Ines Karu ja Mai-Liis Maasar tutvustavad beebiootel naistele kõhutantsu

Ines Karu ja Mai-Liis Maasar tutvustavad beebiootel naistele kõhutantsu

Ines Karu tantsustuudios Ines Dance Studio hakkavad jaanuarikuust toimuma kõhutantsutrennid lapseootel naistele. Buduaar uuris Ines Karult ja treener Mai-Liis Maasarilt, kust tekis mõte beebiootel naised kõhutantsu tantsima panna ning kuidas selline trenn rasedale naisele mõjub.

Ines Karu tantsustuudios InesDance hakkavad jaanuarikuust toimuma kõhutantsutrennid lapseootel naistele. Buduaar uuris Ines Karult ja treener Mai-Liis Maasarilt, kust tekis mõte beebiootel naised kõhutantsu tantsima panna ning kuidas selline trenn rasedale naisele mõjub.

Kõhutants annab energiat ja mõjub samas lõdvestavalt. Selle kaudu on võimalus lapseoote ajal oma keha paremini tundma õppida ja sellega hästi läbi saada. Treener Mai-Liis Maasari sõnul on treening sobilik igale tervele rasedale kogu raseduse jooksul – eriti 18. ja 32. nädala vahel. Tantsuliigutused on lapseootusele sobivalt pehmed ja harmoonilised, tugevdavad selja-, kõhu-, vaagna- ja küljelihaseid, paraneb puusade, jalgade, käte liikuvus ning seeläbi kogu keha verevarustus.

Varem ei ole InesDance tantsustuudios beebiootel naistele kõhutantsutrenne tehtud. Mis tingis nüüd sellise trenni vajaduse? „Kuna minu töö on seotud lapseootel naistega ja lastega, siis huvi treeningstiili vastu tuli ka sealt,“ räägib Ines. „Idamaine tants on väga naiselik ja ainulaadne tantsustiil, mille liigutused treenivad rahulikult naise keha. Lapseootel naine võib teha trenni täpselt nii kaua, kuni tunneb end seda tantsides hästi.“ Inese sõnul juhendab idamaise tantsu tundi Mai-Liis Maasar, professionaalne idamaine tantsija ja treener, kes on ka ise lapseootel.

Mai-Liis on kõhutantsuga tegelenud aastast 1998, mil see tants üldse Eestis esimesed järgijad leidis. „Treenerina andsin kõhutantsu tunde aktiivselt aastatel 1998-2005 (Salongstuudio99, DanceAct, Almer Jansu Tantsustuudio, Rocca al Mare Kool). Kusjuures kõhutantsuga 1998 a. alustades olin äsja sünnitanud ning imestasin, kui hästi tantsimine taas vormi aitas saada,“ räägib treener ja jätkab: „Nüüd olen olnud väikese lapsega kodune. Hetkel olen taas lapseootel ning tundsin taas vajadust kõhutantsu järele. Kuna Ines kutsus mind kõhutantsutrenne juhendama (teadmata, et olen lapseootel), pakkusin välja võimaluse, et tuleksin küll, kuid juhendaksin just rasedaid naisi, kellele oleks mõnus ja tantsuline liikumine väga kasuks.”

Treener peab kõhutantsu heaks alternatiiviks tavalistele võimlemisharjutustele, mis talle isiklikult väga tüütud tunduvad. Seevastu treening tantsides lausa kutsub… „Loomulikult on lapseootuse ajal treeningule sootuks teised nõudmised kui tavapäraselt. Liigutused saavad olla vaid pehmed, sujuvad, ettevaatlikud, arvestades kasvava kõhu ning naise vajaduste ja võimalustega. Värinaid me trennis ei tee, „kaameliharjutust“ ka näiteks mitte. Konsulteerin enne treeningute andmist ämmaemanda ning füsioterapeudiga, analüüsides kõiki harjutusi, et olla veendunud nende sobivuses,“ tutvustab Mai-Liis. „Kõhutants on suurepärane võimalus enese keha paremaks tundma õppimiseks ning tunnetamaks, millised harjutused milliseid reaktsioone põhjustavad. Lähtun raseduse ajal naise meeleseisundist, mis on pigem meditatiivne ning vastavalt on valitud ka muusika. Tund võiks olla otsekui väike rännak iseendasse, suhtlus ja tants koos veel sündimata lapsega.“

Miks peaks beebiootel naine paljude võimaluste seast just kõhutantsu valima? Treeneri sõnul on see põnev ja uus väljakutse: „Turvalised ning paljudele tuttavad liigutused teistest trennidest seotakse tantsuliseks vabaks liikumiseks. Tants on otsekui enese vabastamine, mõnusad hetked iseendaga. Usun, et enamus tulijaist jätkab treeningut ka peale lapse sündi, olles avastanud suurepärase liikumisvõimaluse, mis mõjub positiivselt nii vaimule kui kehale.“

P.S.! Muide, kas teadsite, et  rahvusvaheline professionaalsetest treeneritest ja tantsijatest koosnev tantsuorganisatsioon Raashastars võitis Kairo Nile Group rahvusvahelisel festivalil II koha?  Raashastars tantsuorganisatsiooni esindasid Ines Eestist, Roberta Sveitsist, Fatima Singapurist ja Nefertiti Ameerika Ühendriikidest. Koreograafia autorid olid legendaarne professor Hassan Khalil ja Raashastars liikmed. Palju õnne!

Mari-Liis Helvik, buduaar.ee