saad tehtud stamppildid. Head pildid sünnivad koostööna,“ on ta veendunud. Kuidas seda sidet saavutada? “Oleneb, piltlikult öeldes peab selleks ühele pai tegema ja teist sõimama,“ naerab ta.

Kasuta alternatiivseid võimalusi
Aktifoto kursusel osalesid Koshkini sõnul mõlemad, nii fotograafiaga juba tegelevad kui ka need, kes end lihtsalt arendada tahtsid. Põhirõhk oli sellel, kuidas kasutada võimalikult kättesaadavat tehnikat ja saavutada sellega parim võimalik foto. “Selleks, et inimest valgusega modelleerida, ei pea kasutama alati stuudiovalgust, mis on teadupärast suured, kobakad, kallid ja nõuavad ruumi, kuhu neid üles panna. Ja kellel seda on?“ küsib fotograaf. “On ka muid võimalusi, näiteks kasutada päevavalgust, lampe. Pole oluline, millega sa seda valgust teed ja kas sa üldse seda teed, oluline on, kuidas sa pildistatavat objekti valguses näed – kuidas valgust ja objekti omavahel suhestad,“ räägib ta.
Samamoodi nagu valgustuse puhul, on fotoaparaatidega. “Saab ka alternatiivsemaid võimalusi kasutada, kuid peegelkaameraga on mugavam pildistada. Saab ka seebikaga, kuigi see on keerulisem ja mõnda pilti sa sellega küll ei saagi, ent siiski. Hea pildi võid teha ka telefoniga. Sa pead lihtsalt teadma, mida teed,“ tutvustab Koshkin, kes on kindel, et hea aktipildi saab teha ükskõik mis valguse ja tehnikaga. “Peab lihtsalt oma tegevuse läbi mõtestama!“

 

Buduaar Shopping