Kuidas jaanipäev tervislikult mööda saata?

Aastas on kaks püha – jaanipäev – ja jõulud, mil inimesed võivad end hõlpsasti üle hinnata ja kalduda ülesöömisele, suutmata vastu panna lookas toidulaua võludele või suurele kogusele lihale. Ikka ja jälle kuuleme uudiseid, kuidas keegi on taas seede või tervisehädadega pöördunud meditsiiniasutuse poole. Siit mõned näpunäited, kuidas jaan tervislikult ja organismi kurnamata mööda saata. 

Aastas on kaks püha – jaanipäev – ja jõulud, mil inimesed võivad end hõlpsasti üle hinnata ja kalduda ülesöömisele, suutmata vastu panna lookas toidulaua võludele või suurele kogusele lihale. Ikka ja jälle kuuleme uudiseid, kuidas keegi on taas seede või tervisehädadega pöördunud meditsiiniasutuse poole.

Siit mõned näpunäited, kuidas jaan tervislikult ja organismi kurnamata mööda saata. 

Söö päeval kergeid toite: Kui on juba ette teada, et jaanipäeval tuleb suurem söömine, siis tuleks õigeid toitumisvalikuid teha juba varem! Kindlasti tuleks sama päeva teistel toidukordadel vältida lihasöömist ning eelistada kergeid mitteloomseid toite. Head valikud on puu – ja juurviljad, jogurt, supid, kohupiim jne. Toidud, mis organismi ei kurna.

Joo keefiri: Grillimisepäeva hommikul võiksid juua ära klaasi keefiri, mis soodutab seedimist! Sama peaks tegema ka jaanijärgsel päeval. Nii hoiate seedimise kiiremana ning väldite ohtu, et söök organismi kurnaks.   

Vali väherasvane liha: Ei pea sööma sealiha. Poodides on head valikud ka näiteks kanašašlõkist, mis on tunduvalt kergem valik, kui sealiha.

Tarbi toorsalatit: Kui sööte šašlõkki, siis valige taldrikusse lisaks pigem suur hulk värsket toorsalatit, kui kartul või erinevad majoneesi –ja hapukoorega segatud  traditsioonilised salatid. Liha koos kartuli või rammusa salatiga ei ole kerge seedimisele.

Ära kiirusta: Isegi kui jaaniõhtul oled väga näljane, väldi olukorda, mil ahmid terve varda šašlõkki kiiresti sisse. Esiteks kiirustades mälud sa toitu lohakamalt, mis teeb seedimisele karuteene. Kui kõht on tühi, võta enne lihasöömist taldrik toorsalatiga, mis täidab juba kõhtu ning joo ära suur klaas vett.  See hoiab ära olukorra, et arutult palju liha sööd, kuna kõht ei anna enam näljasignaale.

Naudi iga suutäit: Ära söö suuri lihatükke. Lõika lihatükk omakorda näiteks kolmeks tükiks ning naudi iga suutäit. Rohkem „ampse“ teeb ka kõhu kiiremini täis.

Söö leiba: Teraviljatoodetest ära söö saia, vaid eelista liha kõrvale tumedat leiba.

Joo vett: Söömise kõrvale võiksid juua lisaks muudele jookidele ka vett. Vesi mõjub alati organismile hästi.

Väldi siidrit ja õlut: Ehkki siidrid ja õlu on küll suvejoogid, on nad siiski väga kalororikkad ning tugeva söögi kõrvale ei ole see hea valik.

Väldi liigset alkoholi: Sealiha kõrvale eelista punast ning kanaliha kõrvale valget veini. Paarist klaasist õhtu peale peaks piisama.

Järgneval päeval ära söö liha: Järgmisel päeval joo palju vett, keefiri ning söö lihata juurviljasuppi. Ära kindlasti tarbi järgnevatel päevadel suures koguses liha!

Buduaari meeskond  soovib sulle tervislikku –  ja meeleolukat jaani!